تبیان، دستیار زندگی
مركز هنری خیابان هجدهم که یكی از مهمترین مراكز بین‌المللی هنر معاصر آمریكا در شهر سانتا مونیكای كالیفرنیا است، آثاری از هنرمندان كشورهای تبت، كره جنوبی و آفریقای جنوبی را به نمایش گذاشته‌است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارت پستال‌های ایرانی در آمریكا

کارت پستال تهران

مركز هنری خیابان هجدهم که یكی از مهمترین مراكز بین‌المللی هنر معاصر آمریكا در شهر سانتا مونیكای كالیفرنیا است، آثاری از هنرمندان كشورهای تبت، كره جنوبی و آفریقای جنوبی را به نمایش گذاشته‌است. از ایران آثاری از آرش فیاض‏، سیامك فیلی‌زاده‏‌، باربد گلشیری، بهنام كامرانی، ژینوس تقی‌زاده، هادی نصیری و بهرنگ صمدزادگان به نمایش گذاشته شده‌است.

به گزارش ایلنا: مركز هنری خیابان هجدهم (th street18) در حالی 7 تا 28 ژانویه (17 دی تا 8 بهمن ماه) پذیرای آثاری از هنرمندان كشورهای تبت، كره جنوبی و آفریقای جنوبی می شود كه ارائه آثار 7 هنرمند ایرانی در این نمایشگاه از اتفاقات ویژه آن محسوب می‌شود.

این نمایشگاه با عنوان «كارت پستال‌هایی از تهران» برای آن انتخاب شده و با همكاری گالری آران برپا می‌شود. هنرمندان ایرانی كه آثارشان را در این نمایشگاه درمعرض دید قرار داده‌اند، شامل آرش فیاض،‏ سیامك فیلی زاده‏‌، باربد گلشیری، بهنام كامرانی، ژینوس تقی زاده، هادی نصیری و بهرنگ صمدزادگان است.

همانطور كه از عنوان نمایشگاه پیداست؛ هنرمندان شركت كننده در این رخداد هنری وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران امروز را به تصویر كشیده‌اند.

كارت پستال‌هایی از تهران بنابر گفته برپاكنندگان آن نگاهی منحصر به فرد به ایران معاصر دارد و آثار آن از نگاه هنرمندانی است كه در ایران زندگی می‌كنند و قطعا زاویه دید آنها بسیاری از آمریكایی‌ها را شگفت‌زده كرده است.

همانطور كه از عنوان نمایشگاه پیداست؛ هنرمندان شركت كننده در این رخداد هنری وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران امروز را به تصویر كشیده‌اند.

نازیلا نوع بشری(مدیر گالری آران) درباره این نمایشگاه گفت: به‌رغم تحولات زیادی كه تاریخ سرزمین ایران طی سالیان دراز به خود دیده است، ایرانی‌ها همیشه به زیبایی و كمال توجه داشته‌اند و نه تنها برای ویرانگری‌ها ‏و نابسامانی‌های سر راهشان پاسخ داشته‌اند بلكه همواره مایه تسلای یكدیگر بوده‌اند و آن را چاشنی مكاشفات هنری و ادبی خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: میراث به‌جا مانده از تمدن ایران همواره از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته به گونه‌ای كه آوای دلنشین اشعار و طنین دلكش هنرهای ما ایرانیان شهره خاص و عام در جهان بوده است.

نوع بشری گفت: در ایران امروز هنرمندان ایرانی به افتخارات و گذشته خود می‌بالند و هیچ مانعی آنها را از خلاقیت بازنداشته است. پاسخ‌های هنرمندان امروز به نظر می‌رسد پاسخ‌هایی برای همه قرن‌ها باشد. ما امروز نشانه‌هایی از ظهور زیبایی و شكوه تازه‌ای در آثار هنرمندان ایرانی هستیم و همه اینها در نمایشگاه كارت پستال‌هایی از تهران به نمایش گذاشته شده است.

به موازات این نمایشگاه، گالری خیابان هجدهم پذیرای دو هنرمند معاصر تبت‏، هنرمندی از آفریقای جنوبی و هنرمند برجسته‌ای از كره جنوبی خواهد شد. این هنرمندان چیدمان‌ها و پرفورمنس‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

هنرمندان ایرانی شركت كننده در این نمایشگاه هریك جدیدترین آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند. در برپایی این نمایشگاه آلا ابتكار و آمیتیس متولی نیز همكاری داشته‌اند.


بخش هنری تبیان