تبیان، دستیار زندگی
ماوس ارگونومیک شرکت SmartFish را به یاد دارید؟ شرکت سازنده این ماوس امسال در نمایشگاه CES صفحه کیبرد ویژه و کاملا ارگونومیک خود را رونمایی کرد. این محصول که قرار است جایزه بهترین اختراع 2011 Best of Innovations Honoree را از آن خود کند از روز اول نمایشگا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دو اختراع مهم پزشکی CES

صفحه کلید متحرک

ماوس ارگونومیک شرکت SmartFish را به یاد دارید؟ شرکت سازنده این ماوس امسال در نمایشگاه CES صفحه کیبرد ویژه و کاملا ارگونومیک خود را رونمایی کرد.

اختراع innovation , ces پزشکی

این محصول که قرار است جایزه بهترین اختراع 2011 Best of Innovations Honoree  را از آن خود کند از روز اول نمایشگاه برای فروش با قیمت 150 دلار عرضه شد. که احتمالا با کمی تاخیر وارد بازار ایران نیز می‌شود.

این صفحه کلید که با نام تجاری Engage Keyboard  شناحته می شود، یک صفحه کلید QWERTY است. این محصول از قطعات متحرک تشکیل و حرکات دست و روش تایپ کردنتان را تجزیه و تحلیل می‌کند و متناسب با آن شکل صفحه کلید را به طور هوشمند تغییر می‌دهد تا آسیبی به مچ و انگشتان دست وارد نشود.

به گفته شرکت smartFish این محصول با همکاری یک بیمارستان تخصصی جراحی تولید شده و سلامت دست شما را کاملا حفظ می‌کند.

منبع: http://www.getsmartfish.com/v1/index.asp

عینک طبی با کریستال مایع

اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که دو عینک همراهتان است و باید برای هر کاری عینکتان را عوض کنید، راه حل شما در استفاده از این لنزهای کریستال مایع است.

امروز دیگر دوران عینک‌های شیشه‌ای به پایان رسیده است. این لنزهای هوشمند قارند در کسری از ثانیه فاصله کانونی عینک را تغییر دهند! و شما را از حمل کردن چندین عینک راحت کنند.

برای کار کردن با این محصول شرکت , PixelOptics تنها کافیست انگشتتان را روی گوشه عینک بکشید با این کار پالس‌های الکتریکی به کریستال مایع فرستاده می‌شود و لنز به طور خودکار فکوس را تنظیم می‌کند.

حالا اگر آنقدر پولدار هستید که هزینه 1200 دلاری این عینک را تامین کنید، می‌توانید سه ماه دیگر آن را بخرید!

منبع: http://gizmodo.com/5726165/pixeloptics-liquid-crystal-glasses-make-bifocals-obsolete

بخش دانش و زندگی

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی