تبیان، دستیار زندگی
دوستان خوب تبیانی بیایید داستانی برایتان تعریف كنم: حضرت حجةالاسلام والمسلمین هاشمی نژاد فرمودند: پیرمردی مسن، ماه مبارك رمضان به مسجد لاله زار می آمد. خیلی آدم موفقی بود، همیشه قبل از اذان داخل مسجد بود. به او گفتم: حاج آقا. شما خیلی موفقید، من هر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیایید نذر كنیم

نماز

"اینقدر غرق گناه شده بودم كه حتی فكر كردن به گناه هم برام  عادی شده بود.دیگه اصلا گناهانم رو گناه نمی دیدم.

توی محرم یك تلنگر باعث شد به خودم بیام. نذر كردم  برای اینكه خدا كمكم كنه تا از دست گناهام نجات پیدا كنم تا چهل و هشتم محرم تموم نمازهامو اول وقت بخونم . تا الان موفق بودم. خدا كنه كه خدا كمكم كنه شاید كمی رو به راه بشم. خدایا كمكم كن !"

نماز

مطلب بالا رو پارسال نوشتم. چقدر روزهای خوبی داشتم .واقعا حرف دلم بود جدا از اون‌چیزی كه به ظاهر هستم

می خواستم از همه چیزهایی كه برای من خیلی عادی بود جدا بشم.

یكی از دوستان گفت كه اگه تا دوسال روی نماز اول وقت خوندم توجه نشون بدم خدا همه چیز بهم میده, زندگی خوب, كار خوب  و .....

باور كنید خدا خیلی چیزها به من داد. همین ارتقا شغلی كه گرفتم كه اصلا باورم نمی شد و هزار چیز دیگه.

ولی ای كاش..ای كاش ادامه میدادم .

چند بار كوتاهی كردم و دوباره درستش كردم و دوباره..و دوباره ..از این دوباره های خودم خسته شدم.

ولی بازم دوباره می خوام تلاش كنم كه نمازم رو اول وقت بخونم

خدایا می خوام دوباره نذر كنم نا امید نیستم خدایا خودت كمكم كن.  

نماز

باشگاه كاربران تبیان: دوستان خوب تبیانی بیایید داستانی برایتان تعریف كنم:

حضرت حجةالاسلام والمسلمین هاشمی نژاد فرمودند: پیرمردی مسن، ماه مبارك رمضان به مسجد لاله زار می آمد. خیلی آدم موفقی بود، همیشه قبل از اذان داخل مسجد بود. به او گفتم: حاج آقا. شما خیلی موفقید، من هر روز كه به مسجد می آیم می بینم شما زودتر از ما آمده اید جا بگیرید، او گفت: نه آقا، من هرچه دارم از نماز اول وقت دارم و بعد گفت: من در نوجوانی به مشهد رفتم.

مرحوم حاج شیخ حسن علی نخودكی را پیدا كردم و گفتم: من سه حاجت مهم دارم، دلم می خواهد هر سه تا را خدا در جوانی به من بدهد، یك چیزی یادم بدهید؟ ایشان فرمودند: چی می خواهی؟ گفتم: یكی دلم می خواهد در جوانی به حج مشرف شوم، چون حج در جوانی لذت دیگری دارد.فرمودند: نماز اول وقت به جماعت بخوان. گفتم: دومین حاجتم این است كه دلم می خواهد یك همسر خوب خدا به من عنایت كند. فرمودند: نماز اول وقت به جماعت بخوان. و حاجت سومم این است كه خدا یك كسب آبرومندی به من عنایت فرماید.فرمودند:نماز اول وقت به جماعت بخوان.

این عملی را كه ایشان فرمودند من شروع كردم و در فاصله سه سال هم به حج مشرف شدم، هم زن مؤمنه و صالحه خدا به من داد و هم كسب با آبرو به من عنایت كرد.(داستان هایی از نماز اول وقت)

بیایید همگی همراه این دوست خوبمون نذر كنیم كه نماز هامون رو اول وقت به جا بیاریم.


باشگاه كاربران تبیان - ارسالی از kuuzzmm