تبیان، دستیار زندگی
وی در پایان هم به مطلب مطرح شده در یک شبکه ماهواه‌ای می‌پردازد و پرده از علت واقعی خودکشی علیرضا پهلوی بر می‌دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علت خودکشی فرزند شاه

عکسی از علیرضا پهلوی که در رسانه های فارسی زبان غربی به روی سایت ها و خبرها دید ه می شده تا او را جوان جلوه بدهند

بخش سیاسی- شبکه تلویزیون العربیه، علت خودکشی جوانترین پسر شاه مخلوع ایران را ناشی از تألمات روحی و افسردگی وی بعد از غرق شدن اخیر یک دختردر دریا که با وی رابطه داشته، عنوان کرده است.

یکی از افراد طیف اصلاحات که اکنون در آمریکا زندگی می‌کند و انتقادات تندی را علیه این جریان مطرح می‌کند، در جدید اظهارنظر خود به بررسی واقعیت ماجرای خودکشی علیرضا پهلوی پرداخته است.

"داریوش سجادی" در یادداشتی که در وبلاگ شخصی خود منتشر کرده، با اشاره به نحوه برخورد خانواده پهلوی با این مساله، نوشته است: خبر خودکشی «علیرضا پهلوی» سومین فرزند محمدرضا پهلوی و حواشی آن خبر و مضافاً شیوه برخورد خانواده پهلوی با این واقعه بار دیگر و متاسفانه قرینه ای از سفاهت یا سفیه فرض کردن مخاطب توسط این خانواده را نشانه‌گذاری کرد.

هر چند به دلایل اخلاقی و انسانی مایل نبودم در موقعیت به عزا نشستن این خانواده باب نقادی رفتار و گفتار نامتعارف ایشان را مفتوح کنم اما از آنجا که صاحبان عزا که در اولویت موظف به حفظ حرمت متوفای! خودند، رعایت نکرده و بجای «رعایت آداب عزا» متاسفانه مشاهده شد کوشیدند از جسد بی جان فرزند و عضو خانواده شان سکو و تریبونی جهت تحصیل منویات سیاسی شان بسازند. دلائل ذکر شده در چرایی خودکشی مرحوم علیرضا که بلافاصله ضمن صدور بیانیه ای توسط رضا پهلوی فرزند ارشد محمد رضا و پادشاه خودخوانده سلطنت پهلوی اطلاع رسانی شد حاکی از تعمد ایشان و احیاناً خانواده ایشان در توهین و بی احترامی به شعور مخاطب است. آیا آقای رضا پهلوی عطف به بیانیه صادره اش در تبیین چرایی مرگ برادرش می تواند صادقانه و روانکاوانه و کارشناسانه بفرمایند خود کشی برادر چگونه می تواند متاثر از خاطره دردناک فوت پدر باشد؟

وی در پایان هم به مطلب مطرح شده در یک شبکه ماهواه‌ای می‌پردازد و پرده از علت واقعی خودکشی علیرضا پهلوی بر می‌دارد

سجادی اضافه کرده است: تاکنون و شخصاً هیچ روانکاوی را ندیده ام که بتواند بر ادعای آقای رضا پهلوی صحه بگذارد که فردی بعد از گذشت بیش از32 سال از فوت پدر اکنون دچار افسردگی مزمن منجر به خودکشی شود. افسردگی منجر به خودکشی بعد از 32سال!!!؟ ایضا افسردگی منجر به خودکشی بعد از خودکشی نه سال پیش خواهر!!!؟ مضافاً آنکه رضا پهلوی در بیانیه خود دلیل سومی نیز در توجیه چرایی خودکشی برادر مطرح کرده مبنی بر آنکه ایشان همچون «میلیون ها جوان ایرانی» آزرده از ابتلائات کشورش، دست به خودکشی زده. اما آقای رضا پهلوی فراموش کرده اند تا بفرمایند اولاً بر اساس کدام معیار و ترازی یک مرد 45 ساله را می توان جوانی در کنار میلیون ها جوان ایرانی معرفی کرد؟ گذشته از آنکه حال حتی اگر از سر تساهل هم آن مرحوم را بتوان «جوان» فرض کرد حال بر اساس کدام حجت و ادله عقلی می توان راه حل فائق آمدن بر دل آزردگی از ابتلائات کشور را در خودکشی معرفی کرد؟

وی در پایان هم به مطلب مطرح شده در یک شبکه ماهواه‌ای می‌پردازد و پرده از علت واقعی خودکشی علیرضا پهلوی بر می‌دارد.

سجادی در این زمینه نوشته است: آیا اشکالی داشت تا مطابق خبر ظاهراً قرین به صحت شبکه العربیه خودکشی «علیرضا» را ناشی از تالمات روحی و افسردگی وی بعد از غرق شدن اخیر دوست دخترش (لیلا آزموده) در دریا اعلام می‌کردند؟!

گفتنی است "علیرضا پهلوی" چند روز پیش در خانه خود در شهر بوستون آمریکا دست به خودکشی زد تا او هم به خواهرش "لیلا پهلوی" بپیوندد؛ خواهری که چند سال پیش و در انگلیس دست به خودکشی زده بود.

منبع: رجا نیوز