تبیان، دستیار زندگی
(( زن کامل)) روش زندگی است، یک دیدگاه جدید درباره خود شما و شوهر شما. شما این توانایی را دارید که روحیه خانواده خود را تقویت یا به شدت تضعیف نمائید . شما هستید که حال و هوای خانه خود را پدید می آورید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زن کامل

زن کامل

آرزوی هر زنی است که در زندگی زناشویی خود بتواند محیط گرم و لذت بخشی را برای همسر و فرزندان خود فراهم آورد یک زن کامل می بایست علاوه برهمدم و همسری خوب برای شوهر، مادری نمونه نیز برای فرزندان خود باشد مطالعه کتاب مفید "زن کامل" می تواند شما را در رسیدن به این هدف مهم  یاری نماید.

(( زن کامل)) روش زندگی است، یک دیدگاه جدید درباره خود شما و شوهر شما.

شما این توانایی را دارید که روحیه خانواده خود را تقویت یا به شدت تضعیف نمائید . شما هستید که حال و هوای خانه خود را پدید می آورید. اگر امشب شاداب و سرحال هستید، این امکان وجود دارد که شوهر و فرزندانتان را سرحال بیابید. اگرعبوس و بدخلق باشید، آنها نیز شاید عبوس شوند زیرا آنان سرنخهای زندگی روزانه خود را از شما می گیرند.

معرفی کتاب زن کامل از قلم مترجم آن " پریسا علی نیا"

چگونه می توان یک «زن کامل» شد؟ یک زن کامل کیست و چه صفات و ویژگی هایی را باید داشته باشد؟ آیا یک «زن کامل» یک موجود فرضی و خیالی است یا به راستی وجود دارد؟

اینها پرسش هایی است که در ذهن هر زن وجود دارد. یک زن، به دلیل ساختار فیزیولوژیکی خاص خود و نقش های گوناگونش در زندگی اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی و...همواره آرزوی پیمودن این راه کمال را داشته و خود را شایسته ی آن می داند. چون که خداوند، زن را نیز از صفات ممتاز و شایسته ای آفریده است، که چنانچه آن صفات شناسایی و به کار گرفته شود، از او یک انسان کامل می سازد. «مارابل مورگان» نیز دقیقاً به همین نکات توجه دارد و کتاب «روانشناسی زن کامل» را در همین راستا، و با همین هدف، نگاشته است.

این کتاب، بیان گر تجربه های تلخ و شیرینی است که مارابل مورگان در طول زندگی زناشویی خود داشته و سیر تکامل کامیابی در زندگی زناشویی را حس کرده و پشت سرگذارده است. وی در نخستین سال های زندگی زناشویی خویش با شکست ها و ناکامی های زیادی روبرو شده بود، که این امر، خود ناشی از ناآگاهی از استعدادهای ذاتی و نهفته در وجود یک زن و نیز درک صحیح مشکلات زندگی زناشویی بود، در صدد برآمد که معایب خود را بر طرف کرده و به صورت یک زن کامل درآید- دست کم به گمان خودش- این تلاش ها نه تنها در زندگی شخصی و خصوصی او به ثمر رسید و کامیابی را نصیب شوهر و فرزندانش کرد، بلکه توانست با دایر کردن دوره ی کلاس های «زن کامل» در شهر محل اقامتش و نیز در دیگر شهرهای ایالات متحده امریکا رموز کامیابی در زندگی زناشویی را به زنان بی شماری بیاموزد، این کلاس ها آن چنان موفق بودند که حتی شوهران نیز از تجربه های وی بهره مند شدند.

مارابل مورگان این دیدگاه را منعکس می کند که دوام و بقای یک خانواده، خوشبختی شوهر و فرزندان، همه ی اینها در گروی شخصیت یک زن و شناخت وی از خودش است.

او می آموزد که زنان چگونه می توانند همسر خود را درک کرده و ژرف ترین نیازهایش را درک کنند، چگونه در مواقع سختی و افسردگی به یاری شوهرشان بشتابند و واقعاً شریک زندگی او باشند، نه فقط یک همسر قانونی و بس. این نویسنده امریکایی در مورد تربیت فرزندان در محیط خانه و خانواده به نکات بسیار ارزشمندی اشاره می کند که حاصل تجربیات او در زندگی شخصی و در زندگی دیگران است. وی عقیده دارد که نظام مادر سالاری حاکم بر جامعه امریکا سبب شده است که واحد خانواده دچار پریشانی و پراکندگی شود و بر موارد طلاق بیفزاید. یک نکته بسیار مهم برای کامیابی در زندگی زناشویی، همانا اعتقاد و ایمان به وجود خداوند یکتا و پرورش و تقویت آن در فرد فرد افراد خانواده است.

«روانشناسی زن کامل» عاری از پیچیدگی های کتاب های علمی روانشناسی است، با زبانی ساده و کلامی صادقانه و بی ریا یک رشته درس های عملی را ارائه می د هد که هر زن، قادر به انجام آن می باشد.

کتاب حاضر برای نخستین بار در سال 1975، در انگلستان به چاپ رسید. استقبال گرم خانواده های انگلیسی و امریکایی از این کتاب، چاپ های متعددی را به همراه داشت، و ترجمه فارسی آن بر مبنای آخرین چاپ کتاب (1985)، صورت گرفته است.

کتاب زن کامل شامل چهار بخش و 13 فصل است که بخش های  آن به قرار زیر است :

بخش اول : زن منظم و کاردان ، بخش دوم : شوهر شما حق حیات دارد ، بخش سوم : روابط زناشویی و بخش چهارم : با شوهرتان هم فکر و همدل باشید.

مشخصات کتاب

نویسنده :مارابل مورگان

ترجمه : پریسا علی نیا

ناشر:انتشارات خجسته

این کتاب را از فروشگاه اینترنتی تبیان نیز می توانید تهیه کنید.

تنظیم:مرکز مشاوره