تبیان، دستیار زندگی
رامین محسنی: دوست نداشتم انگ "اپیزودیك" بودن به فیلمم زده شود رامین محسنی، كارگردان "از دور دست" گفت: برای ساخت این فیلم كه كار اول من است مسیر طولانی را طی كردم. به گزارش خبرنگار هنری ایسنا، وی در نشست پرسش و پاسخ این فیلم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از دوردست چه خبر ؟

رامین محسنی:
دوست نداشتم انگ "اپیزودیك" بودن به فیلمم زده شود


رامین محسنی، كارگردان "از دور دست" گفت: برای ساخت این فیلم كه كار اول من است مسیر طولانی را طی كردم.

به گزارش خبرنگار هنری ایسنا، وی در نشست پرسش و پاسخ این فیلم در جشنواره فیلم فجر ساخت از دور دست را حاصل یك دوران خواند واظهار داشت: این فیلم رادوست داشتم در بالاترین شكل استانداردهای سینمای ایران بسازم كه پیچیدگی فیلمنامه افق‌های سختی را برای من ترسیم می‌كرد و سعی كردم با عوامل شناخته شده ضمن اینكه كیفیت كار را بالا می‌برم پلی بین سینمای خاص وحرفه‌ای بزنم.

ایرج رامین‌فر طراح صحنه و لباس این فیلم هم علاقمند بودن به كار با جوانها را علت حضور در از دور دست خواند و گفت:‌دنبال فكرهای نو و آدم‌های تازه‌ای كه وارد سنیما می‌شوند و این مدیوم را می‌شناسند هستم ودوست دارم در فضاهای متفاوت كار كنم.

كوروش تهامی كه در این فیلم در سه نقش حضور پیدا كرده نیز با اشاره به نقش‌هایش اظهار داشت: در ابتدا كه فیلمنامه را خواند از آنجا كه بازیگر بیشتر به دنبال نقش‌های سخت است دوست داشتم نقش جوانی را بازی كنم كه تلاش می‌كرد تا زندگیش به هم نریزد اما آقای محسنی نقش جوان دانشجو را برای من در نظر گرفته بود.

وی افزود: در نهایت هر سه نقش جوان را به من دادند و یك اتفاق عجیب برایم به وقوع پیوست. این فیلم از فیلمنامه بی‌ادعا و پر از حرفی بهره می برد.

رامین محسنی با بیان اینكه سعی كردم در اجرای این فیلم به واقعیت‌های پنهان جامعه نزدیك شوم گفت: ما همیشه تعارف می‌كنیم و كلمات شعاری می‌دهیم. آدمهای این فیلم آن كسانی نیست كه خود را می‌نمایانند و این در جامعه ما امری رایج است.

او اظهارداشت:دوست نداشتم نشانه اپیزودیك بودن به این فیلم زده شود و پیچیدگی فیلمنامه باعث شده بود در جدا كردن فصل‌ها دو دل باشم كه در نهایت متصل بیان شد.