تبیان، دستیار زندگی
كنونی است كه تاریخ ما را بداند حق نسل كنونی است كه تاریخ ما را بدانند و متوجه شوند چه ملت بزرگی بودیم و هستیم. یدالله صمدی در جلسه پرسش و پاسخ فیلم شهر آشوب ضمن در سینما صحرا بیان این مطلب گفت: ما از یك مجموعه 400 دقیقه‌ای، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یدالله صمدی:

حق نسل كنونی است كه تاریخ ما را بداند


حق نسل كنونی است كه تاریخ ما را بدانند و متوجه شوند چه ملت بزرگی بودیم و هستیم.

یدالله صمدی در جلسه پرسش و پاسخ فیلم شهر آشوب ضمن در سینما صحرا بیان این مطلب گفت: ما از یك مجموعه 400 دقیقه‌ای، 110 دقیقه را استخراج كردیم و سعی‌مان این بود كه استقلال سینمایی‌اش را داشته باشد.

وی افزود: از آذر ماه گذشته كه فیلمنامه به دستم رسید ماراتنی را آغاز كردیم و در واقع اركستی بودیم كه سازهایمان كاملا كوك بود و عاشقانه كار را جلو بردیم.

صمدی با اشاره به حضورش به عنوان كارگردان در این كار گفت: من تعداد زیادی پیشنهاد برای مجموعه داشتم كه هیچ وقت نتوانستم با آنها كنار بیایم تا اینكه شهر آشوب پیشنهاد شد و جذابیت‌های متن كه در 20 قسمت قرار است اتفاق بیافتد و بحث علوم‌های مختلف در برهه‌های تاریخ ما و اینكه ما چند هزار سال تاریخ داریم اما به چیزهای زیادی از آن نپرداختیم باعث شد این كار را قبول كنم.

صمدی تصریح كرد: هدف ما بیان كردن این مقطع تاریخی در قالب قصه‌ای جذاب بود و اگر می‌خواستیم كاملا به تاریخ وفادار باشیم جاهایی را از دست می‌دادیم و جذابیت‌های داستان از بین می‌رفت.

محمدرضا درویشی سازنده موسیقی متن فیلم هم اظهار داشت: موسیقی شهر آشوب به دو بخش مستند و متن تقسیم می‌شود كه مستند آن توسط بازیگران نواخته و لب زده می‌شود و متن آن ما را با فضاها مرتبط می‌كند كه این دو از لحاظ جنس با هم متفاوت هستند.

محسن علی‌اكبری تهیه كننده كار نیز با بیان اینكه ما رسالت داریم تاریخ كشورمان را به تصویر بكشیم گفت: از كارهای رئال خوشم نمی‌آید و آنها را انجام نمی‌دهم تاریخی ساختن و ابلاغ آن وظیفه ما است تا جوانها از مقاطع تاریخ كشورشان آگاه شوند.

صمدی در پایان پخش سریال شهر آشوب را اوایل تا اواسط سال 86 پیش‌بینی كرد و گفت: البته تا كنون فقط 7،8 قسمت را آماده كرده‌ایم و امیدواریم سیما فیلم موجبات تصویربرداری بقیه كار را هم فراهم كند قطعا شهر آشوب از كارهای جذاب و دنبال كردنی تلویزیون خواهد بود.

فرهاد علیزاده آهنی مدیر هنری به همراه سام درخشانی، جعفر دهقان و ناصر فخری بازیگران این فیلم بودند كه در جلسه پرسش و پاسخ حضور داشتند.

ویژه نامه بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر

شهر آشوب