تبیان، دستیار زندگی
پلیس هویت این مرد را تایید نکرد، اما یک مقام که نخواست نامش فاش شود به آسوشیتدپرس گفت که جسد متعلق به علیرضا پهلوی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی رضا پهلوی خودکشی کرد

علیرضا پهلوی

بخش سیاسی- علیرضا پهلوی، دومین فرزند پسر محمد رضا پهلوی، شاه مخلوع ایران صبح روز سه شنبه، 14 دی ماه (4 ژانویه) در خانه خود در بوستون در اثر خودکشی درگذشت.

این خبر فورا و به صورت گسترده در رسانه های گوناگون جهان منتشر شد. این رسانه ها اعلام کردند که علی رضا پهلوی با گلوله خودکشی کرد.

سایت خاندان پهلوی نیز با درج خبری خودکشی این عضو خانواده خود را تأیید کرد. علی رضا، سومین فرزند محمد رضا پهلوی بوده و دومین عضو خاندان پهلوی است که خودکشی کرد.

در بیانیه وبسایت رضا پهلوی آمده است که خاطره مرگ پدر و خواهرش هرگز علیرضا پهلوی را رها نکرده بود. نزدیکان خانواده پهلوی گفته اند که علیرضا پهلوی در پی مرگ خواهرش لیلا دچار افسردگی شدیدی شده بود و هرگز از آن رهایی نیافت.

به گزارش بی بی سی، در بیانیه ای در وبسایت رسمی رضا پهلوی،  برادر بزرگتر او منتشر کرده اند، آمده است: "[علیرضا پهلوی] همچون میلیون ها جوان ایرانی، از آنچه که به ناروا بر میهن عزیزش می گذشت سخت آزرده و غمگین بود."!

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس پلیس بوستون گفت که بعد از ساعت دو صبح به وقت محلی در روز سه شنبه، جسد مردی را در خانه ای در محله "سات اند" پیدا کرد که خود را به ضرب گلوله کشته بود.

پلیس هویت این مرد را تایید نکرد، اما یک مقام که نخواست نامش فاش شود به آسوشیتدپرس گفت که جسد متعلق به علیرضا پهلوی است.

علیرضا پهلوی سومین فرزند شاه مخلوع ایران متولد سال 1345 بود. گفتنی است، برخی منابع خبری اعلام کرده بودند که وی در رشته ایران شناسی و فلسفه در دانشگاه هاروارد تحصیل می کرده است.اما سخنگوی دانشگاه هاروارد سه شنبه گفت که علیرضا پهلوی در هنگام مرگ مشغول تحصیل در این دانشگاه نبود.

پیشتر لیلا پهلوی آخرین فرزند محمدرضا پهلوی در سال 1380 در سن 31 سالگی در هتلی در لندن با مصرف داروهای خواب آور خودکشی کرده بود.

منابع: خبرآنلاین/تابناک

تنظیم: مسلم حقیقی