تبیان، دستیار زندگی
دبیركل كنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران گفت: برخی مسئولان از روابط عمومی‌ها انتظارات زیادی دارند كه برخی از این انتظارات دور از واقعیت‌های موجود است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبیركل كنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران:

برخی مسئولان از روابط‌ عمومی‌ها انتظارات غیرواقعی دارند

روابط عمومی

دبیركل كنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران گفت: برخی مسئولان از روابط عمومی‌ها انتظارات زیادی دارند كه برخی از این انتظارات دور از واقعیت‌های موجود است.

به گزارش روابط عمومی، «مهدی باقریان» در همایش مسئولان و مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و نهادهای استان قزوین بیان داشت: مسئولان از روابط عمومی‌ها انتظارات زیادی دارند و البته برخی از این انتظارات دور از واقعیت‌های موجود است و اگر مسئولین انتظاراتی غیر از حقیقت روابط عمومی‌ها داشته باشند به روابط عمومی ضربه می‌زند و اثر‌بخشی آن را كم می‌كند.

وی ادامه داد: مدیران نباید تنها به عنوان یك واحد اطلاع‌رسان به روابط عمومی‌ها نگاه كنند بلكه باید به عنوان یك واحد خدمت‌رسان و مشاور و استراتژیك به روابط عمومی بنگرند و این نگاه می‌تواند رشد فزاینده‌ای در روابط عمومی‌ها ایجاد كند و اثر‌بخشی آن را افزایش دهد.

دبیركل كنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران اضافه كرد: امروز روابط عموم اثر‌بخش روابط عمومی‌ای است كه بتواند خود را با شرایط روز وفق دهد و با فعالیت‌های اثر‌بخش هویت اصلی و جایگاه حقیقی خود را در سازمان ایجاد كند.

وی یادآور شد: توجه به خواسته‌های مسئولان و نیز ارائه راهكارهای عملی برای بهتر شدن بهره‌وری در سازمان، معرفی عملكرد سازمان به عموم مردم با زبانی ساده و صریح می‌تواند روابط عمومی را در ارتقای سطح علمی و جایگاهی‌اش كمك كند.

در ادامه معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اظهار داشت: امروز شرایط حمله دشمن به ملت از طریق جنگ نرم و نبرد سایبری است و قطع یقین مقابله با این فضا نیز هنرمندی خاصی را می‌طلبد و مدیران روابط عمومی به عنوان كسانی كه با شیوه‌های درست اطلاع‌رسانی آشنا هستند می‌توانند سربازان خوبی برای مقابله با تهدیدات دشمن در این جنگ نرم باشند.

سیروس صابری ضمن تقدیر از روابط عمومی سپاه و استانداری در برگزاری این همایش گفت: مسئولان روابط عمومی‌ها باید فرایند دستگاه متبوع خود را ارزیابی كرده و نسبت به مشكلات و خطراتی كه سازمان را تهدید می‌كند به مدیر گوشزد كنند و به او مشاوره بدهند.

در این همایش مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان قزوین نیز بیان داشت: مسئولان روابط عمومی باید از نظر اخلاقی سرآمد باشند زیرا مردم با ورود به هر سازمانی در وهله اول به سراغ روابط عمومی‌ها می‌روند تا راهنمایی بگیرند و اگر مدیران روابط عمومی نتوانند اخلاق‌مدارانه رفتار كنند قطع یقین ذهنیت بدی در مردم برای آن دستگاه ایجاد می‌شود و این بسیار بد است.

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی افزود: صحت، دقت، اخلاق حسنه و رعات انصاف باید در مدیران روابط عمومی تقویت شود.

در این همایش جانشین فرمانده سپاه استان قزوین افزود: اگر مدیران روابط عمومی به درستی فرایند اطلاع‌رسانی را انجام دهند قطع یقین مردم در جریان فعالیت‌های دولت و نظام قرار می‌گیرند و این بسیار مهم است.

حبیب‌الله وفاپور خاطر‌نشان كرد: تهدید دشمن امروز بر محور جنگ نرم است و مبارزه با جنگ نرم دشمن به مراتب سخت‌تر از تهدید سخت است زیرا روش‌های جنگ نرم پیچیده‌تر است.

مسئول معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان قزوین در این همایش اعلام كرد: مقام معظم رهبری همواره بر ضرورت انسجام روابط عمومی‌ها به عنوان بازوی اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها تأكید كرده‌اند و می‌فرمایند «این كه برادران، یك بخش مشابه را مثل روابط عمومی‌ها گرد هم آوردند فكر خوبی است و ما به این انسجام‌ها به هر طریق ممكن نیاز داریم.»

سعید دهقان عنوان داشت: امروز فرایند اطلاع‌رسانی بسیار سخت و در عین حال مدرنیزه شده است و مدیران روابط عمومی با نگاه و تفكر بسیجی باید جایگاه حقیقی خود را در دستگاه‌ها بشناسند و این جایگاه مهم و اثر گذار را به مسئولان و مردم تبیین كنند.

وی یادآور شد: ایجاد وحدت رویه بین مدیران روابط عمومی‌ها و ارتباط مستمر آنان با یكدیگر می‌تواند افقی روشن را برای فعالیت‌های منسجم روابط عمومی‌ها در استان ایجاد كند.

مسئول معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان قزوین در این همایش پیشنهاد داد تا كنفرانس روابط عمومی‌های استان قزوین همه ساله برگزار شود و انجمن روابط عمومی نیز در استان شكل بگیرد كه این پیشنهاد مورد استقبال مدیران روابط عمومی قرار گرفت.

تنظیم: هومن بهلولی