تبیان، دستیار زندگی
مدافع تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره برنامه هاى آینده خود تصریح كرد: «از لیگ هاى تركیه، ایتالیا و انگلیس پیشنهادهایى دارم اما دوست دارم براى منچستر یونایتد بازى كنم.»  حسین كعبى از جمله بازیكنان ملى پوش ایرانى است كه توانای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كعبى: مى خواهم در منچستر بازى كنم


مدافع تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره برنامه هاى آینده خود تصریح كرد: «از لیگ هاى تركیه، ایتالیا و انگلیس پیشنهادهایى دارم اما دوست دارم براى منچستر یونایتد بازى كنم.»

حسین كعبى از جمله بازیكنان ملى پوش ایرانى است كه توانایى بالایش باعث شده تا در سن 20 سالگى بتواند 45 بازى ملى را در كارنامه ورزشى اش داشته باشد. وى فوتبال را از كوچه و خیابان هاى گرم و سوزان اهواز شروع كرد و در سن 17 سالگى پیراهن تیم ملى را بر تن كرد. سرعت بالا، تكل هاى بى عیب و سختكوشى، از بازیكن كوتاه قامت ایرانى چهره منحصر به فردى را به جهان فوتبال معرفى كرد.

گفت و گوى حسین كعبى ر در زیر مى خوانید:

از نحوه دعوتت به تیم ملى ایران بگو؟

در مسابقات آسیایى 2002 براى اولین بار همراه با تیم ملى ایران بازیهاى خوبى را به نمایش گذاشتم. در اولین حضورم با قرار گرفتن در كنار بازیكنان قدیمى تیم از جمله دایى، گل محمدى و میرزاپور بازى هاى درخشانى را انجام دادم. با توجه به شكست دادن تیم هاى ملى ژاپن و كره جنوبى تجربه خوبى را كسب كردم. در آن شرایط با توجه به كوتاهى قد، تمامى كارشناسان از قرار گرفتنم در خط دفاعى تعجب مى كردند. در حقیقت، این روزها برخى كارشناسان معتقدند كه نمى توانم در منطقه دفاعى عملكرد خوبى داشته باشم اما با بازیهاى خوبم، پاسخ خوبى به اعتماد برانكو ایوانكوویچ دادم. البته در آن مسابقات برانكو از من خواسته بود كه مانند یك مدافع عمل كرده و در حملات تیم را كمك كنم. خوشبختانه در پایان دیدارها از عملكردم ابراز رضایت كرد.

حضور سال گذشته ات در السد قطر را چطور ارزیابى مى كنى؟

السد از جمله تیم هاى قدرتمند آسیایى است كه تمامى امكانات و مسائل مالى به عنوان تیمى حرفه اى را در اختیار دارد. در زمان حضورم در السد هیچ مشكلى با این تیم نداشتم اما احساس كردم كه لیگ قطر چندان قوى نیست و با حضور بلند مدت، فوتبالم تضعیف خواهد شد. بنابراین ترجیح دادم از این تیم جدا شوم.

در چه تاریخى قراردادت با فولاد به پایان مى رسد؟

6 ماه دیگر قراردادم به پایان خواهد رسید.

برنامه ات براى روزهاى آینده چیست؟

در حال حاضر از تیم هاى ایتالیایى، انگلیسى و تركیه اى پیشنهادهاى خوبى دارم اما روى جام جهانى تمركز كرده ام.

چرا با وجود داشتن اندامى كوچك همواره تمایل به بازى فیزیكى دارى؟

این بازیها را در میادین مى پسندم. در تمامى دیدارها سخت تكل مى زنم و هیچ هراسى از بازى درگیرانه ندارم. این شیوه بازى من است. شاید علاقه خاصى به ارایه بازى فیزیكى و درگیرانه دارم.

بازیكن خارجى مورد علاقه تان چه كسى است؟

لوئیز فیگو از پرتغال.

بازیكن ایرانى مورد علاقه و الگوى ورزشى ات چه بازیكنى است؟

یحیى گل محمدى. رابطه بسیار نزدیكى با وى دارم. در حقیقت، او از بهترین دوستان من محسوب مى شود. وى از جمله بازیكنان باشخصیت و قابل احترامى است كه نكات زیادى را از او یاد گرفتم. در ضمن یحیى همواره حامى بازیكنان جوان تیم ملى است و با تمام وجود فوتبال بازى مى كند.

ترجیح مى دهى به جاى بازى كردن در پست دفاع در یكى از پست هاى هافبك یا خط حمله به بازى گرفته شوى؟

من و مهدى مهدوى كیا در جناح راست بسیار راحت هستیم و خیلى خوب همدیگر را درك مى كنیم. به همین علت دوست دارم در همین پست براى تیم ملى ایفاى نقش كنم چراكه مهدوى كیا از جمله بهترین هاى تیم ملى است و در كارهاى هجومى مرا حمایت مى كند. مشكلى در این نقطه از میدان احساس نمى كنم.

دوست دارى در كدام یك از تیم هاى اروپایى بازى كنى؟

هنوز تصمیمى در این باره نگرفته ام اما انتخاب اولم منچستر یونایتد از نمایندگان سرشناس انگلیسى است.

دوست دارى در كدام تیم اروپایى بازى كنى؟

علاقه زیادى به تیم منچستر دارم و دوست دارم در این تیم بازى كنم.

نظر كلى ات درباره برانكو چیست؟

در حال حاضر در بیشتر رسانه هاى ورزشى ایران از عملكرد وى انتقاد مى شود و برخى كارشناسان سعى دارند كه پیش از شروع جام جهانى برانكو را بركنار كنند اما این رفتار عادلانه نیست. قبول دارم كه تیم ملى ایران در دو مسابقه گذشته نمایش ضعیفى را از خود نشان داد ولى نباید فراموش كرد بازیكنان مسؤول این عملكرد ضعیف هستند. خوشبختانه تمام بازیكنان تیم اعتقاد ویژه اى به كار برانكو دارند چرا كه مربى بزرگى است و نكات آموزنده اى از وى آموخته ام.

فكر مى كنى ایران در جام جهانى چه نتایجى را كسب خواهد كرد؟

در گروه دشوارى قرار گرفته ایم. رقابت با تیم هاى ملى پرتغال و مكزیك كار ساده اى نیست. نباید فراموش كرد كه ایران همواره مقابل تیم هاى بزرگ نمایش دلچسبى از خود نشان داده است. همین نكته براى ما امیدوار كننده است تا در آلمان بازیهاى خوبى را به نمایش بگذاریم. فوتبال محكم و جذابى را در جام جهانى ارایه خواهیم داد. به شخصه تلاش مى كنم تا بهترین بازیهایم را با تیم ملى در آلمان ارایه دهم.

چند درصد شانس صعود ایران را در گروه D پیش بینى مى كنید؟

به حمایت همه جانبه رسانه هاى ورزشى و مردم نیاز داریم چرا كه با حمایت آنها مى توانیم عملكرد خوبى را از خود نشان دهیم. البته نباید از اهمیت تمرین و آمادگى بازیكنان براى حضور در این تورنمنت جهانى غافل شویم. به اتحاد مردم، رسانه ها و تیم ملى نیاز داریم.