تبیان، دستیار زندگی
اگر می‌توانستیم کتاب‌ها را به سرعت و با گجتی ارزان قیمت به نسخه دیجیتالی تبدیل کنیم، خیلی از مشکلات حمل و نقل کتاب‌های سنگین و آرشیو کردن آنها حل می‌شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبدیل کتاب به نسخه دیجیتالی

اگر می‌توانستیم کتاب‌ها را به سرعت و با گجتی ارزان قیمت به نسخه دیجیتالی تبدیل کنیم، خیلی از مشکلات حمل و نقل کتاب‌های سنگین و آرشیو کردن آنها حل می‌شد.

تبدیل کتاب به نسخه دیجیتالی  digital book , gadget, ces

این ابزار به طور خاص برای کتاب‌های قدیمی خیلی کاربرد دارد. به جای مراجعه مداوم به انها که در طول زمان باعث فرسایش و خراب شدن آنها می‌شود، می‌توانیم یک نسخه دیجیتالی از انها تهیه کنیم و در صورت نیاز به نسخه دیجیتالی آن مراجعه کنیم.

در نمایشگاه CES 2011، گجتی با نام Book Saver  ارائه شد. این گجت که محصول شرکت Ion Audio است، در زمانی حدود 1 ثانیه می‌تواند از دو صفحه کتاب اسکن بگیرد.

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، دستگاه دارای 3 بخش اصلی پایه، دوربین و حافظه SD است. پایه طوری تعبیه شده که در حالت نیمه باز بتواند از صفحات اسکن بگیرد. در این شرایط آسیبی به شیرازه کتاب وارد نمی‌شود.

قسمت اصلی شامل دو دوربین مجزا با زاویه‌های مناسب است که به همراه فلش‌ها می تواند تصاویری با بهترین کیفیت از کتاب تهیه کند.

تصاویر گرفته شده تمام رنگی و کاملا شفاف هستند و توسط نرم افزار OCR که همراه دستگاه ارائه شده به دو فرمت pdf و jpeg ذخیره می‌شوند.

قسمت حافظه گجت شامل یک کارت دو گیگابایتی SD است که می‌تواند به طور مستقیم به کامپیوتر و یا کتابخوان الکترونیکی متصل شود.

از معایب این دستگاه که با قیمت 149 دلار از ماه ژوئن عرضه عمومی می‌شود، می‌توان به غیر اتوماتیک بودن آن اشاره کرد.

همچنین برای تهیه اسکن هر دو صفحه باید رویه شیشه‌ای را برداشته، کتاب را ورق بزنیم و دوباره صفحه شیشه‌ای را روی کتاب قرار دهیم.

منبع: http://www.engadget.com/2011/01/08/ion-book-saver-hands-on/

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی