تبیان، دستیار زندگی
روزنامه‌های جهان عرب امروز با ناامیدی به پوشش شکست تیم ملی فوتبال عراق قهرمان دور گذشته جام ملت‌های آسیا از ایران پرداخته و البته برخی هم اصلا آن را پوشش ندادند ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیلی ناگهانی در نخستین گام!

تیم ملی ایران و عراق

روزنامه‌های جهان عرب امروز با ناامیدی به پوشش شکست تیم ملی فوتبال عراق قهرمان دور گذشته جام ملت‌های آسیا از ایران پرداخته و البته برخی هم اصلا آن را پوشش ندادند.

روزنامه الشرق الاوسط امروز در بخش ورزشی خود نوشت: قهرمان دور گذشته جام ملت‌های آسیا سیلی ناگهانی را در نخستین گام با دریافت دو گل از ایران خورد.

الشرق الاوسط در ادامه نوشت: عراق نیز با شکست شب گذشته به دیگر کشورهای عربی ناکام در رقابت‌های جام ملت‌های 2011 آسیا اضافه شد.

این روزنامه مطرح جهان عرب در ادامه خاطر نشان کرد: تیم ملی فوتبال عراق با شکست 2 بر یک برابر ایران، سیلی محکمی را در نخستین گام دفاع از قهرمانی دوره گذشته‌اش دریافت کرد.

الشرق الاوسط در ادامه وراونه جلوه دادن روند بازی شب گذشته نوشت: تیم عراق در اکثر دقایق بازی برتر بود اما در نهایت به طور عجیبی باخت!

روزنامه الصباح عراق هم در سه سطر به پوشش خبر باخت تیم ملی فوتبال عراق از ایران پرداخت و نوشت: در نخستین بازی برابر ایران باختیم.

این روزنامه که به نظر می رسد از این باخت ناراحت شده است تنها به دقایق گل‌های زده شده در بازی شب گذشته بسنده کرد.

روزنامه القدس العربی چاپ لندن نیز که پیش از بازی ایران و عراق به این بازی اشاره‌هایی داشت و گفته بود که دیدار این دو تیم بدون هیچ تنشی برگزار خواهد شد، امروز اصلا خبر شکست عراق را در ادامه شکست دیگر کشورهای عربی در رقابت‌های جام ملت های آسیا پوشش نداد.

نکونام و رحمتی

شبکه های خبری الجزیره و العربیه نیز امروز با پخش تصاویری از بازی شب گذشته، ناامیدانه به پوشش شکست عراق از ایران در نخستین گام پرداختند.

روزنامه الحیات نیز امروز به خبر تساوی امارات و کره شمالی، هم گروه‌های ایران در گروه چهارم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در قطر اشاره کرد اما اشاره‌ای به شکست عراق از ایران نکرد.

سایت فیفا نیز در گزارشی درباره دیدار تیم‌های ایران و عراق نوشت: «تیم ملی فوتبال ایران با توجه به تساوی بدون گل تیم‌های امارات و كره‌شمالی با پیروزی مقابل عراق صدرنشین گروه چهارم شد. ایمان مبعلی ستاره ایران در این بازی با ضربه آزادی كه به نظر می‌رسید به قصد سانتر كردن به سمت دروازه ارسال كرده، شش دقیقه مانده به پایان بازی گل برتری ایران را به ثمر رساند تا پیروزی تاریخی برای ایران ثبت شود.

ورزشگاه الریان قطر در آغاز بازی برای احترام به 77 قربانی سانحه هوایی ارومیه در سكوت فرو رفت.

عراق مدافع عنوان قهرمانی بازی را بهتر آغاز كرد و توسط یونس محمود به گل برتری رسید؛ اما غلامرضا رضایی در همان نیمه نخست كار را به تساوی كشاند تا دو تیم با نتیجه یك بر یك راهی رختكن شوند.

ایران در نیمه دوم بسیار بهتر ظاهر شد و فرصت‌های گل بیشتری داشت. غلامرضا رضایی مهاجم خطرناك ایران این فرصت را داشت تا در موقعیتی مشابه صحنه گل اول برتری را برای ایران به ارمغان بیاورد، ضربه او پشت دروازه رفت.

در دقایق پایانی بازی ایمان مبعلی با گلی كه از روی ضربه آزاد به ثمر رساند هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه را به وجد آورد.»

بخش ورزشی