تبیان، دستیار زندگی
آموزش خبرنگاران برای كاهش احساسات ضد‌صهیونیستی در پروژه اسراییل
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش خبرنگاران برای كاهش احساسات ضد‌صهیونیستی در "پروژه اسراییل "
خبرنگاران صهیونیست


"پروژه اسرائیل "، پروژه‌ای است كه با هدف بهبود چهره اسراییل در رسانه‌های جهان و با استفاده از امكانات گسترده آموزشی و رسانه ای تدوین شده و در واشنگتن مدیریت می‌شود.


طرح آموزشی "پروژه اسراییل "، شامل یك طرح بلند مدت آموزشی است كه با هدف بهبود چهره اسراییل در رسانه‌های جهان تدوین شده و در واشنگتن مدیریت می‌شود. این پروژه كه به اختصار TIP خوانده می‌شود، هم‌اكنون در ایالات متحده، اروپا و اسراییل در حال اجراست.

* ارتباط بلند مدت خبرنگاران با كارشناسان و متخصصان خاورمیانه

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌هایی همچون روزنامه‌نگاری، ارتباطات، بازاریابی و روابط عمومی و افرادی كه به تازگی به فعالیت های ژورنالیستی و یا حمایت از اسراییل روی آورده‌اند می‌توانند در طرح پروژه اسراییل شركت كنند. اشخاص مرتبط با پروژه اسراییل در رسانه‌های مختلف از فرصت‌های فراهم آمده توسط مدیران این پروژه تحت عناوینی چون آموزش تشویقی، ارتباط با ژورنالیست‌های حرفه‌ای و تجارب كاری بهره‌مند می‌شوند. این تجارب در واقع آموزش‌هایی را برای فعالان طرفدار اسراییل فراهم می‌كند كه در داخل كلاس درس هرگز به آنها دست نمی‌یابند. خبرنگارانی كه با پروژه اسراییل همكاری می كنند می‌توانند با استفاده از فرصت‌های فراهم شده توسط مدیران این پروژه، ارتباط بلند مدتی را با كارشناسان و گزارشگران متخصص در امور مربوط به خاورمیانه برقرار كنند.

در جریان این تجربه عملی و با دریافت آموزش‌های لازم و مشاركت در برنامه‌های مدنظر، فعالان TIP تلاش می‌كنند تا آنچه را در خصوص رژیم صهیونیستی در رسانه‌های آمریكایی و جهانی منتشر می‌شود، به زعم خود بهبود بخشند

*آموزش 9 هفته‌ای برای تربیت روزنامه‌نگاران رسانه‌های صهیونیست

رسانه به عنوان مهمترین منبع اطلاعاتی برای اسراییل محسوب می‌شود و این برنامه به باور طراحان آن می‌تواند به صورت عاملی برای كاهش احساسات ضداسراییلی عمل كند و چالش‌های پیش روی اسراییل را به مخاطبان در سطح جهان معرفی كند.

فعالان پروژه TIP در یك برنامه 9 هفته‌ای تحت آموزش قرار می‌گیرند تا در آینده به روزنامه‌نگار و اصحاب رسانه‌های صهیونیست تبدیل شوند. در این دوره آموزشی فنونی همچون مصاحبه، گزارش‌نویسی و ... به آنها آموزش داده می‌شود.

*دیدار با روزنامه‌نگاران عالی رتبه برای انتقال تجربه

طراحان این برنامه مدعی هستند كه شركت‌كنندگان در این دوره آموزشی به خوبی می‌آموزند كه چگونه اسرائیل و یهودیان را مورد پوشش خبری منصفانه و دقیق قرار دهند! افراد تحت آموزش با نحوه پوشش خبری رژیم صهیونیستی و منطقه خاورمیانه آشنا شده و با روزنامه‌نگاران عالی‌رتبه دیدار می‌كنند و می‌توانند از آنچه عملا می‌آموزند و در دوران آموزش منتشر نیز می‌شود، در آینده بهره گیرند. این افراد در مباحث مربوط به TIP در سراسر خاك آمریكا نیز مشاركت داده می‌شوند.

در جریان این تجربه عملی و با دریافت آموزش‌های لازم و مشاركت در برنامه‌های مدنظر، فعالان TIP تلاش می‌كنند تا آنچه را در خصوص رژیم صهیونیستی در رسانه‌های آمریكایی و جهانی منتشر می‌شود، به زعم خود بهبود بخشند.

*دوره‌های آموزشی شامل دیدار با مسئولین آمریكایی و سخنگویان رژیم صهیونیستی

همچنین شركت كنندگان در برنامه TIP همچنین از تمامی امكانات تدارك دیده شده توسط موسسه غیرانتفاعی اجرا كننده این پروژه بهره‌مند خواهند شد و می‌توانند به تحقیق پرداخته، مصاحبه انجام دهند، از حمایت اداری برخوردار شوند، در رویدادهای آموزشی و رسانه‌ای شركت كنند و .... این افراد در ایام تابستان هم می‌توانند در دوره‌های آموزشی خاصی شركت كنند كه شامل دیدار با مسئولین آمریكایی و سخنگویان رژیم صهیونیستی است.


منبع: فارس

بخش ارتباطات