تبیان، دستیار زندگی
WiMAX یک روش بی سیم فوق العاده سودمند و انقلابی در زمینه دسترسی تمامی کاربران (در هر سطحی) به اینترنت است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظرسنجی روش استفاده کاربران از اینترنت

اینترنت

برای شرکت در نظرسنجی اینجا کلیک کنید.

نظرسنجی 30 امتیازی

اینترنت از مجموعه ی شبکه کامپیوتری بزرگ، کوچک تشکیل شده است. اینترنت فعالیت اولیه خود را از سال ۱۹۶۹ و با چهار دستگاه کامپیوتر میزبان ( host ) آغاز و پس از رشد باور نکردنی خود، تعداد کامپیوترهای میزبان در شبکه به بیش از ده ها میلیون دستگاه رسیده است.

هر یک از کاربران برای وصل شدن به اینترنت از روش های خاصی استفاده می کنند. مثلا":

Dial up : سرویسی است که با شماره گیری خط تلفن معمولی شما را به اینترنت متصل می‌نماید و بسته به سرعت سرویس دهنده و کیفیت خطوط تماس شما با اینترنت برقرار می‌گردد. مودم های دیال-اپ جدید معمولا دارای حداکثر سرعت تئوری ۵۶kbit/s هستند اگرچه در اکثر موارد تنها ۵۳kbits/s ممکن است به علت overhead سرعت داشته باشد.

شبکه هوشمند : سرویسی است که با شماره گیری خط تلفن معمولی شما را به اینترنت متصل می‌نماید و بسته به سرعت سرویس دهنده و کیفیت خطوط تماس شما با اینترنت برقرار می‌گردد. مودمهای دیال-اپ جدید معمولا دارای حداکثر سرعت تئوری ۵۶kbit/s هستند اگرچه در اکثر موارد تنها ۵۳kbits/s ممکن است به علت overhead سرعت داشته باشد.

ADSL : به معنای خط اشتراك دیجیتال نامتقارن است. این تكنولوژی نسبتاً جدید است كه خطوط تلفن فعلی را به راهی برای دستیابی به صوت و تصویر و تبادل اطلاعات با سرعت نسبتاً بالا تبدیل می كند. ADSL می تواند بیش از 6Mb در ثانیه به مشترك تحویل دهد این بدان معناست كه بدون سرمایه گذاری زیاد و با كابل های موجود می توان ظرفیت را تا 50 برابر افزایش داد. با این تكنولوژی حتی می توان محتوای فعلی موجود در اینترنت را از متن به صوت تبدیل كرد و دیگر احتیاجی به كوچك كردن حجم تصاویر گرافیكی و در نتیجه كاهش كیفیت آنها نخواهد بود. می توان به راحتی ویدیو كنفرانس بین دانشگاهها و مراكز صنعتی برگزار كرد.

Wimax : یک روش بی سیم فوق العاده سودمند و انقلابی در زمینه دسترسی تمامی کاربران (در هر سطحی) به اینترنت است.

البته روش های دیگری برای متصل شدن به اینترنت وجود دارد. حال شما با شرکت در این نظرسنجی مشخص کنید از کدام روش برای متصل شدن به اینترنت استفاده می نمایید.