تبیان، دستیار زندگی
سی و یکمین جشنواره هنر محیطی در ایران به صورت غیرمتمرکز در ماه‌های دی، بهمن و اسفند امسال برگزار می‌شود. امسال به فعالان هنر محیط‌زیستی؛ یكی از آثار نادعلیان هدیه داده می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سی‌ویکمین دوره جشنواره هنر محیطی

هنر محیطی

سی و یکمین جشنواره هنر محیطی در ایران به صورت غیرمتمرکز در ماه‌های دی، بهمن و اسفند امسال برگزار می‌شود. امسال به فعالان هنر محیط‌زیستی؛ یكی از آثار نادعلیان هدیه داده می‌شود.

ایلنا: ساختمان شماره دو هنرمندسرا و مرکز بین‌المللی هنرهای محیطی پردیس در جزیره هرمز زمستان امسال میزبان هنرمندان محیطی خواهد بود.

در طول روزهای برگزاری این جشنواره بین روزهای 3 تا 10 بهمن برای هنرمندانی که تمایل دارند در جشنواره‌های محیطی شرکت نمایند و تجربه‌ای در زمینه هنر محیطی ندارند، کارگاه هنر محیطی برگزار خواهد شد. البته برای گروه‌های بالاتر از 5 و كمتر از 20 نفر كارگاه‌های ویژه‌ای برگزار شود.

هنرمندان علاقمند، تصویربردار، مستندساز و عکاس درصورت مذاکره و قرارداد مکتوب با پردیس و هنرمندان اجازه دارند که در جشنواره حضور داشته باشند و فعالیت کنند. مدت اقامت برای هنرمندان ایرانی نیز در هنرمندسرای خلیج فارس 7 روز است.

احمد نادعلیان (استاد دانشگاه و مسئول برگزاری این جشنواره) اعلام كرد كه این امکان وجود دارد که هنرمندان باتجربه، با هماهنگی و به صورت گروهی در زمان مورد درخواست خودشان به جزیره هرمز سفر كرده و کارهایشان را در طبیعت آنجا اجرا كنند.

نادعلیان: به هنرمندان و فعالانی که بواسطه هنر و رسانه در پاسداری از محیط زیست و میراث فرهنگی فعال هستند، از طرف مرکز پردیس، یکی از آثارم را هدیه می‌دهم.

بنابر اعلام مدیر هنری این جشنواره‏، از اهداف هنر محیطی کشف مواد جدید در محیط و ایجاد آثار هنری با حداقل امکانات موجود در محیط است. هنرمندان شرکت‌کننده درصورت نیاز ملزم هستند مواد و ابزار لازم را به همراه بیاورند.

نادعلیان با اشاره به فعالیت اخیر خود در زمینه پاسداشت محیط زیست و میراث فرهنگی گفت: به هنرمندان و فعالانی که بواسطه هنر و رسانه در پاسداری از محیط زیست و میراث فرهنگی فعال هستند، از طرف مرکز پردیس، یکی از آثارم را هدیه می‌دهم. معیار انتخاب هنرمندان در این زمینه خلاقیت در روش انجام اثر و استمرار فعالیت در این زمینه است. در حوزه رسانه چنانچه فعالی فراتر از وظایف شغلی به این حوزه‌ها به صورت مستمر بپردازد نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

لازم به ذكر است‏، این هنرمندسرا با تغییر كاربری از طرفی محل اسکانی برای هنرمندان خصوصا هنرمندان محیطی است و از طرف دیگر با حضور افراد بومی در این هنرمندسرا و بازدید از آثار تبدیل و نمایش آثار هنرمندان هنر محیطی تبدیل به موزه هنرهای محیطی شده است.


بخش هنری تبیان