تبیان، دستیار زندگی
سومین جشنواره هنر آسمانی ویژه طلاب حوزه های علمیه سراسر كشور پنجم اسفندماه امسال در قم برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهل حوزه هنرنمایی می‌کنند

آیت الله مقتدایی

سومین جشنواره هنر آسمانی ویژه طلاب حوزه های علمیه سراسر كشور پنجم اسفندماه امسال در قم برگزار می‌شود.این جشنواره با حضور فضلا و طلاب هنرمند و با سخنرانی اندیشمندان ادبی و فرهنگی و مسؤولان كشوری در قم ترتیب یافته و از برترین های ادبی و هنری طلاب هنرمند تجلیل به عمل خواهد آمد.

طلاب و فضلای هنرمند می توانند در بخش های ادبیات (شعر، داستان، نثر ادبی، وبلاگ و طنز) هنرهای نمایشی (فیلم، فیلم نامه و نمایشنامه) هنرهای تجسمی (طراحی، نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، عكس، گرافیك، تصویرسازی و كاریكاتور) و پژوهش (هنر و دین ، رسانه و دین، مباحث نظری و نقد هنری) در این جشنواره شركت كنند.

آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه طی سخنانی درمورد برگزاری سومین جشنواره هنر آسمانی در اسفند‌ماه سال جاری، ضمن ‌ارزیابی عملكرد دوره‌های قبل این جشنواره بر حضور فعال حوزویان در ارائه آثار خود به دبیرخانه جشنواره و همچنین توجه مدیران و معاونین به این عرصه تاكید كرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هدف اصلی جشنواره هنر آسمانی را ترویج فرهنگ دینی و اسلامی از طریق تولید آثار فاخر و ماندگار هنری و گسترش پژوهش در عرصه هنر و حمایت از پژوهش‌های مربوطه دانست و گفت: شناسایی و معرفی مراكز هنری مرتبط با حوزه علمیه، سازماندهی نیروهای هنری حوزه، برقراری ارتباط بین طلاب و فضلای هنرمند، با سایر هنرمندان شناسایی و كشف استعداد‌های هنری طلاب، سوق دادن طلاب به سوی فعالیت‌های هنری، حمایت از آثار طلاب و فضلای حوزه و تشویق و ترغیب آنان برای ورود به عرصه هنر در ابعاد مختلف شعر، ادبیات و نمایش، از جمله اهداف این جشنواره هستند.

مقتدایی: مشاركت فعال طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه موجب غنا و تعالی جشنواره بلكه همسویی و همراهی و حتی هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی هنری با دبیرخانه دائمی جشنواره، امكان تبادل تجربیات، جهت‌دهی یكسان بهره‌گیری بهینه از منابع و در نتیجه توسعه و تحقق اهداف را به دنبال خواهد داشت.

مقتدایی گفت: جشنواره هنرهای آسمانی به عنوان یك فعالیت فرهنگی هنری در دستور كار مدیریت حوزه علمیه قرار گرفته بود و به لحاظ استقبال خوب طلاب و فضلای هنرمند و بركات فراوان آن و به منظور استمرار این فعالیت، دبیرخانه دائمی جشنواره مذكور با هماهنگی كامل دستگاه‌های ذی‌ربط و با توكل به الطاف الهی در صدد است در سال 1389 سومین جشنواره را نیز در 5 اسفند ماه89 برگزار كند.

مقتدایی معتقد است:  مشاركت فعال طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه موجب غنا و تعالی جشنواره بلكه همسویی و همراهی و حتی هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی هنری با دبیرخانه دائمی جشنواره، امكان تبادل تجربیات، جهت‌دهی یكسان بهره‌گیری بهینه از منابع و در نتیجه توسعه و تحقق اهداف را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: امید می‌رود با درایت و همفكری و همكاری مدیران محترم استانی و مدارس علمیه سراسر كشور و نهادهای مسوول، شرایط مناسب برای شركت طلاب و ارائه آثار خود در این جشنواره شاهد یك جهش رو به رشد باشیم.


منبع : آرت نا

بخش هنری تبیان