تبیان، دستیار زندگی
هنوز پای تیم ملی به اردوگاهش در قطر نرسیده چند روزنامه استارت حاشیه‌سازی برای تیم را زده‌اند و اخبار ضد و نقیضی منتشر کرده‌اند ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله به قطبی با تفنگ انتقاد

 افشین قطبی

هنوز پای تیم ملی به اردوگاهش در قطر نرسیده چند روزنامه استارت حاشیه‌سازی برای تیم را زده‌اند و اخبار ضد و نقیضی منتشر کرده‌اند.

انگار نه انگار که این تیم ملی قرار است از حیثیت و نام ایران در آوردگاه مهمی چون جام ملت‌ها دفاع کند و انگار نه انگار که این روزنامه‌ها در همین کشور چاپ و توزیع می‌شوند. در حالی که همه آسیا برای حمایت از تیم های ملی شان در جام ملت ها خیز برداشته اند و تلاش می کنند تا ملی پوشان‌شان با تمرکز بالا برای قهرمانی گام به اولین دیدارهای این تورنمنت حیثیتی بگذارند اما در ایران اتفاق‌هایی می‌افتد که آدم از تعجب خشکش می‌زند.

هنوز پای تیم ملی به اردوگاهش در قطر نرسیده چند روزنامه استارت حاشیه‌سازی برای تیم را زده‌اند و اخبار ضد و نقیضی منتشر کرده‌اند. انگار نه انگار که این تیم ملی قرار است از حیثیت و نام ایران در آوردگاه مهمی چون جام ملت‌ها دفاع کند و انگار نه انگار که این روزنامه‌ها در همین کشور چاپ و توزیع می‌شوند.

آدم با نگاه کردن به تیترهایشان یک آن فکر می‌کند که روزنامه‌های عراقی و یا اماراتی هستند که می‌خواهند علیه تیم ملی ما که با آنها در یک گروه هستیم حاشیه سازی کنند.  آنها در پس این حاشیه سازی برای تیم ملی دنبال چیستند؟ کسی نمی داند. اما همه در این شرایط متفق القول اند که اگر کدورت و حساب شخصی هم هست باید بماند برای بعد. الان زمان تیشه زدن به ریشه تیم ملی نیست.

قطبی و مردانش در آزمونی سخت وارد شده‌اند و این انتظار هست که همه در عزمی ملی زمینه‌های موفقیت این تیم را فراهم کنیم. به خصوص حالا که در کنفدراسیون فوتبال آسیا جو سنگینی علیه فوتبال ما حاکم شده باید تلاش کرد تا با قهرمانی در جام ملت‌ها نگاه‌ها را به فوتبال خود تغییر دهیم . این اما میسر نمی‌شود مگر با همت ملی پوشان و البته حمایت ما.

حمایت از تیم ملی ایران

تیم ملی حالا به رغم فراز و فرودهای فراوان وارد قطر شده و واقعا انتقاد و حاشیه سازی در این برهه دردی از این تیم دوا نمی‌کند. حالا وظیفه ما تا پایان این رقابتها حمایت است. تیم ملی که قهرمان نشد و برگشت فرصت برای انتقاد و رمز گشایی از حاشیه‌های تیم ملی زیاد است. حتی اگر قهرمان شد هم می‌توان این حاشیه‌ها را برای خاطره انگیز تر شدن قهرمانی بعدها هم مرور کرد.

واقعیت این است که همین روزنامه‌هایی که الآن شروع به جو سازی علیه تیم ملی کرده‌اند هم دارند شاخه زیر پای خود را اره می‌کنند. چه در صورت ناکامی تیم ملی آنها به عنوان مقصران اصلی جلوی جوخه توجیه‌ها و بهانه‌های  قطبی و فدراسیون تیرباران خواهند شد. در چنین حالتی این رسانه‌ها از هر طرف بازنده خواهند بود. اگر تیم ملی قهرمان شود که رو سیاه خواهند ماند و اگر تیم ملی ناکام شود به عنوان یکی از مقصران اصلی شکستها معرفی خواهند شد.  رویه در پیش گرفته شده توسط این روزنامه‌ها حتی اگر برای فروش بیشتر هم باشد محکوم به شکست است چه الان زمان کیسه دوختن نیست.

روزنامه‌های قطری مدتهاست که در عزمی جدی در تلاشند تا فضای جام بر مسابقات را کاملا مثبت جلوه دهند و با پرهیز از حاشیه سازی و نقدهای بی مورد تیم ملی نه چندان مقتدرشان را یکی از مدعیان قهرمانی معرفی کنند. این اتمسفر البته بر رسانه های دیگر کشورهای حاضر در جام ملتها هم حاکم است. اما در ایران ....

منبع: world&sports

بخش ورزشی