تبیان، دستیار زندگی
همچنین رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این زمینه می گوید: گشت های خودرویی پلیس 110 از ساعت 23 به بعد برای حضور در محل های مختلف استفاده می كنند. سرهنگ محسن خانچرلی ادامه می دهد: واحدهای گشتی موتورسواران پلیس 110 در پایتخت راه اندازی شد . این مقام انت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پلیس و زمان حضور در صحنه تصادف

تصادف


به اعتقاد كارشناسان انتظامی و حوزه شهری، بروز تصادفات در برخی مواقع تا 40 درصد بر حجم ترافیك شهرها می افزاید كه به تعبیری راه بندانهای عریض و طویل را به همراه دارد.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ پیشتر برای راه اندازی پلیس موتور سوار را علاج عبور از ترافیك ایجاد شده ناشی از تصادف خودروها در معابر و بزرگراهها در اسرع وقت عنوان كرد.

سرتیپ دوم پاسدار "حسین ساجدی نیا" راه اندازی پلیس موتور سوار را راهكاری برای حضور به موقع ماموران انتظامی در صحنه تصادفات برشمرد .

این مقام انتظامی می افزاید: ماموران پلیس به دنبال آن هستند تا زمان حضور خود در صحنه تصادفات را از 17 دقیقه به كمتر از هفت دقیقه برسانند .

همچنین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این زمینه می گوید: گشت های خودرویی پلیس 110 از ساعت 23 به بعد برای حضور در محل های مختلف استفاده می كنند.

سرهنگ "محسن خانچرلی" ادامه می دهد: واحدهای گشتی موتورسواران پلیس 110 در پایتخت راه اندازی شد .

این مقام انتظامی یادآور می شود: با توجه به ترافیك شهر تهران و برای كاهش زمان حضور پلیس در محل حادثه در ساعات اوج ترافیك، ماموران موتورسوار در عملیات های پلیس 110 به كار گرفته می شوند.

این مقام انتظامی در عین حال دیر رسیدن ماموران پلیس سر صحنه تصادفات و بروز ترافیك سنگین در معابر را از مشكلات جاری در كلانشهرها دانست.

"حسن سبحانی" و "صغری عظیمی " مالكان دو خودروی پژوی 206 و پراید كه در خیابان تهران نو تهران با همدیگر تصادف كرده اند از روند رسیدگی به تصادف آنها از سوی پلیس گله مند هستند .

باز كردن كلاف سردرگم ترافیك كلانشهر ها بخصوص تهران فارغ از مشاركت جدی و مسوولانه شهروندان، نیازمند مدیریت منسجم، نظارت دایمی بر حسن اجرای قانون و متوازن سازی شهر است.

سبحانی در پاسخ به خبرنگار ایرنا می گوید: 45 دقیقه است كه با پلیس تماس گرفته ام اما هنوز خبری از گشت های پلیس راهنمایی و رانندگی نیست .

همچنین در صحنه تصادف دیگری در خیابان جهان آرا كه منجر به ترافیك در منطقه یوسف آباد شده است ، مالكان خودروهایی كه با یكدیگر برخورد كرده اند ،از دیر رسیدن پلیس در صحنه تصادف ناراضی بودند.

یكی از طرفین تصادف می گوید: 30 دقیقه است كه چند بار با پلیس 110 تماس گرفته ایم اما خبری از پلیس نیست .

این مالك خودرو می افزاید : گفته شده كه خسارت های زیر یك میلیون تومان را بیمه بدون كروكی خسارت پرداخت می كند اما در مراجعه به بیمه با گرفتاریهای متعدد رو به رو شدم كه در نتیجه حاضر به ترك صحنه تصادف نیستم و تا زمان حضور پلیس و ارایه كروكی در انتظار خواهم بود.

فرمانده نیروی انتظامی نیز در این باره می گوید: پلیس عاری از اشتباه نبوده و مساله مهم این است كه پلیس به دنبال رفع این ایرادها است.

سرتیپ پاسدار "اسماعیل احمدی مقدم " ادامه می دهد: حضور پلیس در صحنه را كنترل می كنیم و در صورتی كه مشاهده شود میانگین ركوردها تغییر پیدا كرد، واحد های بازرسی وارد عمل شده و با متخلفان برخورد می كند.

این مقام ارشد انتظامی یادآور می شودكه در سالهای گذشته تلاش كرده ایم با بهینه كردن روشها، بازرسی و نظارت مردمی از طریق سامانه 197 ابزار نظارتی را گسترش داده و زمان رسیدن پلیس در صحنه را كاهش یابد.

به عقیده صاحب نظران، باز كردن كلاف سردرگم ترافیك كلانشهر ها بخصوص تهران فارغ از مشاركت جدی و مسوولانه شهروندان، نیازمند مدیریت منسجم، نظارت دایمی بر حسن اجرای قانون و متوازن سازی شهر است.


منبع:ایرنا

بخش اجتماعی