تبیان، دستیار زندگی
نویسنده با نگاهی نو، به بررسی ابعاد پنهان در سیر زندگی مرحوم غلامرضا تختی پرداخته
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدال مردم بر سینه‌ی تختی

تختی با مدال مردم

كتاب «تختی با مدال مردم» از سوی انتشارات علم آفرین اصفهان منتشر شد. این كتاب در دو بخش اصلی به بیان زندگی شخصی و ورزشی مرحوم تختی پرداخته است.

به گزارش ایبنا، كتاب «تختی با مدال مردم» اثر مشترك رسول نظری و محمود رضا شایسته به فارسی تدوین و همزمان به انگلیسی نیز ترجمه شده است. بخش دوم این كتاب متن انگلیسی را در خود جای داده است.

نویسنده با نگاهی نو، به بررسی ابعاد پنهان در سیر زندگی مرحوم غلامرضا تختی پرداخته تا با شناخت هرچه بیشتر این زوایا، آحاد جامعه بتوانند با توجه به ویژگی‌های اخلاقی، در مسیر تحقق هرچه بهتر جامعه‌ای سالم گام بردارند.

آنچه به عنوان هدف اصلی این اثر دنبال می‌شود، شخصیت‌شناسی یكی از اسطوره‌های ورزشی ایران است كه مخاطب در كنار آشنایی با زندگی ورزشی وی، با زوایای اجتماعی، اخلاقی و زندگی شخصی او نیز آشنا شود.

كتاب «تختی با مدال مردم» در هفت فصل تنظیم شده است. «سرآغاز و روند زندگی تختی»، «سجایا و خصایص والای تختی، «تختی: قهرمان یا پهلوان»، «تختی و زندگی خانوادگی او»، «مرگ تختی»، «...و اما تختی» و «تصاویر منتخب از جهان پهلوان تختی» عناوین این فصول‌اند.

چاپ نخست كتاب «تختی با مدال مردم» اثر مشترك رسول نظری و محمود رضا شایسته در شمارگان 3000 نسخه، 192 صفحه و بهای 35 هزار ریال منتشر و راهی بازار نشر شده است.

دو کام حبس

دو کام حبس

همچنین، کتاب «دو كام حبس»، مجموعه داستانی از مریم منصوری و دربرگیرنده 6 داستان منتشر شد.

نویسنده در هر یک از داستان‌های این كتاب سعی داشته تا شیوه و زبانی خاص را با زاویه روایت‌های متنوع تجربه كند.

بخشی از داستان «کفترچاهی»این كتاب این‌گونه نوشته شده است:

«یادت هست؟ کله‌ی سحر، توی تاریکی‌، آرام از دهنه‌ی چاه پایین می‌کشیدی تا کفتر چاهی‌ها را توی خواب بگیری و بیندازی توی کیسه. گردن‌شان را می‌پیچاندی و تِق.

پرهاشان را می‌کندی و جگر ریز و گرم اولین کفتر را خام خام می‌خوردی. می‌‌گفتی ترد است. آفتاب زده بود که با کیسه‌های پر، زیر پل راه آهن می‌ایستادیم و قطار از بالای سرمان می‌گذشت. درست 7:30. و تو قهقه می‌زدی و هوه! حال می‌کردی که نعره می‌زنی و خودت هم صدایت را نمی‌شنوی که زیر چرخ‌های قطار، روی ریل گم می‌شد. یادت هست؟»

«یک داستان کافکایی بنویس»، «می‌خواهم عاشقت شوم!»، «تشنه»، «من یه اسبم»، «کفتر چاهی»، «پیچیدگی» و «تاریکی» نام داستانهای این كتابند.

«دو كام حبس»، نخستین مجموعه داستان مریم منصوری، به شمارگان 1500 نسخه منتشر شده است. این كتاب 104 صفحه‌ای با قیمت 2400 تومان ارایه می‌شود.


گروه کتاب تبیان - محمد بیگدلی