تبیان، دستیار زندگی
من ایده بهتری دارم که می تواند تمام مصری‌ها را خوشبخت کند. اسکناس را در جیب خود بگذارید و خود از پنجره پایین بپرید!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لطیفه های دیکتاتوری مبارک

حسنی مبارک

بخش سیاسی- حسنی مبارک با سی سال برگزاری انتخابات فرمایشی خود را اسباب طنزهای بین‌المللی کرده است.

نشریه معتبر فارین پالیسی درست در روزهایی که حسنی مبارک رئیس‌جمهوری مصر وارد سال انتخابات شده و البته ماجرای تروریستی در اسکندریه و کشته شدن مسیحیان در آن بر آتش انتقادها از وی افزوده‌است، از لطیفه‌های بین المللی پرده‌برداری می‌کند که دیگران برای حسنی مبارک ساختند.

1. رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده در سفری به مصر از میزان محبوبیت حسنی مبارک در این کشور تعجب می‌کند. وی که از انتخاب آسان و مداوم مبارک در انتخابات ریاست جمهوری در سه دهه گذشته شوکه است از رئیس جمهوری میزبان می‌خواهد که مشاورانی را برای کمک به پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به واشنگتن بفرستد. مشاوران مبارک به آمریکا می‌روند. انتخابات برگزار می‌شود. آرا شمرده می شود. حسنی مبارک با نود درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از بیل کلینتون پیشی گرفته است!

حسنی مبارک

2. یک روز مبارک زانوی غم در بغل گرفته به این فکر می‌کند که مردم کشورم بعد از من و بدون من چه می‌کنند؟ مشاوری برای کاستن از آلام روحی سرور خود می‌گوید: نگران نباشید مردم مصر آنقدر صبور و بساز هستند که شکم خود را با سنگ هم سیر نگاه خواهند داشت. رئیس‌جمهور دستی به چانه می‌کشد و به مشاور می‌گوید: طرح انحصاری کردن تجارت سنگ به سود جمال را به پارلمان بفرستید!

3. بهترین روز حسنی مبارک چه روزی است ؟ روزی که در آن هیچ حادثه‌ای رخ ندهد!

4. عزرائیل برای قبض روح به سراغ حسنی مبارک می‌آید و می‌گوید: با ملتت خداحافظی کن. مبارک با تعجب می گوید: چرا، مگر آنها کجا می روند؟

5. انور سادات رئیس جمهوری وقت مصر، جیمی کارتر همتای وقت او در کاخ سفید و نخست وزیر ر‍ژیم صهیونیستی بگین در هواپیمایی با هم نشسته بودند. کارتر دستان خود را از هواپیما بیرون می برد و می گوید:"من آزادی را احساس می کنم. ما بر فراز آمریکا هستیم. "اندکی بعد بگین دستان خود را از پنجره بیرون می برد و می گوید:" من بوی سرزمین های مقدس را احساس می کنم، ما بر فراز اسرائیل هستیم. "دقایقی بعد انور سادات دستان خود را بیرون می برد و می گوید: ما بر فراز مصر هستیم، ساعت مچی ‌ام را در هوا قاپیدند!

6. حسنی مبارک ، باراک اوباما و ولادیمیر پوتین دور هم نشسته بودند که فرشته مرگ نازل شده و می فرماید:" باید اعلام کنم که جهان تا دو روز دیگر به پایان می رسد. این پیام را به ملت های خود بگوئید. "باراک اوباما در برنامه ای تلویزیونی می گوید: یک خبر خوب برای شما دارم و یک خبر بد هموطنانم. خبر خوب این است که می توانم به شما اطمینان دهم که خدا وجود دارد. خبر بد این است که کار جهان دو روز دیگر به پایان می‌رسد.

پوتین به مردمان خود می گوید: متاسفانه باید به شما دو خبر بد بدهم. نخست آنکه خداوند وجود دارد و این بدان معناست که هر آنچه که ما در یک قرن گذشته به آن اعتقاد داشتیم اشتباهی محض بود. دوم آنکه جهان دو روز دیگر به پایان می رسد.

حسنی مبارک به مردمانش می گوید: من با دو خبر خوب به نزد شما آمدم. نخست آنکه من و خدا همین چند دقیقه پیش با هم نشستی فوق العاده مهم داشتیم و دوم آنکه من تا پایان جهان، رئیس‌جمهور شما خواهم بود!

حسنی مبارک

7. زمانی که جمال ناصر به قدرت رسید به دنبال معاونی خنگ و کودن بود که نتواند در آینده تبدیل به چالشی برای او شود. به همین دلیل انور سادات را انتخاب کرد. اما مبارک هرگز برای خود معاونی انتخاب نکرد چرا که احمق تر از او در مصر وجود نداشت!

8. مبارک و مشاورانش در هواپیما نشسته بودند که رئیس‌جمهور از مشاوران خود پرسید: چگونه می توانم با 1000 دلار مردم کشورم را شادتر کنم؟ یکی از مشاوران گفت: اگر این اسکناس را از پنجره بیرون بیندازید می توانید یک خانواده مصری را شاد کنید.

دیگری گفت : اگر این اسکناس را به دو نیمه تقسیم کنید می‌توانید دو خانواده مصری را شاد کنید.

مشاور سوم گفت: من ایده بهتری دارم که می تواند تمام مصری‌ها را خوشبخت کند. اسکناس را در جیب خود بگذارید و خود از پنجره پایین بپرید!

منع:خبرآنلاین

تنظیم:مسلم حقیقی