تبیان، دستیار زندگی
فیلم كوتاه «شبانه» نخستین فیلم بلند دو كارگردان عرصه مستند و فیلم كوتاه،امید بنكدار و كیوان علی محمدی، در دو بخش میهمان و فیلم‌های اول و دوم جشنواره بیست و چهارم فجر به نمایش در می‌آید. این فیلم كه همچون دیگر آثار این فیلمس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«شبانه»حاصل تجربه در عرصه فیلم كوتاه


«شبانه» نخستین فیلم بلند دو كارگردان عرصه مستند و فیلم كوتاه،امید بنكدار و كیوان علی محمدی، در دو بخش میهمان و فیلم‌های اول و دوم جشنواره بیست و چهارم فجر به نمایش در می‌آید.

این فیلم كه همچون دیگر آثار این فیلمسازان به صورت مشترك نوشته و كارگردانی شده است.

فیلمبرداری این فیلم كه تمامی سكانس‌هایش در شب می‌گذرد توسط مرتضی پورصمدی انجام شده است.

“شبانه” با مشاوره رخشان بنی‌اعتماد ساخته شده و خصوصیاتی چون استفاده از حركات دوربین و روایت‌های پیچیده سینمایی آثار كوتاه و مستند این كارگردانان را داراست.

این فیلم داستان دختری به نام شبنم را روایت می‌كند كه به همراه دوستانش ساناز و خاطره از خانه خارج می‌شود اما اتفاق ناگواری برای برادر او روی می‌دهد و این نقطه آغاز حوادث تازه ای است كه برای شبنم و دوستانش رقم می‌خورد.

از عواملی كه در این فیلم حضور دارند می‌توان به فیلم‌نامه نویسان و تدوینگران : امید بنكدار، كیوان علی محمدی - مدیر فیلمبرداری : مرتضی پورصمدی - صدا بردار : محسن منوچهری - موسیقی، صدا گذاری و میكس : كیوان جهانشاهی - بازیگران :‌هدیه تهران، كوروش تهامی، كمند امیرسلیمانی ستاره اسكندری، حمیدرضا پگاه، امیرحسین صدیق، بهاره رهنما و آتیلا پسیانی و سرمایه‌گذاران :‌هدیه تهران، مهدی صفوی، كیوان علی محمدی و امید بنكدار اشاره كرد.