تبیان، دستیار زندگی
این واقعیت دارد كه ما نسبت به بسیاری از طولِ موج های نور كور هستیم. این امر باعث می شود كه ما برای مطالعه زمین و كائنات از وسایلی بهره بگیریم. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نور مرئی چه چیزی را به ما نشان می ‌دهد؟

این واقعیت دارد كه ما نسبت به بسیاری از طولِ‌ موج ‌های نور كور هستیم. این امر باعث می ‌شود كه ما برای مطالعه زمین و كائنات از وسایلی بهره بگیریم كه توانایی دریافت و نمایان كردن طولِ ‌موج‌ های مختلفی از نور را داشته باشند.

با این حال از آن جا كه نور مرئی بخشی از طیف الكترومغناطیس است كه چشم ما می ‌تواند ببیند بنابر این بخش مهمی از جهان ما با آن شناخته می ‌شود و بسیاری از وسایل كه نور مرئی را آشكار و دریافت می‌ كنند فقط باعث می ‌شوند تصاویر واضح‌تر و بهتر از آنچه كه چشم می ‌بیند به‌ دست آید. بر همین اساس است كه ما از ماهواره برای مشاهده زمین و از تلسكوپ برای مشاهده آسمان بهره می‌ گیریم.

نور مرئی چه چیزی را به ما نشان می‌دهد؟

این تصویری است كه توسط ماهواره  گرفته شده ‌است ما اغلب از تصاویر نور مرئی برای دیدن ابرها و پیش بینی وضع آب و هوا استفاده می‌ كنیم.

ما نه تنها از فضا به زمین نگاه می‌ كنیم بلكه می‌ توانیم از آنجا سیارات دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهیم. این یك تصویر با نور مرئی از سیاره مشتری است.

نور مرئی چه چیزی را به ما نشان می‌دهد؟

این تصویر با رنگ های مجازی ساخته شده ‌است تا ساختار ابری روی این سیاره مورد تأكید قرار گیرد. سیاره مشتری توسط چشمان شما این گونه دیده نمی‌شود.

برای مشاهده فیلم کلیک کنید.

مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه: محسنی

تنظیم: مریم فروزان کیا