تبیان، دستیار زندگی
لیرضا عسگری 8 ماه پیش اطلاعاتی درباره دست داشتن حزب‌الله در ترور حریری در اختیار دادگاه بین‌المللی قرار داده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احیای سوژه عسگری، چرا؟

موساد علیرضا عسگری

رژیم صهیونیستی تلاش می‌كند همزمان با اعلام نتیجه دادگاه بین‌المللی ترور رفیق حریری با به سطح آوردن سوژه "علیرضا عسگری " از طریق خبر جعلی خودكشی وی، گزارش دروغ دیگری با عنوان "اعترافات عسگری درباره نقش حزب‌الله در ترور حریری " به خورد افكار عمومی بدهد.

"نسیم " نوشت: علیرضا عسگری نظامی سابق ایران كه پس از بازنشستگی به تجارت زیتون و روغن زیتون در سوریه مشغول بود در تاریخ 16 آذر 1385 از دمشق وارد هتل جیران استانبول شده و 2 روز بعد مفقود شد.

چند روز بعد برخی رسانه‌ها خبری منتشر كردند كه معاون سابق علی شمخانی، وزیر دفاع اسبق جمهوری اسلامی ایران با همكاری موساد و سازمان‌های اطلاعاتی آلمان و انگلیس ربوده شده و در نهایت به فلسطین اشغالی منتقل شده‌است.

پس از انتشار این اخبار، بایكوت رسانه‌ای در خصوص پرونده عسگری آغاز و رسانه‌های غربی همگی سكوت را در دستور كار خود قرار دادند.

این ماجرا همچنان در سكوت بود تا اینكه به یكباره، هفته گذشته برخی منابع خبری رژیم صهیونیستی خبری مبنی بر خودكشی عسگری در زندان "عیالون " این رژیم منتشر كردند؛ این درحالی بود كه تا قبل از این، خبر ربوده شدن عسگری توسط دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم به شدت تكذیب شده بود.

علیرضا عسگری 8 ماه پیش اطلاعاتی درباره دست داشتن حزب‌الله در ترور حریری در اختیار دادگاه بین‌المللی قرار داده است

در روزهای گذشته نیز سایت بی‌بی‌سی، العربیه، دوویچه وله و دیگر رسانه‌های غربی در حالی خبر خودكشی عسگری را به تیتر اول خود مبدل كرده بودند كه برخی منابع آگاه انتشار این خبر را همزمان با اعلام نتیجه دادگاه بین‌المللی ترور رفیق حریری بی‌ارتباط ندانسته‌اند.

سعد حریری

در همین راستا صبح روز گذشته روزنامه "ادیار " چاپ لبنان با انتشار خبری مبنی بر اینكه "علیرضا عسگری 8 ماه پیش اطلاعاتی درباره دست داشتن حزب‌الله در ترور حریری در اختیار دادگاه بین‌المللی قرار داده است " این گمانه را تقویت كرد.

این درحالیست كه سفر سعد حریری به ایران تأثیر بسزایی بر ارتباط میان نخست وزیر سنی مذهب لبنانی و حزب الله لبنان داشته است.

به نظر می‌رسد پیگیری این خط خبری از سوی رسانه‌های غربی در واكنش به افشاگری‌های حزب‌الله لبنان از پشت پرده جریانات این دادگاه و موضع‌گیری صریح رهبر معظم انقلاب در خصوص محكومیت و عدم مشروعیت رأی دادگاه حریری در دیدار با امیر قطر صورت گرفته است.

بنا بر اخبار دریافتی تضعیف روحیه علیرضا عسگری كه تاكنون در مقابل شكنجه سازمان‌های صهیونیستی مقاومت كرده و هیچ همكاری با آنها نداشته است، نیز یكی دیگر از اهداف راه‌اندازی این سناریوی خبری است.

همچنین می‌توان گفت كه رژیم صهیونیستی تلاش می‌كند همزمان با اعلام نتیجه دادگاه بین‌المللی ترور رفیق حریری با به سطح آوردن سوژه "علیرضا عسگری " از طریق خبر جعلی خودكشی وی، گزارش دروغ دیگری با عنوان "اعترافات عسگری درباره نقش حزب الله در ترور حریری " را به خورد افكار عمومی بدهد.

منبع:فارس