تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال کشورمان با پیروزی برابر عراق در نخستین دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های 2011 آسیا ضمن شکست دادن مدافع قهرمانی جام به صدر جدول گروه D صعود کرد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران برنده داربی غرب آسیا

شادی ایرانی ها پس از گل

تیم ملی فوتبال کشورمان با پیروزی برابر عراق در نخستین دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های 2011 آسیا ضمن شکست دادن مدافع قهرمانی جام به صدر جدول گروه D صعود کرد.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق از ساعت 19:45 سه‌‍شنبه در ورزشگاه احمد بن علی (الریان) دوحه آغاز شد که در پایان به برتری 2 بریک شاگردان قطبی انجامید.

در این دیدار که از گروه D جام ملت‌‌های آسیا و با قضاوت "روشن ایرماتوف" ازبکستانی برگزار شد، غلامرضا رضایی (41) و ایمان مبعلی (84) برای تیم ایران گل زدند و یونس محمود (12) تک گل تیم عراق را به ثمر رساند. ضمن اینکه سامر سعید از تیم عراق تنها بازیکن اخطاری این مسابقه بود.

دیدار تیم ملی ایران و عراق

افشین قطبی در این بازی از مهدی رحمتی، هادی عقیلی، جلال حسینی، محمد نصرتی، احسان حاج صفی، ایمان مبعلی (86- پژمان نوری)، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی (68- محمدرضا خلعتبری)، محمد غلامی (83- کریم انصاریفرد) و غلامرضا رضایی در ترکیب تیم ملی ایران که با پیراهن قرمز به میدان رفته بود، استفاده کرد.

دیدار دو تیم در حالی آغاز شد که از اوایل روز بازی رسانه های مختلف از حساسیت های فراوان این دیدار نوشته بودند و به نوعی جدال دو تیم را داربی منطقه غرب آسیا اعلام کرده بودند که با شروع بازی حساسیت دیدار به اوج خود رسید.

دیدار تیم ملی ایران و عراق

قرمز پوشان کشورمان با شروع دیدار تا حدودی تحت تاثیر دوندگی و جنگندگی بازیکنان حریف قرار گرفتند و همین عامل باعث شد تا قهرمان دوره گذشته بازی ها به گل اول بازی نیز دست پیدا کند. با این گل و با گذشت زمان به مرور ستارگان ایرانی بر بازی مسلط شدند و توپ و میدان را در اختیار گرفتند که با عقب کشیدن تیم حریف موقعیت های فراوانی را به روی دروازه حریف خلق کردند تا سرانجام روی پاس دقیق و فرار زیبای غلامرضا رضایی از راست گل تساوی و امیدبخش ایران در دقایق پایانی نیمه اول به ثمر برسد تا شاگردان قطبی با شکست به رختکن نرود.

پس از این گل به نظر می رسید روحیه ملی پوشان افزایش یاقته و شاید اگر نیمه اول چند دقیقه بیشتر ادامه داشت ایرانی ها باز هم می توانستند در همین نیمه به گل برسند.

دیدار تیم ملی ایران و عراق

تیم ایران بر خلاف عراق نیمه دوم را بدون تغییر آغاز کرد و  جنگندگی بیش از حد ایرانی ها که با پرس بسیار خوب هافبک های دونده ایران کار مدافعان بازیساز عراقی را با مشکل مواجه ساخته بود و اشتباهات آنها در دفع توپ کاملا مشخص بود که باعث خلق چند موقعیت نیز شد.

در حالی که به نظر می رسید دو تیم به نتیجه تساوی قانع هستند این افشین قطبی بود که با تعویض های خوب توانست بار دیگر قدرت حمل توپ در خط حمله را با ورود خلعتبری به جای شجاعی خسته افزایش دهد تا ایران روی کاشته های دقیق ایمان مبعلی بالاخره به گل برتری دست پیدا کند تا جشن و پایکوبی در ورزشگاه برپا شود.

دیدار تیم ملی ایران و عراق

هر چند که یک پیروزی و کسب سه امتیاز دیدار نخست در جام ملت‌های آسیا هیچ تضمینی برای صعود تیم ملی به دور بعد و یا بیشتر از آن نیست اما می توان از پیروزی برابر عراق به عنوان "مرهمی" برای شکست‌ها و ناکامی‌های سال‌های اخیر فوتبال ایران نام برد که کمی التیام پیدا کرد.

تیم ایران با پیروزی برابر عراق با 3 امتیاز صدرنشین گروه D رقابت‌های جام ملتهای 2011 آسیا شد. تیم‌های کره‌شمالی و امارات با یک امتیاز رده‌های دوم و سوم این گروه را در اختیار دارند و عراق هم بدون امتیاز قعرنشین است.

مطالب مرتبط:

سیلی ناگهانی در نخستین گام

قطبی از بازی با عراق می گوید

ایران - عراق از نگاه دوربین

بخش ورزشی

رضا سیگاری