تبیان، دستیار زندگی
اصرار به تغییر قانون اساسی و ارجاع آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام خلاف قانون اساسی است و مجمع نهادی نیست که بتواند قانون اساسی را تغییر دهد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفاع احمدی نژاد از رحیمی

برخی‌ "متخلف‌ها " اتهامات بدون مدرک به رحیمی نسبت می‌دهند

دکتر محمود احمدی نژاد

احمدی‌نژاد گفت: روشن نیست چرا برخی‌ها بر اعمال خلاف قانون اصرار دارند و در حالی که خود متخلف هستند، اتهاماتی را بدون دلیل و مدرک به معاون اول رئیس‌جمهور نسبت می‌دهند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه جلسه عصر امروز هیئت وزیران و در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: خوشبختانه با همکاری مردم اجرای این طرح در مسیری روشن و رو به رشد قرار گرفته و هر روز شاهد برکات این طرح در کشور هستیم.

وی افزود: بخش‌های مختلف دولت به صورت روزانه ابعاد مختلف اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را رصد کرده و تصمیمات لازم را در این خصوص اتخاذ می‌کنند.

احمدی‌نژاد در ادامه ایجاد اراده، عظیم ملی و فهم مشترک در بین آحاد مختلف مردم را از آثار مثبت اجرای این قانون در کشور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم نگاه مثبت و سازنده‌ای نسبت به این طرح دارند و هرچه جلوتر می‌رویم آثار مثبت اجرای این قانون در کشور نمایان تر خواهد شد.

رئیس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که آشنایی چندانی با فرهنگ ملت ایران نداشتند، تبلیغات گسترده‌ای بر علیه این طرح به راه انداختند اما خوشبختانه با همکاری و همدلی مردم فشارهای موجود به حداقل ممکن رسید به طوری که همدلی ملت ایران تراز اقتدار ملی را بالا برد.

اصرار به تغییر قانون اساسی و ارجاع آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام خلاف قانون اساسی است و مجمع نهادی نیست که بتواند قانون اساسی را تغییر دهد

وی در پاسخ به سوالی درباره مصوبه تغییر اعضای مجمع بانک مرکزی و حذف رئیس‌جمهور از این مجمع اظهار داشت: این تصمیم در واقع به نوعی بستن دست دولت برای تصمیم‌گیری در زمینه برنامه‌های اقتصادی است زیرا یکی از ابزارهای تنظیم برنامه‌های اقتصادی بانک مرکزی است و با این تصمیم دولت دچار مشکل خواهد شد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: بانک مرکزی به عنوان بخشی از مجموعه قوه مجریه است و با این اقدام آثار منفی در زمینه برنامه‌های اقتصادی به جای خواهد ماند.

رئیس‌جمهور در ادامه بیان داشت: اصرار به تغییر قانون اساسی و ارجاع آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام خلاف قانون اساسی است و مجمع نهادی نیست که بتواند قانون اساسی را تغییر دهد.

دکتر محمود احمدی نژاد

احمدی‌نژاد همچنین ادغام سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان در قالب وزارت‌خانه را به ضرر ورزش کشور دانست و افزود: ورزش امری مردمی است که دولت فقط از آن پشتیبانی و حمایت می‌کند و تبدیل معاونت به وزارت‌خانه در واقع بستن دست مدیران ورزش است زیرا قرار گرفتن ورزش در چارچوب قواعد حاکم بر دستگاه‌های اداری به‌طور یقین ورزش را دچار آسیب خواهد کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه از نمایندگان خواست تا مصوبه تشکیل وزارت ورزش و جوانان را اصلاح کنند.

وی افزود: تشکیل وزارت ورزش و جوانان در حالی از سوی مجلس به تصویب رسیده است که دولت براساس برنامه موظف به کاهش چهار وزارت‌خانه شده و ادغام دو سازمان بدون ارتباط و با ساختار متفاوت گرچه با نیت خیر نمایندگان انجام شده اما عجولانه صورت گرفته ‌است.

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی دولت درباره اتهاماتی که علیه معاون اول رئیس‌جمهور مطرح شده است این اتهامات را حرکتی سیاسی همراه با بی‌تقوایی عنوان کرد و اظهار داشت: آقای رحیمی یکی از خدمتگزاران پاک و انقلابی دولت هستند و افرادی که این اتهامات را مطرح می‌کنند باید سند و مدرکی برای ادعاهای خود ارائه دهند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: روشن نیست که چرا برخی‌ها بر اعمال خلاف قانون اصرار دارند و در حالی که خود متخلف هستند، اتهاماتی را بدون دلیل و مدرک به معاون اول رئیس‌جمهور نسبت می‌دهند در حالی که قانون بر این کشور حاکم است و به جرم افراد در صورت تایید، رسیدگی می‌کند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: آقای رحیمی شکایت خود را علیه افرادی که بدون دلیل و مدرک به ایشان اتهام زده‌اند به مراجع قانونی ارائه کرده است و امیدواریم بزودی به شکایت ایشان رسیدگی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتهام بدون سند و مدرک به یک فرد خلاف قوانین کشور است و امیدواریم این بداخلاقی‌ها خاتمه پیدا کند زیرا ملت ایران با اخلاق‌ترین و بهترین ملت تاریخ و دنیا هستند و بنام ملت ایران نمی‌توان اتهامات واهی به شخصی وارد کرد.

منبع:فارس

بخش سیاست