تبیان، دستیار زندگی
رئیس پلیس امنیت عمومی تهران از دستگیری 3 تن از كاركنان متخلف كه مدرك لیسانس و فوق‌لیسانس دانشگاه آزاد را به قیمت‌های 14 و 16 میلیون تومان می‌فروختند، خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارشناسی 14 میلیون، ارشد 16 میلیون!

سردار علیپور رئیس پلیس امنیت عمومی

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران از دستگیری 3 تن از كاركنان متخلف كه مدرك لیسانس و فوق‌لیسانس دانشگاه آزاد را به قیمت‌های 14 و 16 میلیون تومان می‌فروختند، خبر داد.

به گزارش فارس، سردار علیپور امروز در یك نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌ها و همكاری‌های مؤثر مسئولان دانشگاه آزاد برای شناسایی عوامل این باند كه در بخش آموزشی فعالیت داشتند، گفت: این افراد كه 3 نفرند با سوءاستفاده از موقعیت‌هایی كه به دلیل كار در حوزه آموزشی داشتند اقدام به برقراری ارتباطات با دلالان برای فروش مدرك لیسانس و فوق‌لیسانس می‌كردند.

وی گفت: اعضای این باند به فروش مدرك در تمامی رشته‌های مختلف در مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس اعتراف كرده و عنوان كردند كه مدت یك سال این اقدام مجرمانه را انجام داده‌اند.

تشكیل كار گروه مشترك تهیه‌كنندگان سینما با پلیس برای برخورد با سودجویان فرهنگی

سردار علیپور در ادامه با اشاره به تشكیل كارگروه مشترك از تهیه كنندگان سینما با پلیس برای برخورد با سودجویانی كه قبل از اكران فیلم اقدام به انتشار آن به صورت غیرقانونی می‌كنند، گفت: اخیراً با همكاری‌های صورت گرفته فیلم‌های سینمایی كدگذاری شده است كه این اقدام باعث می‌شود تا پیگیری‌ فیلم‌های قاچاق ‌با دقت بیش‌تری انجام شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به برخورد قاطع پلیس با قاچاقچیانی كه با فروش غیرقانونی سی‌دی فیلم‌های سینمایی قبل از اكران باعث سقوط صنعت سینما و به انزوا كشیدن تهیه كنندگان می‌شوند، گفت: طی یك ماهه گذشته 21 نفر از افرادی كه به صورت عمده اقدام به تهیه و تكثیر آثار فرهنگی به صورت غیرقانونی می‌كردند دستگیر و از این افراد 84 هزار انواع سی‌دی‌های مختلف كشف شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌كه فیلم‌های سینمایی چگونه قبل از اكران به صورت غیرقانونی توزیع می‌شود، گفت: گاهی از سوی پرونده سینما اقدام به ضبط فیلم می‌كنند و گاهی هم عوامل‌‌ داخلی اقدام به انتشار غیرقانونی فیلم می‌كنند.

وی ادامه داد: به تمامی افرادی كه به صورت غیرقانونی اقدام به تكثیر فیلم یا سینمایی قبل از اكران و یا فلیم‌های غیرمجاز می‌كنند هشدار می‌دهم كه نسبت به متوقف كردن هرچه سریع‌تر فعالیت‌های خود اقدام كنند در غیر این صورت باید منتظر برخورد قاطع پلیس باشند.

دستگیری 52 اراذل و اوباش فراری طی یك ماه‌ گذشته

سردار علیپور با اشاره به استمرار طرح امنیت اجتماعی گفت: یكی از موارد اولویت دار در اجرای این طرح برخورد با اراذل و اوباش است كه در این راستا نیز طی یك ماهه گذشته 52 نفر از اراذل و اوباش كه در اجرای طرح متواری شده بودند، شناسایی‌ و دستگیر شدند و از آن‌ها تعداد 11 قبضه قمه و شمشیر كشف شد.

وی با اشاره به برخورد تند پلیس با این افراد گفت: برخورد تند و خشن پلیس با این افراد در دستور كار قرار دارد مگر این‌كه این اراذل و اوباش خودشان را تسلیم ‌كنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران گفت: هم اكنون فعالیت اراذل و اوباش در تهران در حد صفر است و اگر هم مردم در این زمینه اطلاعاتی دارند به پلیس منعكس كنند.

وی با اشاره به آزادی تعدادی از اراذل و اوباش گفت: این افراد پس از تحمل كیفر آزاد شده‌اند ولی تمامی اقدامات آن‌ها توسط پلیس بعد از آزادی كنترل می‌شود و آن‌ها باید خودشان را به كلانتری‌ها معرفی كنند.

فقط یك نفر از اراذل و اوباش در هنگام دستگیری كشته شده است

سردار علیپور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینكه تعدادی از اراذل و اوباش در هنگام دستگیری از سوی پلیس به دلیل ضرب و شتم كشته شده‌اند، ضمن تكذیب این موضوع گفت:‌ فقط در دستگیری یكی از اراذل و اوباش منطقه غرب تهران به نام علی . م‌ كه اقدامات شرورانه زیادی را مرتكب شده بود، زمانی كه مأموران برای دستگیری وی وارد عمل شدند وی اقدام به درگیری مسلحانه با سلاح گرم كرد كه در درگیری مسلحانه بین وی و نیروهای پلیس این فرد شرور به هلاكت رسید.

دستگیری شرور خیابان وحدت اسلامی

سردار علیپور با اشاره به دستگیری یكی از افراد شرور منطقه وحدت اسلامی تهران به نام قیصر گفت: این فرد فعالیت‌های مجرمانه زیادی را داشت و با قمه‌كشی و عربده‌كشی باعث رعب و وحشت در منطقه شده بود كه دستگیری وی در دستور كار مأموران قرار گرفت.

وی گفت: قبل از اجرای طرح امنیت اجتماعی این شرور متواری شد ولی بعد پیغام داد كه می‌خواهد خود را تسلیم كند و بعد از آن نیز تسلیم نیروهای پلیس شد.

سردار علیپور گفت: در سوابق این شرور نزاع دسته جمعی، قتل عمد، درگیری مسلحانه و فعالیت در حوزه توزیع مواد مخدر به چشم می‌خورد.

دستگیری فردی كه كه در حوالی میدان انقلاب اقدام به سقط جنین می‌كرد

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران در ادامه به دستگیری زن مامایی كه به صورت غیرقانونی در حوالی میدان انقلاب اقدام به سقط جنین می كرد اشاره كرد و گفت: به دلیل عدم استفاده از وسایل بهداشتی در ارجای اقدام غیرقانونی این فرد مراجعه كنندگان به وی مورد آسیب های جدی قرار گرفتند و حتی امروز یکی از زنانی كه اقدام به سقط جنین كرده بود به دلیل بروز آسیب اقدام به طرح شكایت از این زن ماما نمود.

سردار علیپور گفت: این فرد 4 روز پیش از سوی مأموران شناسایی و دستگیر شد.

شبكه توزیع مواد غیرمجاز نیروزا در تهران متلاشی شد

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران با بیان اینكه طی چند روز گذشته شبكه ای كه اقدام به فروش مواد نیروزا‌ی غیربهداشتی در نقاط مختلف تهران می‌كردند، دستگیر شدند گفت: این افراد كه 5 نفر‌ند از سوی مأموران پایگاه سوم پلیس اطلاعات دستگیر شده‌اند.

وی گفت: اعضای این باند در خیابان ولی‌عصر و چند فروشگاه دیگر در تهران اقدام به توزیع مواد نیروزای غیرقانونی می‌كردند كه با بررسی صورت گرفته از مراكز این افراد تاكنون 200 میلیون تومان مواد نیروزا كشف و 15 واحد اداری، انبار و فروشگاه كه محل فعالیت آن‌ها بود نیز پلمب شد.