تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری ایلنا عضو انجمن علمی انفورماتیك ایران: شركت‌‏های دولتی نیز به دلیل دریافت بخشی از بودجه طرح تكفا از دولت كه بیشتر از بودجه مصوب خودشان بود، به انجام فعالیت بیشتری در حوزه IT تشویق شدند. دلیل واگذاری حجم بالایی از فع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرح تكفا موجب رشد بخش خصوصی شده است


خبرگزاری ایلنا

عضو انجمن علمی انفورماتیك ایران: شركت‌‏های دولتی نیز به دلیل دریافت بخشی از بودجه طرح تكفا از دولت كه بیشتر از بودجه مصوب خودشان بود، به انجام فعالیت بیشتری در حوزه IT تشویق شدند.

دلیل واگذاری حجم بالایی از فعالیت های طرح تكفا به بخش خصوصی ، شاهد رشد آن در كشور هستیم. دكتر لطفعلی بخشی عضو انجمن علمی انفورماتیك ایران ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: از آنجایی كه 80 درصد اقتصاد ایران وابسته به دولت و دستگاه‌‏های دولتی است، بودجه‌‏های دولتی نقش اساسی در حجم پول تزریقی به یك رشته از رشته‌‏های صنعت دارد.

بخشی در ادامه افزود: تزریق 250 میلیارد تومان پول به رشته IT در دولت قبل، علاوه بر بودجه‌‏های معمول، تحرك وسیعی در بخش خصوصی و شركت‌‏های انفورماتیكی ایجاد كرده است.

وی خاطرنشان كرد: شركت‌‏های دولتی نیز به دلیل دریافت بخشی از بودجه طرح تكفا از دولت كه بیشتر از بودجه مصوب خودشان بود، به انجام فعالیت بیشتری در حوزه IT تشویق شدند.

عضو انجمن علمی انفورماتیك ایران با تاكید بر این ‏كه فلسفه تعریف طرح تكفا صحیح بوده است گفت: طرح تكفا به دلیل واگذاری حجم بالایی از كار به بخش خصوصی، موجب رشد این بخش در كشور شده است. وی در ادامه افزود: موفقیت ادامه این طرح منوط به ایجاد رقابت میان شركت‌‏های فعال در حوزه IT در گرفتن پروژه‌‏های مربطه و ایجاد شرایطی برای مشاركت آنها با شركای خارجی است.

بخشی عنوان كرد: به این ترتیب تخصص و دانش فنی شركت‌‏های داخلی و در نتیجه انگیزه رقابت آنها با یكدیگر افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: باید شرایطی فراهم شود كه شركت‌‏های دولتی در طرح تكفا از امتیاز اضافی برای تحویل پروژه‌‏ها و شركت در مناقصات برخوردار نبوده و بیشتر كار مطابق گفته رییس جمهور، به بخش خصوصی واگذار شود.

عضو انجمن علمی انفورماتیك ایران تصریح كرد: تقویت بخش خصوصی تداوم و موفقیت طرح‌‏هایی مانند طرح تكفا را تضمین خواهد كرد.

روابط عمومی موسسه تبیان