تبیان، دستیار زندگی
بازی را می توان به دو بخش کاملاً مجزا و متفاوت تقسیم کرد. استقلال در 20 دقیقه نخست فوق العاده بود و توانست با حفظ توپ و رد و بدل کردن پاس های متعدد چندین بار دروازه میزبان را به خطر اندازد. در روزی که بازیکنان مثل جباری و طا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال ایستاده مرد


بازی را می توان به دو بخش کاملاً مجزا و متفاوت تقسیم کرد. استقلال در 20 دقیقه نخست فوق العاده بود و توانست با حفظ توپ و رد و بدل کردن پاس های متعدد چندین بار دروازه میزبان را به خطر اندازد. در روزی که بازیکنان مثل جباری و طالب نسب در خلق موقعیت های مسلم گلزنی مسلط و چشم نواز عمل کردند مهاجمان استقلال آنقدر بی دقت و مستاصل بودند که حتی موفق به باز کردن دروازه بدون سنگربان ابومسلم از فاصله سه، چهار متری نمی شدند! در فاصله زمانی دقیقه 20 تا 40 میزبان از زیر فشار خارج شد و بازی شکل پایاپای به خود گرفت.

میثاقیان بال های کناری تیمش را به کار گرفت و نورمحمدی و بادامکی به رهبری آندرانیک تیموریان توانستند بازی را از حالت یک گله خارج کنند. اما آنها با سدی غیرقابل پیش بینی به نام سید مهدی رحمتی روبه رو شدند. هر چند تماشاگران مشهدی وقتی متوجه شدند قلعه نویی به جای طالب لو، رحمتی را مسوول حفاظت از دروازه استقلال کرده فریاد شادی سردادند اما هم او در طول 90 دقیقه بارها و بارها منجس دروازه تیمش شد. ستاره بازی لقب گرفت.

کلیدی ترین اتفاق مسابقه در آخرین دقیقه از نیمه اول رقم خورد. در حالی که هیچ خطری دروازه استقلال را تهدید نمی کرد فرزاد مجیدی به گمان اینکه محمود فکری اخراج شود و چند دقیقه بعد ابومسلم با یک گل از استقلال پیش بیفتد. در نیمه دوم استقلال 10 نفره به قصد جبران نتیجه به میدان آمد با این تفاوت که پیروز قربانی به دفاع آخر رفت و مجیی جای او را به عنوان یارکوب سمت راست گرفت. اما درست در لحظاتی که میزبان تحت فشار قرار داشت فرزاد مجیدی که همه کار برابرابومسلم می کرد اخراج شد تا مشکی ها پس از این اتفاق عملاً دست ها را به علامت پیروزی بالا ببرند.

در دقایق پایانی و پس از اخراج سومین استقلالی که امیر حسین صادقی نام داشت، قلعه نویی تنها به حفظ شکست یک بر صفر اندیشید تا با شکستی سنگین مشهد را ترک نکند. در مجموع ابومسلم حساب شده و زیرکانه بازی کرد و این همان مشخصه ای است که در استقلال یافت نمی شود. آنها فقط توپ را می چرخانند در صورتی که میزبان حتی روی توپ جمع کن های کنار زمین هم حساب کرده بودند.

در حاشیه‌ بازى‌ ابومسلم- استقلال‌

دسته‌ گل‌هاى‌ دیدنى‌

غلامرضا عنایتی، علیرضا نیکبخت‌واحدی، مجتبى‌ جبارى‌ و میثم‌ بائو بازیکنان‌ استقلال‌ که‌ قبلاً‌ در تیم‌هاى‌ ابومسلم‌ و شموشک‌ شاگرد میثاقیان‌ بودند با دسته‌ گل‌ به‌ سمت‌ سرمربى‌ ابومسلم‌ رفته‌ و از او رخصت‌ گرفتند. در آن‌ سو نیز آندرانیک‌ تیموریان‌ و حسین‌ بادامکى‌ از قلعه‌نوعى‌ رخصت‌ گرفته‌ و به‌ زمین‌ رفتند.

خوش‌آمد معنادار اکبر اوتى‌

اکبر میثاقیان‌ که‌ طى‌ ماه‌هاى‌ اخیر و پس‌ از بازى‌ رفت‌ در تهران‌ رابطه‌ چندان‌ خوبى‌ با همتایان‌ استقلالى‌ خود نداشت‌ با دسته‌ گل‌ به‌ سمت‌ نیمکت‌ آبى‌پوشان‌ رفته‌ و به‌ قلعه‌نوعى‌ و همکارانش‌ خوش‌ آمد گفت‌ تا در ظاهر نشان‌ دهد که‌ روابط‌ خوبى‌ میان‌ طرفین‌ برقرار است.

امیر دستور سکوت‌ داد

در حالى‌ که‌ طرفداران‌ استقلالى‌ حاضر در ورزشگاه‌ ثامن‌ (ع) در حال‌ توهین‌ به‌ مربیان‌ پرسپولیس‌ و میزبان‌ بودند امیر قلعه‌نوعى‌ با حضور در مقابل‌ جایگاه‌ تماشاگران‌ با حرکات‌ دست‌ خود خواستار قطع‌ شدن‌ اهانت‌ها و سکوت‌ آنها شد که‌ این‌ اقدام‌ سرمربى‌ پسران‌ آبى‌ باعث‌ آرام‌ شدن‌ جو استادیوم‌ شد.

آرامش‌ کاپیتان‌ پس‌ از اخراج‌

محمود فکرى‌ کاپیتان‌ استقلال‌ که‌ پس‌ از اخراج‌ از سوى‌ داور با آرامش‌ زمین‌ را ترک‌ کرد در دهانه‌ تونل‌ ورزشگاه‌ با اهانت‌ شدید طرفداران‌ میزبان‌ و پرسپولیس‌ مواجه‌ شد که‌ فکرى‌ با تکان‌ دادن‌ دستانش‌ به‌ داخل‌ رختکن‌ رفت. به‌ هر حال‌ آرامش‌ این‌ بازیکن‌ عصبى‌ قابل‌ تحسین‌ بود.

اخراج‌ مربى‌ ابومسلم‌

على‌ حنطه‌ کمک‌ مربى‌ ابومسلم‌ که‌ در دقایقى‌ با حضور در کنار خط‌ طولى‌ توصیه‌هاى‌ میثاقیان‌ را به‌ بازیکنان‌ مى‌رساند به‌ دلیل‌ درگیرى‌ لفظى‌ با حسین‌ کاظمى‌ بازیکن‌ استقلال‌ از سوى‌ اصفهانیان‌ اخراج‌ شد و به‌ ناچار ازروى‌ سکوها بازى‌ را تماشا کرد.

کم‌لطفى‌ به‌ خبرنگاران‌ در ثامن‌ ادامه‌ دارد

طبق‌ معمول‌ بازى‌هاى‌ اخیر که‌ در ورزشگاه‌ ثامن‌ الائمه‌ (ع) برگزار شد مسئولان‌ ذیربط‌ لیست‌ اسامى‌ دو تیم‌ را تنها در اختیار گوینده‌ ورزشگاه‌ قرار دادند و هیچ‌ توجهى‌ به‌ خبرنگاران‌ حاضر نداشتند که‌ همین‌ امر مشکلات‌ فراوانى‌ را ایجاد کرد. ضمن‌ اینکه‌ جایگاه‌ خبرنگاران‌ نیز به‌ دلیل‌ حضور افراد متفرقه‌ روز شلوغى‌ را پشت‌سر گذاشت‌ و بیش‌ از بیست‌ نفر در آن‌ حاضر بودند.

فرزاد و امیرحسین‌

فرزاد مجیدى‌ که‌ ضعیف‌ترین‌ بازیکن‌ استقلال‌ بود پس‌ از اخراج‌ در اوایل‌ نیمه‌ دوم‌ از پله‌هاى‌ تونل‌ ورزشگاه‌ بازى‌ را تماشا کرد تا پس‌ از اخراج‌ صادقى‌ در اواخر بازى‌ هر دو نفر با هم‌ به‌ داخل‌ رختکن‌ بروند.

اعتراض‌ سرپرست‌ به‌ داور

پس‌ از اتمام‌ بازى‌ على‌ نظرى‌جویبارى‌ سرپرست‌ استقلال‌ دوان‌ دوان‌ به‌ سمت‌ کادر داورى‌ رفته‌ و اعتراض‌ شدیدى‌ نسبت‌ به‌ نحوه‌ قضاوت‌ آنها نمود تا به‌ نوعى‌ جاى‌ خالى‌ مربیان‌ این‌ تیم‌ را پر کند.

اشتباه‌ لپى‌

اشتباه‌ لپى‌ گزارشگر مشهدى‌ در مرحوم‌ قلمداد کردن‌ میثاقیان‌ هم‌ به‌ سوژه‌ خبرنگاران‌ حاضر تبدیل‌ شده‌ و آنها مدام‌ این‌ قضیه‌ را از سرمربى‌ شاد ابومسلم‌ مى‌پرسیدند.

که‌ اکبر اوتى‌ هم‌ از این‌ اشتباه‌ گزارشگر به‌ نیکى‌ یاد کرده‌ و آن‌ را به‌ فال‌ نیک‌ گرفت.

عروسى‌ در رختکن‌ ابومسلم‌

تیمسار ملاحى‌ مدیرعامل‌ ابومسلم‌ هم‌ از شدت‌ خوشحالى‌ این‌ پیروزى‌ در داخل‌ رختکن‌ ابومسلم‌ چند بسته‌ اسکناس‌ هزار تومانى‌ را روى‌ سر بازیکنان‌ خود پخش‌ کرد تا در جشن‌ سیاه‌جامگان‌ شریک‌ شود. این‌ هم‌ مزیت‌ پولدار شدن‌ این‌ باشگاه‌ پس‌ از تحت‌ پوشش‌ قرار گرفتن‌ توسط‌ ایران‌ خودرو مى‌باشد.

تدابیر امنیتى‌

مأموران‌ حراست‌ ورزشگاه‌ و همچنین‌ نیروى‌ انتظامى‌ تدابیر شدید امنیتى‌ را براى‌ ورود خبرنگاران‌ و تصویربرداران‌ به‌ داخل‌ مجموعه‌ اتخاد کرده‌ و حتى‌ مانع‌ ورود تعدادى‌ از آنها که‌ از تهران‌ آمده‌ بودند، شدند که‌ صحنه‌هاى‌ جالبى‌ نبود.