تبیان، دستیار زندگی
جت‌الاسلام کبیری از برگزاری شش درس خارج فقه در مدارس علمیه تهران خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری درس خارج فقه در 6 مدرسه علمیه تهران

دوره تقویتی ادبیات عرب، ویژه طلاب درس خارج، حوزه علمیه قم

حجت‌الاسلام کبیری از برگزاری شش درس خارج فقه در مدارس علمیه تهران خبر داد.

معاون آموزش حوزه علمیه تهران در گفتگو با سرویس استان های مرکز خبر حوزه با بیان این که رشد و تعالی مدارس علمیه در عرصه آموزش منوط به پیشرفت کادر آموزشی و  مدیریتی می باشد افزود: معاونت آموزش استان تهران تاکنون در راستای پیشرفت و ارتقای سطح مدیریتی و آموزشی مدارس علمیه تحت پوشش اقدام به برگزاری کارگاه های مهارت افزایی مستمر نموده است.

حجت الاسلام کبیریان گفت: به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت سیستم آموزشی مدارس علمیه تهران، بازدید از مدارس انجام شد و برای اصلاح سیستم آموزشی برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به منظور ارتقای علمی اساتید استان کارگاهی را تحت عنوان «آموزش و دانش افزایی» کلاسهایی را متشکل از سه بخش ادبیات، فقه و اصول و علوم عقلی تشکیل داده و برای مدیران مدارس علمیه نیز کارگاه های آموزشی در قالب آموزشهای مدیریتی و مشاوره ای برگزار شده است.

وی با اشاره به مشارکت چشمگیر در این کارگاهها ابراز داشت: با توجه به استقبال اساتید و مدیران مدارس بطور حتم ادامه این فعالیت های نتایج مثبت و باز خوردهای موثری را در پی داشت .

حجت الاسلام کبیریان با اشاره به ضرورت ارائه رشته های مورد نیاز و موثر در روند پیشرفت حوزه های علمیه گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده این معاونت در صدد ایجاد رشته های جدیدی متناسب با نیاز های آتی حوزهای علمیه ، همچون تربیت مدرس و تربیت مدیر می باشد.

وی در خصوص تحول در حوزه با بیان این که خط مشی های راهبردی در ارتباط با تحول در حوزه علمیه به عهده شورای عالی می باشد، اظهار داشت: تحول در حوزه های علمیه نیازمند اصلاح و بروز رسانی برخی متون آموزشی و تغییر در نوع و سبک تدریس برخی از دروس حوزوی می باشد.

تشکیل مرکز آموزش زبانهای خارجه در تهران

حجت الاسلام کبیریان ادامه داد: معاونت آموزش باتوجه به میزان اختیارات، در جهت ایجاد فضای آموزشی پویا و فراهم آوردن زمینه مناسب برای تحول تدریجی در حوزه علمیه تهران، برنامه های هدفمندی را همچون تشکیل مرکز آموزش زبانهای خارجی با محوریت زبان عربی و انگلیسی و همچنین برگزاری المپیادهای علمی در سطح مدارس علمیه را مد نظر قرار داده است.

درس خارج فقه در شش مدرسه علمیه تهران

وی با بیان اینکه در شش مدرسه علمیه تهران اعم از مجتهدی، مروی، قائم –علیه السلام- چیذر، امام صادق (علیه السلام)، امام القائم (عجل الله تعالی فرجه) و عبدالعظیم(سلام الله علیه) درس خارج فقه برقرار است گفت: خط مشی و سیاست کلی معاونت آموزشی حوزه علمیه تهران ارتقای سطوح آموزش مدارس علمیه به صورت پلکانی از سطح یک تا درس خارج می باشد .