تبیان، دستیار زندگی
مرحوم منوچهر نوذری، هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر با ایفای نقش در فیلم "چند می گیری گریه کنی" مهمان دوستداران سینما در مشهد بود. شاهد احمدلو، بازیگر با استعداد فیلم های مسعود کیمیایی در نخستین فیلم بلند خود با مضمونی طنز آم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منوچهر نوذری با "چند می گیری گریه کنی" به مشهد آمد


مرحوم منوچهر نوذری، هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر با ایفای نقش در فیلم "چند می گیری گریه کنی" مهمان دوستداران سینما در مشهد بود.

شاهد احمدلو، بازیگر با استعداد فیلم های مسعود کیمیایی در نخستین فیلم بلند خود با مضمونی طنز آمیز به مقوله مرگ می پردازد. منوچهر نوذری در نقش پیرمردی خسته از نابسامانی های روزگار، به نام "رضا شایسته"، از خارج کشور به ایران باز می گردد تا روزهای آخر عمر خود را در وطن سپری نماید، در این میان "رضا شایسته" به کمک یک واسطه با بنگاه برگزاری مراسم تدفین که کارش اعزام به اصطلاح "گریه کن" به مجالس ترحیم و گرم کردن اینگونه مراسم هاست ، آشنا شده و چون مرگ خود را نزدیک کی بیند، می خواهد با بستن قراردادی، سپردن امور تدفین مراسم مرگ خود را به این موسسه واگذار نماید ، اما رضا شایسته شرط پرداختن مبلغ قرارداد را به برگزاری آزمایشی مراسم ترحیم با حضور خود می داند .

درطول مدت زمان فیلم "رضا شایسته" با حضور و مشاهده مراسم آزمایشی ترحیم خود و آشنایی با آدمهای متفاوت از اقشار مختلف مردم، دیدگاه متفاوتی به موضوع مرگ و زندگی پیدا می کند .

اکران فیلم فیلم "چند می گیری گریه کنی" در مشهد، با استقبال گسترده شهروندان مشهدی مواجه شد، به گونه ای که سالن شماره یک سینمای قدس در نخستین سیانس نمایش فیلم، مملو از مشتاقان هنر سینما بود، به گونه ای که درطول زمان نمایش فیلم بارها احساسات تماشاچیان مشهدی برانگیخته شد.

بازی مرحوم منوچهر نوذری درنقش پیرمرد خسته از دست روزگار، با توجه به مرگ نا بهنگام این هنرمند در آذر ماه سال جاری، حال و هوای متفاوتی درهنگام تماشای این فیلم بوجود آورده بود.

شاهد احمدلو کارگردان فیلم " چند می گیری گریه کنی " با اشاره به فوت منوچهر نوذری بیان می دارد: یکی از نقاظ قوت و به یادماندنی "چند می گیری گریه کنی" حضور مرحوم منوچهر نوذری در این فیلم است که حضور ایشان در این فیلم تفکر برانگیز است، زیرا موضوع و مضمون این فیلم خیلی نزدیک به دوران اواخر زندگی هنری ایشان است و به نظر من این فیلم یادگاری بسیار خوبی از آن هنرمند فقید است .

احمدلو با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره فیلم فجر در فضای سینمای کشور، متذکر شد : در سالهای گذشته به علت معطوف بودن کلیه فعالیتهایم درعرصه فیلم کوتاه ، کار درخور توجهی با جشنواره فیلم فجر نداشتم ، اما اعتقاد دارم ، برگزاری جشنواره های سینمایی ای از این دست، موجب کسب و جذب آثار سینمایی در بازارهای فیلم و عرصه بین المللی خواهد شد .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد : با برگزاری مستمر جشنواره فیلم فجر و فراگیر شدن آن در سایر استانها ، نواقص موجود کم کم بر طرف شود.