تبیان، دستیار زندگی
 آرش میراسماعیلى تنها طلایى جودو ایران در مسابقات جهانى از حضور در رقابت هاى بین المللى گرجستان انصراف داد تا با قدرت بیشتر به مسابقات جهانى و لیگ اروپا فكر كند. میراسماعیلى كه مى خواهد طلاى پكن 2008را بگیرد و از دنیا ى تاتا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انصراف آرش میراسماعیلی از مسابقات بین المللی گرجستان


آرش میراسماعیلى تنها طلایى جودو ایران در مسابقات جهانى از حضور در رقابت هاى بین المللى گرجستان انصراف داد تا با قدرت بیشتر به مسابقات جهانى و لیگ اروپا فكر كند.

میراسماعیلى كه مى خواهد طلاى پكن 2008را بگیرد و از دنیا ى تاتامى خداحافظى كند قبل از آن به طلاى دوحه 2006فكر مى كند.

خبرگزارى فارس با این پهلوان جودو ایران گفت و گویى داشته است كه در ادامه مى خوانید:

قرار بود به گرجستان بروى اما منصرف شدى.

این تصمیم با صلاحدید مربیان تیم ملى اتخاذ شد. تاكنون هر اقدامى كه با نظر كادر فنى انجام داده ام به سود من بوده است، اگر بخواهم در كورس مسابقات بمانم و بدنم فرسوده نشود نباید به خودم فشار زیادى بیاورم، امسال دو بار براى رقابت هاى آسیایى و جهانى وزن كم كرده ام و دیگر صلاح نیست كه به خود فشار بیشترى وارد كنم.

مگر قرار نبود كه در یك وزن بالاتر شركت كنى؟

مسأله همین است! اگر من در وزن خودم آسیب ببینم مى توانم جوابگو باشم؛ اما در یك وزن بالاتر هیچكس جوابگو نیست، بنابراین نباید ریسك كرد. از سوى دیگر در شرایطى نیستم كه به باخت عادت كنم. واقعیت دیگر این است كه فشار روحى به مراتب بیشتر از فشار جسمى است و به همین خاطر نمى خواهم داستان مسابقات دانشجویان جهان را تكرار كنم.

میهمان ویژه گرجى ها بودى و این فرصت خوبى بود.

درست است. این مسابقات هم براى آمادگى خودم و هم براى آشنایى آنها از سطح آمادگى من، مى تواند موثر باشد. از سوى دیگر در حال حاضر بدنم با 70-60درصد آمادگى در كنار مهارت هاى شخصى مى تواند جوابگو این رقابت ها باشد؛ اما دیگر زمان این نیست كه بخواهم از نظر مدال آورى خود را اشباع كنم.

با این تفاسیر در مسابقات آلمان هم شركت نمى كنى؟

در اردوى مشترك تیم ملى در این كشور شركت مى كنم ولى مبارزه نخواهم كرد.

همچنان مى خواهى در ?? كیلو مبارزه كنى؟

صددرصد. قراردادى هم كه با باشگاه گرجستان دارم در همین وزن است.

تصور مى شد كه شما، تنها نماینده ایران در مسابقات جیگارو كانوكاپ ژاپن باشید، اما این اتفاق نیفتاد؟

من به شخصه به اینكه در چنین تورنمنت سنگینى شركت كنم بسیار علاقمند بودم اما از آنجا كه بعد از بازیهاى المپیك براى اثبات خود در مسابقات جهانى مصر استراحت نداشتم مجبور به استراحت شدم چرا كه در غیر این صورت از حیث جسمانى فرسوده مى شدم.

گفته بودى با طلاى المپیك چین خداحافظى خواهید كرد چه برنامه كوتاه مدتى دارى؟

جاى مدال طلاى بازیهاى آسیایى هم، در ویترین افتخارات من خالى است، بنابراین در اولین گام باید به این مهم دست یابم. بعد از آن قهرمانى در رقابت هاى جهانى برزیل را در برنامه كارى خود دارم تا شمار عناوین نخست من در سطح جهان به عدد 3برسد.

در مصر نتوانستم به این مهم دست یابم و فكر مى كنم این مسأله وسیله اى شد تا با انگیزه اى دو چندان برنامه هاى آینده ام را ادامه دهم. در سه سال باقیمانده تا المپیك چین نیز تمام تلاش خود را براى كسب مدال طلاى این بازیها به كار خواهم بست.

و اگر در چین مدال نگرفتى؟

به هر حال با دنیاى قهرمانى خداحافظى مى كنم؛ بر این باورم كه خواستن توانستن است و از همین حالا تمامى برنامه هاى خود را بر روى این مسئله متمركز كرده ام.

معضل دوپینگ این روزها گریبانگیر رشته هاى رزمى نیز شده است، علت اصلى آن را در چه مى دانید؟

این مشكل پیش از این نیز وجود داشت ولى از آنجا كه آزمایش چندانى گرفته نمى شد به چشم نمى آمد. به عقیده من در یكى دو سالى كه این مسأله جدى گرفته شده است اصل ورزش كه همان جوانمردى و پهلوانى است رعایت شده چرا كه باید تفاوتى میان كسى كه با تمام وجود تلاش مى كند با آن فردى كه به شكلى مصنوعى و به هر قیمتى به دنبال قهرمانى است وجود داشته باشد. یك ورزشكار باید بداند كه از هر طریقى نمى توان قهرمان شد.