تبیان، دستیار زندگی
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد فضای امید،‌ نشاط، ‌برادری و دوستی را از وظایف اساسی رسانه ها و مطبوعات عنوان کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمدزاده:

رسالت مطبوعات ایجاد فضای امید است

محمدجعفر محمدزاده

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد فضای امید،‌ نشاط، ‌برادری و دوستی را از وظایف اساسی رسانه ها و مطبوعات عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی، «محمدجعفر محمدزاده» در مراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی در تالار خاقانی تبریز افزود: انبوه اطلاعات در جامعه دانش محور امروز زمانی ارزشمند و تاثیرگذار خواهد بود که منتج به دانایی و عمل در مسیر درست باشد.

وی آگاهی بخشی و ارتقا دانش و دانایی عمومی را یکی دیگر از وظایف مطبوعات برشمرد و گفت: آگاهی بخشی منجر به ارتقای فرهنگ عمومی می شود.

محمدزاده مطبوعات را متعلق به حوزه فرهنگ دانست و افزود: فرهنگ، اساس و بنیاد هرجامعه بوده و مطبوعات نیز بستر سیر و تعالی فرهنگ جوامع بوده و اصحاب مطبوعات باید در کنار پرداختن به موضوعاتی همچون سیاست، ‌اقتصاد و اجتماع بیشترین تلاش و همت خود را بر ارتقای ابعاد فرهنگی جامعه معطوف کننذ.

وی با تاکید بر لزوم دستیابی به شاخص های کیفی جهت ارتقای سطح کیفی مطبوعات گفت:سطح کمی نشریات در آذربایجان شرقی مطلوب بوده و 123 نشریه فعال که 42 مورد آن ها مجوز فعالیت خود را در دولت نهم و دهم دریافت کرده اند، حاکی از میزان توجه به این مقوله است.

وی افزود: ظرفیت و پتانسیل مطلوبی از لحاظ فرهنگی در سطح کشور وجود دارد و باید این پتانسیل ها فعال شوند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاریخ مطبوعات کشور خاطرنشان کرد: کاربرد طنز،‌ داستان نویسی،‌ نقد ادبی و شعر در نشریات قدیمی بیش از نشریات کنونی بوده و جای آنها در نشریات به ویژه مطبوعات محلی خالی است.

محمدزاده پیشینه فرهنگی و مطبوعاتی آذربایجان شرقی را بسیار غنی عنوان کرد و افزود: این استان در انتشار روزنامه سابقه ای طولانی و درخشان دارد که ارتقای سطح دانش اصحاب مطبوعات و پیشرفت مطبوعات استانی منجر به ارتقای مطبوعات در سطح کشور نیز می شود.

تنظیم: هومن بهلولی