تبیان، دستیار زندگی
كسانی را كه مردم به آنها سران فتنه می گویند، در واقع بازیچه طراحان اصلی بودند و دشمن آنها را به وسط صحنه هُِل داده بود كه البته آنها نیز باید راه خود را از دشمن جدا می كردند كه این كار را انجام ندادند و مرتكب گناه شدند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سران فتنه بازیچه طراحان خارجی

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم قم، بصیرت و تشخیص صحیح شرایط، احساس تعهد ومسئولیت، و حضوربه موقع در صحنه را سه عامل اصلی موفقیت در امتحانهای الهی و زمینه ساز پیشرفت مادی و معنوی برشمردند و تأكید كردند: ملت ایران با عبور موفقیت آمیز از امتحانهای گوناگون الهی در طول 32 سال گذشته، امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر با عزم و اراده قوی و هوشیاری و یكپارچگی به راه خود برای رسیدن به قله های سعادت و كمال و حیات طیبه دنیا و آخرت ادامه خواهد داد.

دیدار هزاران نفر از مردم قم در سالروز قیام 19 دی ماه با مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار كه در سالروز قیام تاریخی مردم قم در نوزدهم دی سال 56، برگزار شد، این حادثه بزرگ را نشانه پیشگامی مردم قم در بصیرت، احساس مسئولیت و حضور در صحنه دانستند و افزودند: حركت نوزدهم دی مردم قم در سال 56، یك سیلی محكم به رژیم طاغوت و جبهه استكبار بود كه با هدایت امام خمینی (ره)، زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 شد.

ایشان با تأكید بر اینكه حساسیت بالای دشمنان نسبت به مردم و حوزه علمیه قم، به دلیل بصیرت بالا، روحیه احساس تعهد و حضور به موقع در صحنه آنان است، خاطرنشان كردند: عكس العمل دشمنان در قبال قدرت نمایی مردم، حوزه علمیه، علما و جوانان قم در جریان سفر رهبری به این شهر مقدس نیز، نشان دهنده همین روحیات والا و عظمت این حركت و همچنین عجز و آسیب پذیری دشمنان است.

رهبر انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نحوه واكنش دنیای كفر واستكبار در 32 سال گذشته را نمونه دیگری از آسیب پذیری مخالفان و معاندان نظام اسلامی و عظمت حركت ملت ایران برشمردند و افزودند: تشكیل نظام اسلامی در ایران وایستادگی در مقابل قلدرترین حكومتهای دنیا، ارائه یك راه نو برمبنای اسلام واقعی بود كه این موضوع برای جبهه استكبار و ظلم، تحمل ناپذیر است و علت اصلی مخالفت ها با جمهوری اسلامی ایران نیز همین قضیه است.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری كارهای بزرگ و سربلندیهای ملت ایران در میدانهای مختلف، تأكید كردند: این ملت به بركت موفقیت در امتحانهای الهی توانسته است خود را از لحاظ معیارهای معنوی و مادی بالا بكشد كه پیشرفتهای علمی و فناوری و كار و خدمت رسانی در سراسر كشور نمونه های پیشرفت مادی است.

ایشان با اشاره به كمك ها و الطاف الهی در تمام این موفقیت ها تأكید كردند: ملت ایران در میدانهای گوناگون دست قدرت الهی را دیده و حس كرده است.

عامل اصلی، دیگرانی بودند كه طراحی كرده بودند و در طراحی و محاسبات خود به دنبال حذف جمهوری اسلامی و تغییر نظام بودند

رهبر انقلاب اسلامی شكست فتنه سال گذشته را نمونه ای از الطاف و دست قدرت الهی دانستند و افزودند: با لطف و عنایت خداوند متعال، مردم، بیدار و وارد صحنه شدند وتوانستند توطئه ای عظیم را خنثی كنند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: هنوز ابعاد فتنه سال گذشته به طور كامل شناخته نشده است و زمینه های زیادی برای تحلیل و تبیین آن وجود دارد زیرا دشمن طراحی و محاسبات دقیقی انجام داده بود.

ایشان عوامل اصلی فتنه سال 88 را طراحان خارجی دانستند و خاطرنشان كردند: كسانی را كه مردم به آنها سران فتنه می گویند، در واقع بازیچه طراحان اصلی بودند و دشمن آنها را به وسط صحنه هُِل داده بود كه البته آنها نیز باید راه خود را از دشمن جدا می كردند كه این كار را انجام ندادند و مرتكب گناه شدند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: انسان نباید بازیچه دشمن شود و اگر غفلتی هم كرد ولی در وسط كار متوجه موضوع شد، باید بلافاصله راه خود را تغییر دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین زوایای فتنه سال گذشته تأكید كردند: عامل اصلی، دیگرانی بودند كه طراحی كرده بودند و در طراحی و محاسبات خود به دنبال حذف جمهوری اسلامی و تغییر نظام بودند.

ایشان افزودند: طراحی اصلی دشمنان، این بود كه جمهوری اسلامی و حقیقت و شعار دین از جامعه ایران برچیده شود و قاعده حكومت و دولت را به شكل مطلوب خود تشكیل دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: صحنه گردانان اصلی، حالت دیگری را نیز طراحی كرده بودند كه اگر به نتیجه مطلوب خود نرسند، كشور را به آشوب بكشانند و با تقلید از انقلاب اسلامی و بوجود آوردن كاریكاتوری از آن، به اهداف خود برسند.

دیدار هزاران نفر از مردم قم در سالروز قیام 19 دی ماه با مقام معظم رهبری

ایشان افزودند: اما ملت ایران با تشخیص صحیح اوضاع، احساس تعهد و حضور به موقع در صحنه، به دهان طراحان اصلی زد و بساط آنها را جمع كرد.

رهبر انقلاب اسلامی موفقیت ملت ایران در این آزمون بزرگ و پیچیده را زمینه ساز پررنگ تر شدن خط دین و انقلاب در كشور و اقتدار روزافزون نظام اسلامی دانستند و خاطرنشان كردند: اقتدار روزافزون در واقع پاداش الهی برای موفقیت در این آزمون است.

حضرت آیت الله خامنه ای همه آحاد مردم و مسئولان را به حفظ هوشیاری و تشخیص صحیح مسائل اصلی از مسائل فرعی و جابجا نكردن آنها فراخواندند و افزودند: نداشتن بصیرت و شكست در امتحان الهی موجب تنزل و انحطاط جامعه خواهد شد، همانگونه كه نتیجه شكست مردم در امتحان الهی در دوران امیرالمومنین علی (ع) و شهادت آن حضرت در محراب عبادت به دست اشقی الناس، به شهادت رسیدن حضرت سیدالشهدا علیه السلام و یاران ایشان در حادثه كربلا بود.

ایشان جایگاه والای كنونی ملت ایران و موفقیتهای او در مسائل داخلی و تأثیرگذاری در منطقه و مسائل مهم جهانی را نتیجه سربلندی در امتحانهای گوناگون دانستند و خاطرنشان كردند: دشمن تلاش فراوانی انجام می دهد تا با فشارهای اقتصادی، و تبلیغات دروغین و پرحجم و ترساندن دولتها و ملتها از جمهوری اسلامی ایران، مانع از ادامه مسیر پیشرفت نظام اسلامی شود اما به نتیجه نرسیده است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شكست سیاستهای امریكا در قضایای فلسطین، لبنان، افغانستان و عراق افزودند: امریكاییها، جمهوری اسلامی ایران را عامل اصلی ناكامی های خود معرفی می كنند در حالیكه آنها از بیداری و سیاست صحیح ملتها شكست خورده اند.

دیدار هزاران نفر از مردم قم در سالروز قیام 19 دی ماه با مقام معظم رهبری

حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: تأثیر و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در میان ملتها تأثیری معنوی است زیرا نظام اسلامی موجب بیداری ملتها می شود و در چنین شرایطی است كه امریكا تمام تلاش خود را به كار می بندد تا دولت كنونی عراق بر سر كار نیاید اما به دلیل بیداری مردم، این دولت سر كار می آید و امریكا هم هیچ كاری نمی تواند بكند.

ایشان خاطرنشان كردند: ملت ایران به راه پیشرفت و اقتدار خود تا رسیدن به قله ها و حیات طیبه دنیا و آخرت ادامه خواهد داد.

حضرت آیت الله خامنه ای عزم و اراده مردم و مسئولان را برای پیمودن این راه، خوب و قوی ارزیابی و تأكید كردند: شرط ادامه موفقیت آمیز مسیر پیشرفت و اقتدار، بیداری و دستكم نگرفتن دشمن است.

ایشان افزودند: همه آحاد مردم بویژه جوانان، روحانیون، دانشگاهیان و مسئولان باید هوشیاری خود را حفظ و دو چندان كنند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان تأكید كردند: بیداری مسئولان، خدمت به مردم و حفظ یكپارچگی در میان خود است كه همچون خاری در چشم دشمن خواهد بود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها، با اشاره به قیام تاریخی نوزدهم دی سال 56، تأكید كرد: مردم قم همواره در صحنه بوده و نشان داده اند كه پشتیبان ولایت فقیه هستند.

وی به نمایندگی از مردم استان قم و حوزه علمیه و علما از سفر اخیر رهبر انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم تشكر و قدردانی كرد.

منبع:khmenei.ir

بخش سیاست