تبیان، دستیار زندگی
شورائیان در شهرستان شمیرانات برگزار می‌شود همایش و سوگواره تعزیه عاشورائیان با حضور گروه‌های تعزیه خوان از شهرستانهای استان تهران با محوریت شهرستان شمیرانات در دهه‌ی اول اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد. فتح‌اله عذیری سرپ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش و سوگواره تعزیه عاشورائیان در شهرستان شمیرانات برگزار می‌شود


همایش و سوگواره تعزیه عاشورائیان با حضور گروه‌های تعزیه خوان از شهرستانهای استان تهران با محوریت شهرستان شمیرانات در دهه‌ی اول اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

فتح‌اله عذیری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شمیرانات با اشاره به اینكه تعزیه شرح عشق الهی است گفت: ‌این همایش و سوگواره به منظور ترویج شعائر دینی و مذهبی و بهره‌گیری از تعزیه در راستای تبیین اهداف و معارف مكتب امام حسین (ع) با حضور تعزیه خوانان از شهرستانهای استان تهران در دهه‌ی اول اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی شناسایی و معرفی گروه‌های تعزیه خوان و افراد صاحب دانش (اثر و ترجمه) در زمینه‌ی شبیه خوانی و تعزیه گردانی و همچنین برداشتن گام موثر در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی از دیگر اهداف این همایش و سوگواره عنوان كرد.

وی افزود: این همایش توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و با همكاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شمیرانات و مشاركت شورای فرهنگ عمومی این شهرستان و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شمیرانات در پایان گفت: كلیه گروه‌های متقاضی در سطح استان تهران جهت اطلاعات بیشتر و شركت در این همایش می‌توانند حداكثر تا تاریخ دهم بهمن ماه سال جاری با ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل اقامت خود یا با ستاد همایش مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات تماس بگیرند.

گفتنی است همایش و سوگواره‌ی تعزیه عاشورائیان در دهه‌ی اول اسنفد ماه سال جاری به مدت 3 روز برگزار خواهد شد.