تبیان، دستیار زندگی
ot; بازیگر تئاتر و سینما درگذشت   فعالیت 26 مرکز اینترنتی سازمان تبلیغات   عکس زلزله ایران ، بهترین عکس مطبوعاتی   معرفی فرش مشک آباد استان مرکزی   برگزاری جشنواره فیلم های موضوعی "رضا ژیان" بازی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"رضا ژیان" بازیگر تئاتر و سینما درگذشت

فعالیت 26 مرکز اینترنتی سازمان تبلیغات

عکس زلزله ایران ، بهترین عکس مطبوعاتی

معرفی فرش مشک آباد استان مرکزی

برگزاری جشنواره فیلم های موضوعی

"رضا ژیان" بازیگر تئاتر و سینما درگذشت

رضا ژیان هنرمند فعال و صاحب نام در عرصه ی هنرهای نمایشی در ساعت 30/8 روز یکشنبه در بیمارستان شهریار دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایسنا، این هنرمند که در سال 1328 در تهران متولد شد بعد از اتمام تحصیلات خود و اخذ مدرک دیپلم، فعالیت هنری را در حوزه سینما و تئاتر آغاز می کند.

وی در تئاترهای "خاطرات یک جامعه دار" ، "حالت چه طور مش رحیم" ، "گلدونه خانم" ، "مثل آباد" ، "محله بهداشت"، "محله ی بروبیا" ، "لطایف و طوایف" و "به دنبال سیمرغ"  نقش آفرینی کرد.

گفتنی است بر اساس اطلاعات مرکزهنرهای نمایش مراسم تشییع این هنرمند، راس ساعت 10 صبح، روز دوشنبه 28 بهمن ماه از مقابل تالار وحدت انجام شد.

سرویس ادبی و هنری سایت تبیان در گذشت این هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون را به جامعه هنری و بازماندگان وی تسلیت می گوید.

فعالیت 26 مرکز اینترنتی سازمان تبلیغات

تهران – از آغاز دهه فجر امسال تاکنون 26 مرکز خدمات اطلاع رسانی اینترنتی و نرم افزارهای رایانه ای صوتی و تصویری در کشور راه اندازی شده است .

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون سازمان تبلیغات اسلامی روز شنبه با اعلام این خبر گفت: در این مراکز جدیدترین و کاملترین نرم افزارهای رایانه ای در زمینه های مختلف علوم قرآنی، دینی و فرهنگی عرضه می شود.

آقای موسی پور گفت: اتصال رایگان به پایگاه اینترنتی تبیان و استفاده از بخشهای متنوع این پایگاه مذهبی از دیگر تسهیلات این مراکز است.

وی گفت: هدف از این اقدام بهره گیری از فناوری نوین اطلاعات در جهت بهینه سازی روش های تبلیغاتی برای ترویج و اشاعه فرهنگ دینی و تعمیق باورهای مذهبی در میان مردم به ویژه جوانان است.

عکس زلزله ایران ، بهترین عکس مطبوعاتی

لاهه – اریک گریگوریان عکاس ارمنستان جایزه بهترین عکس مطبوعاتی جهان را برای عکس یک پسر زلزله زده ایرانی که جسم بی روح پدر خود را در بقل گرفته است، دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این عکس در 23 ژوئن سال 2002 « دوم تیر» از مراسم خاکسپاری یکی از 500 قربانی زلزله استان قزوین گرفته شده است.

در این عکس سیاه و سفید پسری دیده می شود که در حلقه روستائیان و سربازانی که در حال حفر قبر برای کشته شدگان زلزله هستند، جسم بی جان پدر را در آغوش می فشارد.

گریگوریان در لس آنجلس زندگی و کار می کند و از اعضای آژانس عکسبرداری تصاویر پولاریس آمریکاست.

هیات داوری مسابقه عکس مطبوعات جهان ، برندگان را در 9 رده از میان 55 عکاس از 18 کشور برگزید.

معرفی فرش مشک آباد استان مرکزی

تهران -  فرش مشک آباد با بیش  از 2000 سال قدمت یکی از قدیمی ترین فرش های ایرانی است، که در بازارهای جهانی شهرت فراوان دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فرش مشک آباد از مرغوبترین فرشهای تولیدی استان مرکزی است، که از 9 تا 12 نقشه و از 19 تا 140 رج و در اندازه های 6 تا 24 متر بافته می شود.

بافت این فرش از زمان ساسانیان رواج داشته و در تولید خامه از رنگ های طبیعی، گیاهی و در بافت آن از یک پود استفاده می شود که این امر انعطاف پذیری ، نرمی و ماندگاری این فرش را چند برابر می کند.

از مهمترین خریداران فرش مشک آباد ،  کشورهای آلمان ، فرانسه ، ایتالیا ، اتریش ، آمریکا و کانادا هستند.

برگزاری جشنواره فیلم های موضوعی

اهواز – چهارمین دوره جشنواره فیلم های موضوعی با مضمون آثار اجتماعی از پنجم تا نهم اسفند در آبادان برگزار می شود.

به گزارش شبکه خبر، این جشنواره با هدف عرضه و معرفی فیلم های ارزشمند هنرمندان عرصه سینمای اجتماعی، فراهم کردن زمینه رقابت سازنده میان فیلم سازان و ارج نهادن به تلاش های جوانان برگزار می شود. مسابقه سینمای ایران، سینمای بین المللی، مسابقه فیلم های کوتاه، داستانی و سینمای مستند از جمله بخشهای این جشنواره است.