تبیان، دستیار زندگی
سید مسعود شجاعی طباطبایی گفت: در بخش کاریکاتور سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را 57 کشور رسید کاریکاتوریست‌های مطرحی در دنیا از جمله یوری کوزوبکین در سومین جشنواره هنرهای تجسمی شرکت کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاریکاتوریست‌های مطرح دنیا در جشنواره فجر

شجاعی

سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی تعداد کشورهایی شرکت‌کننده در بخش کاریکاتور سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را  57 کشور اعلام و عنوان کرد: این رقم با توجه به فرصت اندکی که برای فراخوان داشتیم رقم بسیار خوبی است چراکه در سطح ملی دارای اعتبار ویژه‌ای هستیم.

مدیر خانه کاریکاتور ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی برنا  با بیان اینکه سایت "ایران‌کارتون" دو سال پی در پی به عنوان بهترین سایت کاریکاتور دنیا شناخته شد تصریح کرد: هر دو سال یک بار نظرسنجی در 120 سایت تخصصی کاریکاتور و مرجع انجام دنیا می‌شود که ایران در دوره 2007 و 2009 رتبه نخست را کسب کرد.

داور بخش کاریکاتور سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر افزود: سایت ما در سال میلادی گذشته بیش از 90 میلیون بازدید داشته است که 46 میلیون بازدید متعلق به سایت لاتین ماست. این اعتبار نتیجه یازده سال تلاش سایت کاریکاتور بوده که اولین سایت تخصصی کاریکاتور در ایران است.

شجاعی طباطبایی گفت: کاریکاتوریست‌های ایرانی فوق‌العاده هستند و در چند سال اخیر هنرمندهای ایرانی، خصوصا شهرستانی‌، شانه به شانه هنرمندان دنیا رقابت و فعالیت می‌کنند

شجاعی طباطبایی ابراز کرد: در حال حاضر بزرگترین کتابخانه الکترونیکی دنیا را در سایت خود داریم؛ بیش از 440 گالری که هر گالری شامل آثار فراوانی در همه زمینه‌ها است. درحال حاضر سایت ما نیز در دنیا مرجع است به سایت‌های دیگر ستاره می‌دهد و  با اعطای این ستاره‌ها برای سایت یا مسابقه‌ای ایجاد اعتبار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کاریکاتوریست‌های مطرحی در دنیا در سومین جشنواره هنرهای تجسمی شرکت کردند ابراز کرد: یوری کوزوبکین یکی از شرکت کنندگان در جشنواره تجسمی فجر بیش از 300 جایزه بزرگ کاریکاتور را از آن خود کرده و کتاب گینس قرار است جایزه‌های او را ثبت کند. عرضه آثار او اعتبار این جشنواره را مضاعف می‌کند و البته امثال او که در جشنواره شرکت کردند، زیاد است.

شجاعی طباطبایی درباره کاریکاتوریست‌های ایرانی شرکت کننده در جشنواره هم گفت: کاریکاتوریست‌های ایرانی فوق‌العاده هستند و در چند سال اخیر هنرمندهای ایرانی، خصوصا شهرستانی‌، شانه به شانه هنرمندان دنیا رقابت و فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در زمینه کاریکاتور چهره سال گذشته هنرمند ناشنوای 17 ساله‌ گرگانی را در سایت به عنوان پدیده کاریکاتور ایران معرفی کردیم، بسیاری از سایت‌های تخصصی کاریکاتور در دنیا اعلام کردند که این هنرمند پدیده کاریکاتور دنیاست. آثار این هنرمند هم در نمایشگاه به نمایش حاضر است.

شجاعی هم‌چنین خبر داد: علاقه‌مندان برای حضور در رشته کاریکاتور جشنواره تجسمی فجر تا 15 دی‌ماه فرصت دارد به سایت جشنواره مراجعه کنند.