تبیان، دستیار زندگی
س از مدت‌ها كه شایعه شده بود قرار است مدیرعامل سابق و فعلی باشگاه استقلال با هم مناظره كنند، دیشب این اتفاق افتاد تا بسیاری از ابهامات مربوط به این باشگاه برطرف شود ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رینگ خونین در رادیو ورزش

فتح الله زاده و واعظ آشتیانی

پس از مدت‌ها كه شایعه شده بود قرار است مدیرعامل سابق و فعلی باشگاه استقلال با هم مناظره كنند، دیشب این اتفاق افتاد تا بسیاری از ابهامات مربوط به این باشگاه برطرف شود.

امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل پیشین استقلال و علی فتح الله زاده سرپرست كنونی باشگاه شب گذشته دربرنامه رادیویی در مورد پرونده‌های مربوط به چند سال گذشته استقلال با هم مناظره كردند.

در ابتدا پرونده شركت الفا به میان كشیده شد كه فتح الله زاده در این مورد اذعان كرد: این پرونده موضوعی است كه در ایران در باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال وجود داشته است. ما در باشگاه استقلال پیش‌نویسی را آماده كردیم و باید دید كه در این پرونده ایراد از چه كسی بوده است. هنگامی كه یك مدیر در باشگاه مسوولیتی را می‌پذیرد مسئول كارهایی است كه مدیر قبلی انجام داده است. مثلا وقتی آشتیانی از استقلال رفت دو میلیارد و 700 میلیون تومان بدهی به جا گذاشت. حالا من كه سرپرست شده‌ام باید این پول را پرداخت كنم. هنگامی كه پرونده آلفا مطرح شد من در حال رفتن از استقلال بودم و در حال حاضر نیز به این دلیل كه این پرونده در حال بررسی است نمی‌توانم در مورد آن صحبتی بكنم و ایراد من هم این است كه ما نباید از آن پرونده هیچ صحبتی انجام می‌دادیم. اما متاسفانه برخی دوستان در سایت منتصب به آشتیانی گفتند كه مداركی در دست دارند كه فتح الله زاده مسبب این كار است كه این اصلا درست نبود. همان سایت هفته پیش مطلبی زد كه استقلال یك میلیون دلار محروم شده است. این در حالی است كه این پرونده در تاریخ دوم فوریه برای دادرسی تشكیل می‌شود. پس چگونه است كه وقتی هنوز جلسه تشكیل نشده ما محكوم به پرداخت این رقم شده‌ایم.

واعظ آشتیانی در پاسخ به صحبتهای فتح الله زاده گفت: باید توجه كرد كه دلیل استعفای من و دیگر اعضای هیات مدیره استقلال چه بود. مسلما ما بی‌جهت استعفا ندادیم. دلیلش این بود كه سعیدلو اعلام كرد كه این دو میلیارد و 700 میلیون تومان بدهی را پرداخت نمی‌كند و ارتباطی هم به موضوع نحوه درآمدزایی نداشتیم كه البته سازمان پس از آن با فتح الله زاده به رقم 50 ، 50 رسیدند و قرار شد 50 درصد كل درآمدهای باشگاه را خود فتح الله زاده تامین كند كه حتما می‌تواند این كار را انجام دهد. به هر حال جزو وظایف سازمان بود كه این پول را پرداخت كند اما وقتی گفتند كه ما پرداخت نمی‌كنیم، من و سایر اعضا از استقلال كنار كشیدیم.

واعظ در ادامه با اشاره به این كه پس ازرفتن از استقلال هیچ وقت در مورد این تیم صحبتی نكرده گفت: من روزی كه از استقلال رفتم گفتم كه دیگر در مورد این تیم صحبتی نمی‌كنم و این را خود فتح الله زاده هم می‌داند كه من هیچ وقت در مورد بازیكنان استقلال یا نتایج و حاشیه‌های این تیم هیچ حرفی نزدم. اما در مورد پرونده الفا باید بگویم كه این كه فتح الله زاده می‌گوید یك سایت منتصب به من اعلام كرده باید یك میلیون دلار بپردازید این موضوع به من ارتباطی ندارد. مگر این سایت، سایت من است كه من در مورد محتوای آن جواب پس بدهم. من شاید پاسخ برخی حرف‌ها را داده باشم اما هیچ وقت نمی‌آیم بگویم چرا برخی خبرگزاری‌ها ارتباط خوبی با استقلال دارند. من كه نباید در مورد آن صحبتی بكنم.

فتح الله زاده و واعظ آشتیانی

در این لحظه فتح الله زاده صحبت واعظ را قطع كرد و به او گفت: شما چندین بار این موضوع را مطرح كردید كه ما از مسببان اصلی غرامت می‌گیریم كه واعظ هم در جواب گفت: مطمئنید من گفتم؟ و فتح الله زاده هم پاسخ داد: بله شما گفته‌اید. اصلا من پرینتی را در دست خود دارم كه نشان می‌دهد آشتیانی مالك این سایت است و حتی اگر مدیر سایت هم باشد مسئول مطالبی است كه در آن مطرح می‌شود.

به گزارش ایسنا، امیررضا واعظ آشتیانی در پاسخ به فتح الله زاده گفت: هر فردی می‌تواند با نام یك فرد دیگر یك دامنه در اینترنت بگیرد. مثلا الان اگر من به نام فرد دیگری دامنه بگیرم هیچ كس نمی‌فهمد. حرف من این است كه وقتی كه فردی یك دامنه دارد دلیل بر داشتن سایت آن دامنه نیست. اما آقای فتح الله زاده روزنامه شما هم بعضی مواقع مطالبی چاپ می‌كرد كه شما می‌گفتید من نبودم یا در آن زمان مسافرت بودم و این مطلب اشتباه شده است. اما من خودم اگر حرفی بزنم پاسخگو هستم.من راجع به CAS توضیح مختصر دادم مشكلاتی در این پرونده وجود داشت كه باعث شد به فیفا برود. ما هم اقدامات خود را برای آن پرونده انجام دادیم.

فتح الله زاده در پاسخ گفت: هیچ كس نمی‌تواند از پهنه‌ای كه من در اینترنت دارم یك سایت بردارد. شما می‌توانستید از این موضوع شكایت كنید كه در این لحظه واعظ جواب داد این مسئله به خودم مربوط می‌شود.

فتح الله زاده در ادامه در مورد برخی مصاحبه‌های آشتیانی در چند ماه گذشته گفت: آشتیانی با روزنامه گل مصاحبه‌ای كرده و گفته كه پول غرامت را نمی‌دهیم مگر از جیب مسببش اما واعظ در این لحظه گفت: من اصلا با گل هیچ مصاحبه‌ای نكردم. اصلا این روزنامه فایل صوتی مصاحبه من را بیاورد. وقتی كه ما این موضوع را در جلسه مطرح كردیم فتح الله زاده گفت: اگر آقایان ندهند من خودم پول را پرداخت می‌كنم.

فتح الله زاده در پاسخ گفت: من در آن زمان به هیات مدیره استقلال گفته بودم كه اگر نمی‌خواهید موضوع را پیگیری كنید آن را به من بدهید تا من پیگیری كنم. اما نگفتم كه پول را پرداخت می‌كنم چرا كه در آن زمان به آن پرونده فوت زمان خورده بود و دیگر نمی‌شد آن را بررسی كرد. من هنوز بر سر پرونده آلفا صحبت دارم كه چرا وقتی هنوز بحثی در مورد آن نشده ما را محكوم كرده‌اند. در همان سایت آمدند این حرفها را زدند.

علی فتح الله زاده در ادامه مناظره با امیررضا واعظ آشتیانی سندی را به مجریان برنامه نشان داد كه اعتقاد داشت این سند گویای این نكته است كه سایت روشن نیوز متعلق به واعظ آشتیانی است.

سرپرست استقلال در ادامه گفت: آقای واعظ این سند نشان می‌دهد كه این سایت متعلق به شماست كه واعظ در جواب گفت: شما این طور فكر كن. در جاهایی كه من پیش از این كار كردم از جمله در باشگاه استقلال كپی مدارك شخصی من وجود داشته و افراد به راحتی می‌توانند به جای من یك دامنه را ثبت كنند. حالا كسی با دامنه‌ای به نام من آمده است و مطلبی در سایت خود منتشر كرده من كه نباید پاسخگو باشم.

فتح الله زاده در این لحظه گفت: شما همین الان هم دوباره توهین كردید. همانگونه كه قبل از طریق سایت توهین كرده بودید كه واعظ هم پاسخ داد: مگر شما كم توهین كردید.

آشتیانی مدیرعامل مستعفی استقلال تهران

در ادامه مناظره در مورد قرارداد بازیكنان استقلال در ابتدای فصل جاری لیگ برتر صحبت شد كه سرپرست استقلال در این باره گفت: هنگامی كه در یك باشگاه مسئولیت دارید باید بازیكنان تیمتان را حفظ كنید. مثلا من از الان می‌دانم كه قرارداد بعضی از بازیكنانم در حال تمام شدن است. حال یا قرارداد خود را با آنها تمدید می‌كنم یا به جای آنها بازیكنان دیگری به باشگاه می‌آورم. وقتی من به باشگاه استقلال آمدم 5 بازیكن بیشتر در این تیم قرارداد نداشتند و سایر بازیكنان وضعیت نامعلومی داشتند. همانند فرهاد مجیدی و آرش برهانی كه این وضعیت برای من بسیار سخت بود. اگر من بازیكنانی مثل آشوبی یا می‌داوودی یا مبعلی را به خدمت نمی‌گرفتم فاجعه به وجود می‌آمد. خواهان این بازیكنان بودند. باید بگویم كه باشگاه استقلال یك سری بدهی انباشته دارد كه وقتی من كار را تحویل گرفتم استقلال 7 میلیارد بدهی داشت كه 3 میلیارد آن انباشته بود. یعنی از زمان مدیران قبلی روی هم جمع شده بود. در كنار آن یك بدهی سنگین به بازیكنان داشتیم . چرا كه بازیكن تا زمانی كه طلب خود را از باشگاه نگیرد حاضر نیست برای فصل بعد قرارداد ببندد. مثلا طالب‌لو به ما می‌گفت اول طلبم را بدهید بعد قرارداد امضا می‌ كنم. ضمن این كه اولین پولی كه سازمان به ما داد دیر داده شد و من مجبور شدم كه از چك شخصی خود با بازیكنان قرارداد ببندم تا در این میان اعتبار استقلال زیرسوال نرود.

واعظ در ادامه در پاسخ به صحبتهای فتح الله زاده گفت: این بدهی كه فتح الله زاده از آن یاد می‌كند بدهی انباشته نیست بلكه زیان انباشته است. من كاغذی دارم كه نشان می‌دهد زیان باشگاه استقلال درزمان منتهی به 31 تیر ماه 88 چقدر است. شما این مبلغ را با مبلغی كه در همین زمان و در یكسال قبل وجود داشته مقایسه كنید و ببینید كه بدهی استقلال چقدر بوده و چقدر شده. ملاحظه می‌كنید كه در 31 تیرماه 87 این رقم سه میلیارد تومان بوده اما در سال 88 به یك میلیارد و 672 میلیون تومان رسیده است. این یك مورد از مواردی بود كه ما در آن كاهش بدهی داشتیم.

واعظ آشتیانی در ادامه با اشاره به مصاحبه فتح الله زاده در تاریخ 2 مهرماه 87 با یك خبرگزاری كه اظهار كرده بود سه میلیارد چك دست بازیكنان تیم دارم گفت: من باید در اینجا یك گریزی بزنم به صحبتی كه فتح الله زاده كرد و گفت در زمانی كه به استقلال آمد تنها 5 بازیكن در این تیم حضور داشتند. اما من باید بگویم كه محمد محمدی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، بیژن كوشكی، دسوزا، سیدصالحی ، منتظری، ایمان صادقی، جواد شیرزاد، محسن یوسفی و دیگربازیكنانی كه در حال حاضر نامشان در ذهنم نیست با استقلال قرارداد داشتند. حال فتح الله زاده می‌گوید ما پس از آن كه آمدیم با این بازیكنان قرارداد بستیم، خوب دستشان هم درد نكند، به هر حال مدیر باید مشكلات باشگاه را برطرف كند. لطفا اینجا نگویند كه در زمان آمدنشان فقط 5 بازیكن در استقلال حضور داشتند، اصلا مگر خودشان نمی‌گویند طبق مقررات لیگ در یك فصل بیشتر از 6 بازیكن جدید نمی‌توان گرفت. پس چطور پس از آمدن ایشان 17 بازیكن به لیست استقلال اضافه شدند. این نشان می‌دهد كه این تعداد بازیكن پیش از این با استقلال قرارداد داشتند. در مورد پرونده خسرو حیدری باید بگویم كه خود این بازیكن می‌تواند شهادت دهد كه او تا آخرین لحظات قرار بود با استقلال قرارداد ببندد. من جایی شنیدم كه خود فتح الله زاده گفته است حیدری با مظلومی سازگاری نداشته. من كاری نداشتم كه بخواهم به بازیكنی مشورت بدهم كه در استقلال بماند یا نماند. به من ارتباطی نداشت.

من می‌خواهم در اینجا به مطلبی اشاره كنم درزمان مدیر عاملی من باشگاه بدهی‌های زیادی داشت؛ سازمان لیگ یك میلیارد و 100 میلیون تومان از باشگاه طلب داشت كه آن پول را از ما گرفت. امیدوار رضایی 200 میلیون تومان بابت بنیاد مریم از باشگاه طلبكار بود كه آن را هم ما دادیم. به همین ترتیب صندوق حمایت از ورزشكاران 200 میلیون، بابت جام حذفی 100 میلیون، تئودور یونگ 120 میلیون، علیرضا منصوریان 120 میلیون، تیم فوتسال 50 میلیون و رهن دو طبقه از ساختمان باشگاه 80 میلیون و همینطور برخی موارد دیگر را ما پرداخت كردیم كه وقتی این مبالغ را در كنار هم می‌گذاریم می‌بینیم كه ما قریب به 5 میلیارد تومان از بدهی‌های استقلال را پرداخت كردیم. اما من ادعایی ندارم چرا كه این وظیفه من بوده است و این كه خود فتح الله زاده قبول كرده است كه 5 میلیارد از 10 میلیارد بودجه استقلال را خودش تامین كند، حتما می‌توانسته كه این گونه گفته است. اما آقای فتح الله زاده باید به شما بگویم كه اگر دو میلیارد و 700 میلیون تومان را از سازمان نگیرید این پول جزو زیان انباشته استقلال خواهد شد.

سرپرست استقلال در ادامه مناظره اظهار كرد: هر مدیری هنگامی كه از باشگاه می‌رود بدهی‌هایی از خود به جای می‌گذارد و هیچ مدیری را نمی‌توان پیدا كرد كه بدهی به جا نگذارد. اما بدهی مستقیم بازیكن كمرشكن است و اصلا در این مدت زمانی كه من در استقلال بودم هیچ وقت به این شدت سابقه نداشت كه دو میلیارد و 700 میلیون تومان بدهی به بازیكنان داشته باشیم. تراز آخرسال هر باشگاه نشان می‌دهد كه چقدر بدهی به وجود آورده است. در مورد آن مصاحبه‌ای كه واعظ به آن اشاره كرد باید بگویم كه من گفته بودم سه میلیارد تومان فقط دست بازیكنان است، یعنی از چك شخصی من خرج شده است. همچنین در مورد اینكه می‌گویند هنگامی كه من به استقلال آمدم بازیكنانی كه با تیم قرارداد داشتند بیش از 5 نفر بودند باید بگویم سید صالحی كه در اوایل فصل رباط صلیبی پاره كرده بود و الان كه نصف فصل هم تمام شده هنوز برای استقلال بازی نكرده است. امیدرضا روانخواه هم به همین گونه بود. ضمن اینكه واعظ در مورد "دسوزا" اشتباه می‌كند. من سند قرارداد ایشان با دسوزا را در دست دارم كه نشان می‌دهد آشتیانی تنها با اسم دسوزا قرارداد بسته است اما همانطور كه می‌بینیم امضای دسوزا در پای برگه قرارداد مشاهده نمی‌شود. اگر اینگونه باشد من هم اسم "مسی" را در قرارداد می‌نویسم و فقط خودم زیر آن را امضا می‌كنم اما این گونه كه مسی بازیكن ما نمی‌شود. قرارداد جواد شیرزاد هم مانند همین است، اصلا امضای شیرزاد در قرارداد وجود ندارد. من خودم دوباره با این بازیكنان قرارداد بستم. پس می‌بینیم كه دو بازیكن وضعیت قراردادشان اینگونه بود و دو بازیكن هم كه مصدوم بودند روی هم می‌شود 4 نفر كه وقتی از آن 10 بازیكنی كه واعظ گفت كم كنیم می‌شود همان 6 بازیكنی كه من اشاره كردم. در ضمن من نباید دو میلیارد و 700 میلیون تومان را می‌گرفتم. این وظیفه واعظ بوده كه در زمانی كه مدیرعامل استقلال بوده این پول را از سازمان بگیرد. البته من نمی‌گویم چرا نگرفته، در حال حاضر من مسئولم و این پول را پرداخت می‌كنم. ما آمدیم با سازمان صحبت كردیم كه 5 میلیارد از درآمد باشگاه را ما تامین كنیم و 5 میلیارد دیگر را هم سازمان. حال اگر سازمان پول خود را بدهد و من نتوانم پول خود را پرداخت كنم من به سازمان بدهكار می‌شوم.

واعظی آشتیانی و فتح الله زاده

فتح الله زاده در مورد پرونده خسرو حیدری گفت: من به پرونده خسرو حیدری كاری ندارم. این بازیكن خودش دوست نداشت در استقلال بماند. اما جان واریو و اكبرپور و كاظمی را می‌توانستیم در استقلال نگه داریم. به همین خاطر من پیش از این گفتم كه این شرایط كار را برای من سخت كرده بود.

واعظ در ادامه گفت: در مورد اكبرپور و كاظمی باید بگویم ضمن احترامی كه برای این بازیكنان قائلم آنها جزو لیست مازاد ما بودند. این موضوع را برای اولین بار است كه می‌گویم، برای همین ما ابتدا سراغ دسوزا رفتیم و این كه امضای دسوزا پای برگه قرارداد نیست باید بگویم كه ما می‌خواستیم دسوزا را به صورت كارانه‌ای جذب كنیم. اصلا خود او و مدیر برنامه‌هایش هم شهادت می‌دهند. مثلا ما به او گفته بودیم 300 میلیون پرداخت می‌كنیم اما در ابتدا 150 میلیون تومان با این فاكتور به تو می‌دهیم كه اگر یك زمان مصدوم شدی و به هر دلیلی نتوانستی برای استقلال به میدان بروی باشگاه در این میان متضرر نشود. به همین خاطر ما قرارداد را كارانه‌ای بستیم اما فدراسیون فوتبال در دقیقه 90 اعلام كرد كه قرارداد كارانه‌ای مورد قبول نیست. ما هم بلافاصله دسوزا را صدا زدیم و برگه قرارداد را آماده كردیم. خود من هم قرارداد را امضا كردم تا دسوزا بیاید و آن را امضا كند. اصلا شما از خود دسوزا و شیرزاد سوال كنید كه آیا ما كارانه‌ای بسته بودیم یا نه. البته این موضوع یك بحث مفصل می‌طلبد.

وی ادامه داد: در همان زمان اولین فردی كه از هیات مدیره باشگاه استعفا كرد دانشجو بود كه وقتی متوجه شدیم سازمان پول را نمی‌دهد با خود گفتیم زورمان به خودمان كه می‌رسد. نكته‌ای كه باید به آن توجه كرد این است كه در دو سال 87 و 88 سازمان 10 میلیارد تومان برای بودجه استقلال كمك كرده است اما من 16.5 میلیارد تومان هزینه كردم. باید توجه كنیم كه این 6 میلیارد را خودمان تهیه كرده بودیم. حتی اگر آن دو میلیارد و 700 میلیون تومان را هم بخواهیم حساب كنیم به هر حال ما 4 میلیارد را از خودمان برای استقلال درآمدزایی كرده بودیم. من به شما پیشنهاد می‌كنم كه این سه میلیارد و 700 میلیون تومان را حتما از سازمان بگیرید. اما شما نمی‌توانید یك مصاحبه از من پیدا كنید كه گفته باشم این پول را می‌دهم.

واعظ آشتیانی در ادامه به مصاحبه‌ای از فتح الله زاده اشاره كرد كه در آن گفته بود آشتیانی 100 میلیون حقوق از باشگاه استقلال گرفته است اما مالیات آن را نداده است و گفت: این برگه‌ای كه دست من است مصوبه هیات مدیره باشگاه است كه در آن حقوق مدیرعامل تعریف شده است. من از باشگاه استقلال هیچ مزایایی نگرفتم. اصلا مالیات حقوق و مزایا با مالیات پول حق الزحمه تفاوت دارد. اگر من پولی از باشگاه استقلال گرفتم آن پول حق الزحمه بوده است نه حقوق و مزایا. حالا خوب است كه باجناق شما رییس مالی باشگاه بوده است، ایشان آمده است اشتباهی 10 درصد از 700 میلیون را برای مالیات كم كرده. باید بگویم كه پولی كه من گرفتم حق الزحمه بوده است نه حقوق و مزایا و مالیات پول حق الزحمه هم 5 درصد می‌شود نه 10 درصد. اما آقایان می‌آیند مصاحبه می‌كنند كه آشتیانی این پول را نداده و ما از او شكایت می‌كنیم.

فتح الله زاده در این میان گفت از 100 میلیون تومانی كه انصاری به شما داده 18 میلیون را خودتان گرفته‌اید كه بگویید این پول چه شد؟ اصلا نیازی به سند نیست. من نمی‌گویم چرا آشتیانی این پول را از استقلال گرفته است، اما حرفم این است كه اگر شما مزایایی از استقلال گرفته‌اید چرا مالیات آن را نداده‌اید، در ضمن باجناق من مدیر مالی باشگاه نیست بلكه حسابدار است. اگر شما برای این حرفتان حكمی دارید نشان دهید. اگر سازمان مالیات كشور به باشگاه مدركی بدهد كه این پول پرداخت شده، ما دیگر حرفی نداریم. اما آقای آشتیانی باید به شما بگویم كه وقتی شما استعفا دادید نه زورتان به سازمان رسید و نه به خودتان بلكه زورتان به من رسید چرا كه این پول را حالا من باید پرداخت كنم. در مورد موضوع قرارداد بازیكنان هم باید بگویم هنگام كه شما از استقلال رفتید متوجه شدید كه آن قرارداد اشتباه بوده است. پس چرا پس از آن مصاحبه كردید كه ما قرارداد بسته‌ایم؟ در حالی كه شما این قراردادها را نبستید و من همه آنها را بستم. اما در مورد هیات مدیره كه گفته‌اند فتح الله زاده بدون اطلاع هیات مدیره با شركت آلفا قرارداد بسته است باید بگویم كه طبق سندی كه در دست من است دانشجو گفته است كه فتح الله زاده این موضوع را در هیات مدیره باشگاه مطرح كرده و اعضای هیات مدیره نیز اختیار مذاكره با شركت آلفا را به او داده‌اند. ضمن اینكه امیدوار رضایی هم در زیر این برگه امضا كرده و گفته است مطالب دكتر دانشجو مورد تایید است، بنابراین سه نفر یعنی من ، امیدوار رضایی و دانشجو این موضوع را تایید كردیم كه در یك هیات مدیره 5 نفره سه نفر برای تایید یك رای كفایت می‌كند.

واعظ گفت: فتح الله زاده هفته قبل در همین برنامه گفته بود امضای امیدوار رضایی در این صورت جلسه وجود ندارد اما امشب می‌گوید امضای امیدوار رضایی و زیرنویس او است، كاملا عجیب است. اعضای هیات مدیره صورتجلسه را امضا كردند و پس از آن دانشجو گفت در خصوص بند 7 این اختیار را به مدیرعامل می‌دهیم، به شرط این كه منافع و مصالح باشگاه تامین گردد و مشكلی پیش نیاید. فتح الله زاده هفته قبل گفته بود كه رضایی این برگه را امضا نكرده و فایل صوتی آن هم موجود است.

فتح الله زاده در ادامه پاسخ داد: من شفاها این موضوع را به هیات مدیره گفته بودم كه واعظ در این لحظه جواب داد، اگر گفته اید صورتجسله كتبی‌تان كجاست چرا مغلطه می‌كنید.

فتح الله زاده هم در پاسخ گفت: شما خودت مغلطه می‌كنی، من این موضوع را به اطلاع هیات مدیره رسانده‌ام و مدیرعامل مسئول آن پرونده است.

واعظ در ادامه گفت: از این موضوع نباید گذشت. فتح الله زاده در برنامه هفته گذشته گفته بود امضای رضایی پای برگه قرارداد نیست اگر هست صورتجلسه كتبی شما كجاست. من می‌دانم كه امضای رضایی هست اما فتح الله زاده خودش گفته بود كه امضای رضایی نیست. من كه نمی‌آیم صورتجلسه را در كیفم بگذارم و به خانه‌ام ببرم.

فتح الله زاده هم در پاسخ گفت: اینگونه صورتجلسه‌ها همیشه 3، 4 برگه‌ای است و اصلا مگر رضایی با امضا كردن این برگه خطر كرده است.

در ادامه مجری برنامه با مقایسه دو برگه‌ای كه در دست فتح الله زاده و واعظ وجود داشت به این موضوع اشاره كرد كه زیرنویسی كه در پای امضای امیدوار رضایی در برگه فتح الله زاده وجود دارد در كپی واعظ آشتیانی وجود ندارد. واعظ آشتیانی نیز به همین موضوع اشاره كرد و گفت: این زیرنویس از كجا به این امضا اضافه شده است. ما در همان زمان كه جلسه تمام شد یك كپی از صورتجلسه گرفتیم و به هر فرد دادیم.

فتح الله زاده در ادامه گفت: آقای آشتیانی شما باز هم تهمت زدید. من اصل صورتجلسه را دارم نه كپی آن را. اصلا این مطلب سایت باشگاه است، در زمانی كه واعظ مدیرعامل بوده. در آن مطلب به این موضوع اشاره شده كه كلیه اعضا از این قضیه ابراز بی اطلاعی كردند. می‌شود بگویید كجا ابراز بی‌اطلاعی كردند. منافع این پرونده با من بوده است. او در همین لحظه گفت من دیگر بحثی ندارم. منافع این پرونده با شماست. ما در آن مطلب به این موضوع اشاره كردیم كه فتح الله زاده بدون اخذ اجازه از هیات مدیره با شركت آلفا قرارداد بسته كه باعث شده این پرونده به فیفا برود و هیات مدیره ضمن ابراز تاسف از این اتفاق درخواست پیگیری آن را داده‌اند.

در حالی كه دو مدیرعامل سابق و فعلی استقلال با عصبانیت خاصی صحبت‌های خود را انجام می‌دادند و بحث در میان آنان بالا گرفته بود فتح الله زاده گفت اصلا با امیدوار رضایی تماس بگیرید و از او بپرسید آیا زیرنویس این امضا درست است یا خیر ایشان كه فوت نكرده است كه می‌توانید از او بپرسید.

واعظ در ادامه گفت: آقای فتح الله زاده چطور این زیرنویس در هفته گذشته در برگه قرارداد نبود. من از مجری برنامه خواهش می‌كنم كه امین مردم باشد و به مردم بگوید كه این زیرنویسی كه در زیر امضا نوشته شده است پس از خود امضا بوده و رنگ خودكار آن هم با رنگ امضا فرق می‌كند كه فتح الله زاده در پاسخ گفت: این موضوع را از امیدواررضایی بپرسید. اما واعظ جواب داد معلوم است كه اگر به ایشان زنگ بزنیم می‌گوید كه من امضا كردم. آقای فتح الله زاده با كلمات بازی نكنید. اظهار تاسف هیات مدیره باشگاه یك موضوع دیگری است كه باید در جای خود بررسی شود. مگر اشكالی دارد هیات مدیره برای رفتن پرونده به فیفا اظهارتاسف كند.

فتح الله زاده در پاسخ گفت: دانشجو كه رییس هیات مدیره بوده كار من را تایید كرده بود اما واعظ گفت به هر حال این نظر شخصی دانشجو بوده است كه فتح الله زاده پاسخ داد: شما اگر رییس هیات مدیره را قبول ندارید من دیگر حرفی با شما ندارم و آشتیانی هم جواب داد: من گفتم دانشجو نظرش را گفته چرا شما مغلطه می‌كنید و بحث‌ها را با هم قاطی می‌كنید.

فتح الله زاده در ادامه این بحث گفت: من در آن زمان به باشگاه نامه نوشتم و گفتم كه اگر مورد دیگری است آن را اعلام كنید تا من بیایم و پاسخگو باشم. آشتیانی در جواب گفت: آیا ما از شما دو بار در جلسه هیات مدیره دعوت نكردیم كه بیایید حرفهای خود را بزنید . در آن زمان شما بودید با وكیل شركت آلفا و من و مدیر امور بین‌ا لملل باشگاه كه در آن جلسه گفتید ما اصلا قرارداد نداشتیم. من به قراردادی كه خودتان امضا كردید اشاره می‌كنم. گفته بودید كه قرارداد در یك برگه است.

در این لحظه فتح الله زاده گفت: شما با نوشتن این نامه برای من جوسازی كردید. این نامه را وكیل ننوشته است، خودتان نوشته‌اید.

در ادامه مناظره واعظ آشتیانی با اشاره به اینكه اگر پولی از باشگاه گرفتم آن را به كارمندان باشگاه دادم، گفت: یك مقدار وجدان داشته باشید. من اگر 18 میلیون تومان می‌گرفتم آن را به كارمندان باشگاه می‌دادم. اما فتح الله زاده در این باره گفت: واعظ می‌گوید كه این پول را به كارمندان باشگاه داده در حالی كه این پول شخصی نبوده است و متعلق به باشگاه استقلال بوده است. پس باید ابتدا به حساب باشگاه واریز می‌شده و پس از آن از آن خارج می‌شده است. انصاری نوشته است كه ما 100 میلیون تومان به باشگاه هدیه دادیم بنابراین این پول باید به حساب باشگاه می‌رفته است.

در شرایطی كه به نظر می‌رسید ابهام‌های هیچ كدام از پرونده‌های مورد بحث در مناظره برطرف نشده بود فتح الله زاده به عنوان سخن پایانی خود گفت: من در این برنامه هر صحبتی كه كردم با سند بود و باز هم می‌گویم این پولی كه به باشگاه استقلال پرداخت نشده است خلاف قانون است و سازمان باید این موضوع را پیگیری كند.

واعظ آشتیانی هم در پایان گفت: پس اگر اینگونه است هنگامی كه شما یك میلیون دلار برای ترانسفر بازیكنان گرفتید هم باید آن را به حساب باشگاه واریز می‌كردید. آیا این كار را انجام دادید كه فتح الله زاده پاسخ داد بله این پول را واریز كردم.