تبیان، دستیار زندگی
فریدون رهنمای رودپشتی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که یازدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر که هر ساله توسط وزارت علوم و تحقیقات ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پژوهش و فناوری در دانشگاه ها

دانشگاه آزاد برگزیدگان پژوهشی خود را شناخت

پژوهش و فناوری در دانشگاه ها

فریدون رهنمای رودپشتیمعاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این که یازدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر که هر ساله توسط وزارت علوم و تحقیقات برگزار می گردد کلیه پژوهشگران و مدیران پژوهشی کشوری را از سازمان ها، نهادها و دانشگاه ها معرفی نمایند، افزود: معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی امسال نیز همگام با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به تشکیل شورای عالی سیاستگذاری هفته پژوهش در سازمان نموده و با تشکیل بیش از 10 جلسه کارشناسی و ارسال بخش نامه به مناطق و معرفی پژوهشگران هر منطقه براساس معیارها و ضوابط ارسالی معاونت پژوهشی وزارت علوم اقدام به شناسایی و معرفی 7 پژوهشگر برگزیده نموده است.

معرفی «آینده پژوهش» در دانشگاه  بین المللی امام خمینی (ره)

پژوهش و فناوری در دانشگاه ها

امیرعباس رصافیاز برگزاری کارگاه آموزشی بخش پژوهشی سیستم گلستان ویژه اعضای هیات علمی و آشنایی با مهارت های پروپوزال و پایان نامه نویسی ویژه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در هفته پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: برگزاری سخنرانی و کارگاه های آموزشی علم دینی، امکان یا امتناع، معرفی آینده پژوهی، معرفی مراکز رشد دانشگاه، کارگاه روش شناسی در علوم انسانی و گارشی از طرح ابر رایانه از دیگر برنامه های هفته پژوهش و فناوری است. چشم اندازی استعدادهای پژوهشگری طلاب اعلام شد.

اختتامیه دوره اول طرح شکوفایی استعدادهای پژوهشگری طلاب جوان توسط اداره پژوهشی مدارس معاونت پژوهش حوزه همزمان با دومین روز هفته پژوهش و فناوری برگزار شد که طی آن چشم انداز آتی برنامه های معاونت پژوهش حوزه های علمیه در زمینه استعدادهای پژوهشگری طلاب مطرح شد.

ارائه بیش از 100 اختراع دانشگاه جامع علمی کاربردی در نمایشگاه

پژوهش و فناوری در دانشگاه ها

معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردیگفت: 100 محصول پژوهشی، فناوری، اختراع و ابتکار در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه شده است.

دکتر جعفر خلقانی پیرامون محصولات پژوهشی و فناوری ارائه شده دانشگاه در این نمایشگاه اظهار داشت: طراحی و ساخت هواپیمای عمود پرواز، ساخت دستگاه کنترل سیستم ABS، طراحی و ساخت نیروگاخ هیبریدی،بادی و خورشیدی، ساخت پای مصنوعی از جنس تیوپ، ساخت دستگاه تشخیص میزان دبی و فشار وسایل مکنده و دمنده صنعتی، ساخت جاروی نیمه مکانیزه شهرداری، ساخت توربین تولید برق آبی، طراحی و ساخت آسان بر صنعتی، طراحی و ساخت ترمز هوشمند خودروهای جانبازان و معلولان، طراحی و ساخت هشدار دهنده پاره شدن تسمه تایم خودرو، طراحی و ساخت روبات انسان نما رانا، طراحی و ساخت تخت درمانی جهت ترمیم عضلات آسیب دیده ستون فقراتف طراحی و ساخت آنتن وایرلس، طراحی و ساخت دستگاه برش عایق محافظ، طراحی و ساخت سمپاش انژکتور، طراحی و ساخت دستگاه تست نشتی مدار CNG، طراحی و ساخت دستگاه مونتاژ و دمونتاژ اکسل جدید عقب خودرو، طراحی و ساخت دستگاه الکترونیوماتیکیسوخت، بخشی از محصولات پژوهشی و فناوری ارائه شده توسط دانشگاه علمی کاربردی در این نمایشگاه است.

مراسم تجیل از پژوهشگران دانشگاه بیرجند برگزار شد

پژوهش و فناوری در دانشگاه ها

مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه بیرجند برگزار شد که در این مراسم معاون پژوهشی دانشگاه بیرجند گفت: سهم اعتبارات پژوهشی این دانشگاه در سال جاری هفت میلیارد ریال است. حجت هاشمی اظهار داشت: این اعتبارات در فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه، شرکت اهضای هیئت علمی در کنفرانس های داخلی و خارجی، برگزاری سمینارها و همایش ها، خرید نشریات لاتین، اجرای طرح پژوهش های بنیادی و حمایت از تالیف و ترجمه کتاب ها هزینه می شود. هاشمی تبیین اهمیت پژوهش و فناوری، معرفی دستاوردهای پژوهشی کشور، دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و پژوهشگاه ها و زمینه سازی برای کاربردی کردن پژوهش ها از جمله اهداف برگزار یهفته پژوهش عنوان کرد.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تهیه و تنظیم: فاطمه گودرزی