تبیان، دستیار زندگی
، عضو افتخاری خانه ی سینما شد در دیداری كه روز گذشته و همزمان با جشنواره فیلم فجر، سینماگران ایرانی با دكتر قالیباف داشتند، شهردار تهران به دعوت مدیر عامل خانه ی سینما، عضو افتخاری خانه ی سینما(مجمع اصناف سینماتی ایران) شد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همزمان با جشنواره ی فیلم فجر

شهردار تهران، عضو افتخاری خانه ی سینما شد


در دیداری كه روز گذشته و همزمان با جشنواره فیلم فجر، سینماگران ایرانی با دكتر قالیباف داشتند، شهردار تهران به دعوت مدیر عامل خانه ی سینما، عضو افتخاری خانه ی سینما(مجمع اصناف سینماتی ایران) شد.

رسول صدرعاملی تهیه‌كننده و كارگردان سینما كه در این دیدار حضور داشت با بیان این مطلب گفت: جلسه‌ای بسیار خوبی بود و طی آن عنوان شد كه آبرو و حیثیت فرهنگی یك شهر به تعداد سینماهای آن بستگی دارد و موضوعاتی چون تمدن، شهرنشینی و فرهنگ مردم یك شهر رابطه مستقیمی با تعداد و چگونگی حضور سینماها دارد.

وی با اشاره به اینكه در طول سالهای گذشته، شهرداری‌های پیشین توجهی به "سینما" نداشتند ادامه داد: در این جلسه قرار شد كه بر خلاف سالهای گذشته، شهرداری توجه لازم را به سینما داشته باشد.

تهیه‌كننده فیلم "عروسك فرنگی" ادامه داد: در این جلسه همچنین قرار شد تهران به چهارصد منطقه قدیمی و معروف تقسیم شده و هر كسی در محله خودش در فاصله 500 متری، یك مجتمع فرهنگی شامل كتابخانه سالن سینما و تئاتر و ویدئو كلوپ داشته باشد و این جزو برنامه‌های اصلی شهرداری تهران است.

به گفته رسول صدرعاملی، جلسه اخیر، یك جلسه موثر و امیدواركننده بود و با جلسات مرسوم از این دست، بسیار فرق داشت و حرفهای گفته شده و شنیده شده بسیار متفاوت بود و نشان می‌داد عزم و اراده‌ای جدی در شهرداری تهران برای حمایت از سینما وجود دارد.