تبیان، دستیار زندگی
در برنامه شب گذشته «هفت» بخش‌هایی از اثر تازه حاتمی‌کیا پخش شد که یکی از دیالوگهای جالب این بخش این بود:«از این خرابه بوی رستگاری نمی‌یاد»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از این خرابه بوی رستگاری نمی‌یاد!

ابراهیم حاتمی کیا

یکی از دیالوگ‌های فیلم جدید حاتمی‌کیا:

در برنامه شب گذشته «هفت» بخش‌هایی از اثر تازه حاتمی‌کیا پخش شد که یکی از دیالوگهای جالب این بخش این بود:«از این خرابه بوی رستگاری نمی‌یاد»

شبکه ایران: برنامه شب گذشته «هفت» به غیر از بخش‌های ثابت و همیشگی خود دو گزارش پشت صحنه زیبا و یک گفتگوی متفاوت هم داشت. گزارش‌های پشت صحنه مربوط به فیلم‌های «بانوی شهر ما» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و  «عروسک و یلدا» ساخته محمدحسین لطیفی بود.

در گزارش «عروسک و یلدا» لطیفی از متفاوت بودن کار با بازیگران خارجی گفته و در کنار آن بر این مساله تاکید کرد که فیلم جدیدش برخلاف عنوانش قصه‌ای کودکانه نداشته و اتفاقا اثری مربوط به بزرگسالان است.

دیالوگی از فیلم که در این پشت صحنه پخش شد نیز مبین دغدغه‌های همیشگی ذهنی حاتمی‌کیا است؛ دیالوگی با این عبارت: «از این خرابه بوی رستگاری نمی‌یاد».

در گزارش پشت صحنه کوتاه فیلم «بانوی شهر ما» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا نیز بخش‌هایی از فیلمبرداری یکی از سکانس‌های فیلم نمایش داده شد که نمایش همین بخش‌ها و دیالوگ‌های ردوبدل شده مابین کاراکترها کافی بود تا دریابیم به لحاظ لحن روایی این اثر بسیار شبیه است به فضای «آژانس شیشه‌ای» و حاتمی‌کیا کوشیده در آن با زبانی صریح به آسیب شناسی وضعیت جوانان بپردازد. دیالوگی از فیلم که در این پشت صحنه پخش شد نیز مبین دغدغه‌های همیشگی ذهنی حاتمی‌کیا است؛ دیالوگی با این عبارت: «از این خرابه بوی رستگاری نمی‌یاد».

همچنین پیرو حضور ابوالفضل پورعرب در برنامه هفته پیش «هفت» گفتگویی با سعید سهیلی کارگردان سینمای ایران انجام شد که وی در این گفتگو پورعرب را بازیگری شیرین دانسته و گفت:« پورعرب بازیگر شیرینی است و من معتقدم امروز این هنرمند سینمای ایران در اوج است.» وی افزود: «ابوالفضل، تو مردی شبیه باران و مردی از جنس بلوری.»

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی