تبیان، دستیار زندگی
کتابخانه مجازی حوزوی با داشتن هزار و چهل و پنج جلد در دویست و شصت و هشت عنوان کتاب از سوی مؤسسه صدای بهار راه‌اندازی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتابخانه مجازی حوزوی صدای بهار راه‌اندازی شد

کتابخانه مجازی کودک و نوجوان

کتابخانه مجازی حوزوی با داشتن هزار و چهل و پنج جلد در دویست و شصت و هشت عنوان کتاب از سوی مؤسسه صدای بهار راه‌اندازی شد.

جواد جوادی، مسؤول مؤسسه صدای بهار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به جدیدترین فعالیت‌های این مؤسسه از راه‌اندازی کتابخانه مجازی حوزوی بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی ارتباط شیعی خبر داد.

وی افزود: این کتابخانه مجازی در حال حاضر با قراردان هزار و چهل و پنج جلد در 268 عنوان کتاب در گروه‌های فقه، اصول، تفسیر، حدیث، تراجم و متفرقه کار خود را آغاز کرده است به طوری که در گروه فقه 570 جلد کتاب با 170 عنوان به چشم می‌خورد.

مسؤول مؤسسه صدای بهار با اشاره ویژگی‌های این کتابخانه مجازی، خاطرنشان کرد: متن کتاب در این کتابخانه با خود کتاب قابل تطبیق است؛ به عنوان نمونه صفحات و احادیث مختلف در کتاب 43 جلدی جواهر به راحتی قابل جست‌وجو است.

وی با بیان این‌که امکان تورق متن کتاب و ارجاع مطالب به صفحات آن در این کتابخانه فراهم شده است، اظهار داشت: این امر از آن نظر در دنیای مجازی اهمیت دارد که با نقل برخی مطالب همان لحظه امکان دیدن متن اصلی کتاب میسر می‌شود و افراد می‌توانند به راحتی به آن استناد کرده و درستی یا نادرستی آن را بررسی کنند.

جوادی، جست‌وجوی لفظی را از دیگر امکانات این کتابخانه مجازی حوزوی برشمرد و ادامه داد: با توجه به این امکان، کاربر می‌تواند مطالب مورد نظر خود را لفظ به لفظ جستجو کند که می‌تواند ترکیبی یا به صورت لاتین باشد.

مسؤول مؤسسه صدای بهار تصریح کرد: اگر تعداد نتایجی که یافت می‌شود بخشی از متن را نشان ‌دهد، اگر متن مورد نظر پیدا شود، می‌توان به جلد مورد نظر رجوع کرده و متن را مورد بازدید قرار داد.

وی از افزایش امکانات و تعداد کتاب‌های این کتابخانه مجازی تا پایان سال خبر داد و گفت: مشخص کردن محدوده جست‌وجو، روز رسانی منابع و افزایش تعداد و امکانات جانبی از جمله ویژگی‌هایی است که به این کتابخانه اضافه خواهد شد.

جوادی با بیان این‌که تمام کتاب‌های این کتابخانه حوزوی و به زبان عربی است و بخش فارسی آن هم تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: دسترسی به کتابخانه مجازی حوزوی مؤسسه صدای بهار از طریق نشانی اینترنتی www.eshia.ir/Books امکان‌پذیر است.

منبع: رسا نیوز