تبیان، دستیار زندگی
اری تهران  برنامه‌های دهه‌ی فجر و ایام محرم این سازمان را تشریح كرد عباس سجادی برنامه‌های جدید مركز موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را اعلام كرد. مدیر جدید مركز موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: پنجم و ششم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر جدید مركز موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

برنامه‌های دهه‌ی فجر و ایام محرم این سازمان را تشریح كرد

عباس سجادی برنامه‌های جدید مركز موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را اعلام كرد.

مدیر جدید مركز موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: پنجم و ششم بهمن، نشست پژوهشی انقلاب ایران و انقلاب‌های جهان با حضور دكتر محمدرضا آزاده‌فر، علی معلم دامغانی، لاله توكلی و اردلان برگزار می‌شود.

او ادامه داد: ‌مقاله‌های ارایه شده در این نشست، درباره تاثیر متقابل موسیقی و انقلاب، بررسی موسیقی در انقلاب‌های جهان و بررسی موسیقی به‌طور جدی‌تر در انقلاب ایران خواهد بود. این نشست‌ها در فرهنگسرای قانون و در تالار ابن‌سینا برگذار می‌شوند.

وی ادامه داد: در روز جمعه نیز برنامه تجلیل از برگزیدگان موسیقی انقلاب، احمدعلی راغب، گلریز و حمید سبزواری و یادمان سپیده كاشایانی و سیامك علیقلی برگزار می‌شود. این برنامه تجلیل از ساعت 17 تا 20 در تالارا ندیشه حوزه برگزار خواهد شد.

سجادی گفت: به‌مناسبت ایام محرم نیز آسیب‌شناسی نغمه‌های عاشورایی با حضور استادان حوزه و دانشگاه و كارشناسان و صاحبان ‌نظر موسیقی و برخی مداحان اهل بیت (ع) انجام می‌شود.

اجرای 10 شب تعزیه در دهه‌ی دوم محرم، در چهار منطقه سازمان فرهنگی هنری شهرداری در پارك قیطریه، فدك، بیست‌ودو بهمن و... از دیگر برنامه‌های مركز موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: نظارت بر آموزش موسیقی در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ و مراكز تحت پوشش سازمان فرهنگی هنری و برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها، برگزاری نشست‌های آموزشی پژوهشی حمایت از برگزاری كنسرت‌های جدی موسیقی و گروه‌هایی كه با مشكلات سالن مواجه هستند، برنامه‌های ما را در آینده تشكیل می‌دهند.

وی تاكید كرد: حمایت از آثاری كه به ترویج فرهنگ صحیح و اصیل شهروندی می‌پردازند، دراولویت ما قرار دارند.