تبیان، دستیار زندگی
یر تهیه شده از عزاداریها مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرند 31 هزار هیئت مذهبی دارای شناسنامه هستند خبرگزاری مهر سازمان تبلیغات اسلامی به منظور خرافه زدایی از عزاداریهای ایام مختلف، برنامه ها و فعالیتهای متعدد و متنوعی داشته چ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی :

تصاویر تهیه شده از عزاداریها مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرند
31 هزار هیئت مذهبی دارای شناسنامه هستند


خبرگزاری مهر

سازمان تبلیغات اسلامی به منظور خرافه زدایی از عزاداریهای ایام مختلف، برنامه ها و فعالیتهای متعدد و متنوعی داشته چون برگزاری جلسات توجیهی و تصویر برداری از مجالس عزاداری به منظور مطالعه نقاط ضعف را داشته تا عزاداریها سالم و سازنده برگزار شوند .

حجت الاسلام اسکندری معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری جلسات توجیهی برای مبلغان مذهبی را از برنامه های اصلی در راستای خرافه زدایی از عزاداریها عنوان کرد و گفت: طی این جلسات مبلغان با راههای هدایت هیئتهای مذهبی به برگزاری عزاداریهای سالم و شایسته آشنا شده و در می یابند که در مواجهه با خرافات در عزاداریهای چگونه مقابله کنند .

وی در ادامه از اعزام گروه هایی به سراسر کشور خبر داد و گفت: این گروه ها از مجالس عزاداری تصویر برداری کرده، نقاط قوت و ضعف آنها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته که در راستای رفع ضعفهای موجود و تقویت نقاط قوت فعالیتهای لازم صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام اسکندری ساماندهی هیئتهای مذهبی را راهکاری دیگر برای مقابله با خرافات اعلام کرد و گفت: بیش از 31 هزار هیئت مذهبی در کشور کدگذاری و دارای شناسنامه شده اند .

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی افزود: شناسایی هیئتهای مذهبی امکان کنترل و نظارت بر فعالیت آنها را فراهم کرده و با مشاهده هر گونه ضعف و تخلف، رسیدگی و رفع آن با سهولت بیشتری انجام خواهد شد .

وی برگزاری دوره آموزشی و جلسات توجیهی برای مداحان و مسئولان هیئتهای مذهبی را اقدامی دیگر در راستای خرافه زدایی از عزاداریهای اعلام کرد و یادآور شد: ستادها هماهنگی و نظارت بر عزاداریها هم تشکیل شده است که اعضای آن را سازمانهایی چون صدا و سیما و دیگر نهادهایی که به نوعی با برگزاری مراسم عزاداری مرتبط هستند، تشکیل می دهند .

روابط عمومی موسسه تبیان