تبیان، دستیار زندگی
ی تهران راه‌اندازی شد قالیباف: نیازهای زیرساختی بزودی با 137 مشخص می‌شوند خبرگزاری دانشجویان ایران سامانه فوریتهای خدمات شهری تهران (137) امروز با حضور دكتر قالیباف، شهردار تهران راه‌اندازی شد. سامانه فوریتهای خدمات شهری شهرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سامانه شبانه‌روزی فوریتهای خدمات شهری تهران راه‌اندازی شد

قالیباف:
نیازهای زیرساختی بزودی با 137 مشخص می‌شوند


خبرگزاری دانشجویان ایران

سامانه فوریتهای خدمات شهری تهران (137) امروز با حضور دكتر قالیباف، شهردار تهران راه‌اندازی شد.

سامانه فوریتهای خدمات شهری شهرداری تهران (137) كه جایگزین سامانه «پیام شهر» شده است، با هدف رفع فوری مشكلات شهری شهروندان راه‌اندازی شده و شامل ثبت خبر، ابلاغ خبر، دریافت و اجرای مأموریت، بازخورد خبر و مدیریت سامانه است و پس از تماس شهروند با شماره تلفن 137 و درخواست انجام خدمات شهری فوری، ابتدا خبر توسط كاربر واحد خبر سامانه ثبت و سپس كد و یا شماره پیگیری به شهروند برای اطلاع از رفع مشكل و نیاز خدمات شهری داده می‌شود.

درخواست شهروند كه با توجه به فوریت و اهمیت به اولویتهای یك تا سه تقسیم شده است نیز توسط ابلاغگر حاضر در مركز بوسیله بیسیم یا تلفن به منطقه و ناحیه اعلام و سپس طبق زمان‌بندی‌ها برای هر یك از اولویتها نیاز شهروندان و مشكلات آنها رفع می‌شود.

در این سامانه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به 17 موضوع خدمات شهری شهروندان پاسخ داده می‌شود و «پیامهای اولویت اول شهروندان» مواردی را شامل می‌شود كه نیازی به عملیات عمرانی مدت‌دار ندارد و ظرف 2 تا 6 ساعت باید به این پیامها رسیدگی و مشكلات شهروندان رفع شود.

همچنین شهروند با كدی كه از قبل دریافت كرده و در اختیار دارد از رفع مشكل اعلام شده مطلع خواهد شد و مسؤولان حاضر موظفند تا زمان رفع مشكل به شهروند پاسخگو بوده و اتمام عملیات را به وی اطلاع دهند.

از این طریق بر خلاف گذشته كه سیكل اداری برای رفع مشكل مطرح شده از سوی شهروندان طی می‌شد، مركز دریافت پیام، مستقیما ناحیه و منطقه مورد نظر شهرداری را مطلع می‌كند و ناحیه مربوطه نیز كه مجهز به امكانات فوریتی شده، به سرعت اقدام به حل مشكل خواهد كرد.

شماره 1888 هفته آینده راه‌اندازی می‌شود

قالیباف، شهردار تهران در مراسم راه‌اندازی سامانه فوریتهای شهرداری تهران همچنین از راه‌اندازی شماره تلفن 1888 در شهرداری خبر داد و درباره كاركرد آن گفت: با راه‌اندازی این خط، طی هفته آینده حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی شهرداری تهران در خدمت مردم خواهد بود و شهروندان می‌توانند هر گونه اطلاعات، پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق این شماره به شهرداری تهران منعكس كنند.

وی در مورد خدمات 17 گانه سامانه فوریتهای شهرداری تهران (137) افزود: در هر ناحیه، یك ستاد فوریت‌های 137 و در هر منطقه شهرداری نیز دو ستاد تشكیل شده است.

به گفته شهردار تهران سامانه 137 از امروز به صورت عملیاتی كار خود را آغاز كرده و این امر سرآغاز یك تحول در خدمات‌رسانی به مردم است.

قالیباف در خصوص بودجه‌های صرف شده برای اجرای این طرح گفت: همه بودجه‌های خدمات شهری را برای این امر متمركز كرده‌ایم و باید در جهت رفع نیازهای مردم گام برداریم.

شهردار تهران افزود: مطمئن‌ هستم با گذشت 6 ماه از آغاز به كار 137، نیازمندی‌های زیر ساختی تهران مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به این كه برای آغاز اجرای این طرح حدود 150 خودرو تجهیز شده‌اند، خاطرنشان كرد: فوریت‌های 137 بدون تعطیلی در سه نوبت شبانه‌روز فعالیت می‌كنند.

شهردار تهران 137 را نمونه دیگری از فعالیت110 عنوان كرد و گفت: تفاوت این دو در این است كه كاركرد 137 خدمات شهری است.

وی در ادامه به خدمات مورد نیاز شهروندان اشاره كرد و گفت: 17 درصد خواستهای مردم پر كردن چاله‌ها و لكه‌گیری معابر است.

قالیباف اطمینان داد كه طی 6 ماه آینده، مراجعات به شهرداری به حداقل ممكن برسد و مردم برای انجام امور خود، بیش از یك بار به شهرداری‌ها مراجعه نكنند.

وی با بیان این كه احتمال دارد در روزهای اول اشكالاتی در سیستم مشاهده شود و این اشكالات به مرور زمان رفع خواهد شد، در مورد تعاملات سازمان‌ها برای رفع حل مشكلات اعلام شده از سوی مردم از طریق تلفن 137 گفت: در این سامانه مدیریت به صورت هماهنگ بوده و همه دستگاهها در 137 نماینده دارند.

بودجه پیشنهادی شهرداری به شورای شهر بزودی اعلام می‌شود

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره میزان بودجه پیشنهادی شهرداری به شورای شهر گفت: پس از ارائه لایحه بودجه به شورا و كار كارشناسی بودجه پیشنهادی خود را اعلام خواهیم كرد.

به گفته وی، در لایحه بودجه شهرداری تهران، پیشنهاد ردیف بودجه برای وصول مطالبات شهرداری از دولت ارائه شده است.

شهردار تهران خاطرنشان كرد: هزینه‌های تحمیل شده دستگاه‌های دولتی به شهرداری كه باید از محل عوارض و پول مردم پرداخت شود را باید خود دستگاه‌های دولتی پرداخت كنند و امیدواریم با همراهی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و كمیسیون تلفیق مجلس این مشكل حل شود.

پرداخت 350 میلیارد تومان از مطالبات شهرداری قطعی شد

وی دیون دولت به شهرداری را حدود 500 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: پرداخت350 میلیارد تومان آن بین سازمان مدیریت و قطعی شده است.

شهردار تهران افزود: همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در لایحه بودجه سال آینده شهرداری پیش‌بینی شده تا با حضور سرمایه‌گذاران، توسعه شهری افزایش یابد و این امر بخش قابل توجهی از بودجه سال آینده را تشكیل می‌دهد.

پروژه‌های نیمه‌تمام شهردای سال آینده به سرمنزل مقصود می‌رسند

قالیباف تصریح كرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام مربوط به سالیان گذشته نیز سال آینده به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

شهردار تهران در ادامه در خصوص مصوبه‌ای كه اخیرا در شورای شهر برای كمك به سرمایه‌گذاران جهت ایجاد سالن‌های نمایشی و سینماها ارائه شده است، گفت: تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران به شهرداری مراجعه كرده و در حال مذاكره‌اند كه در این راستا توسعه فضای سالن‌های نمایش مد نظر است.

شهردار تهران در خصوص ایجاد و گسترش پیاده‌روها با توجه به حفظ بافت فرهنگی و سنتی شهر گفت: این سیاست در بخش زیباسازی مورد توجه قرار گرفته و پیاده بر سواره اولویت می‌یابد.

روابط عمومی موسسه تبیان