تبیان، دستیار زندگی
تحت تاثیر آثار هنری تاریخی، علمی و فرهنگی آن قرار می‌گیرد، افزود: ما علاقه‌مند ارتباط با این مركز بزرگ فرهنگی هستیم و برای همین در نخستین مرحله انتشارات ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، موزه فکر و اندیشه اسلامی

کتابخانه مرکز آستان قدس رضوی

رئیس بنیادعلم وفرهنگ استانبول؛

كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی، موزه فكر و اندیشه اسلامی است

رئیس بنیاد علم و فرهنگ استانبول گفت: كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی یك موزه فكر واندیشه اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، پرفسور كایا در حاشیه بازدید از كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی با بیان این مطلب افزود: دیدن گنجینه عظیم آثار اسلامی و ایرانی با این همه تجهیزات وامكانات فرهنگی مرا متعجب‌زده كرده است.

وی با بیان اینكه وقتی كه آدم وارد این كتابخانه می‌شود تحت تاثیر آثار هنری تاریخی، علمی و فرهنگی آن قرار می‌گیرد، افزود: ما علاقه‌مند ارتباط با این مركز بزرگ فرهنگی هستیم و برای همین در نخستین مرحله انتشارات بنیاد علم و فرهنگ استانبول را به این مركز ارسال می‌كنیم.

پرفسور كایا خاطرنشان كرد: كتابخانه‌های فراوانی دركشورهای مختلف مانند آمریكا، كانادا، استرالیا وآفریقا دیده‌ام ولی آنچه كه باعث غرور من شد این بود كه چنین كتابخانه‌ی عظیمی دریك كشور اسلامی ایجاد شده است.

یادآور می‌شود؛ گروهی ‌از شخصیت‌های فرهنگی و اساتید دانشگاه‌های تركیه كه به ایران سفر كرده‌اند بودند، در این بازدید شركت كردند.

لازم به ذكر است؛ كتابخانه‌ی مركزی آستان قدس رضوی با ساختمان باشكوه و دیدنی گنجینه منحصر به فرد نسخ خطی، حدود40 هزار نسخه چاپ سنگی و یك میلیون و هفت صد هزار كتاب چاپی به عنوان یكی از پایگاه‌های فكری جهان اسلام مورد توجه بسیاری از علماء، فضلا، نسخه‌شناسان و محققان داخلی و خارجی قرار دارد.


منبع: آستان قدس رضوی

تنظیم برای تبیان: سمانه دولت آبادی