تبیان، دستیار زندگی
«زكریای رازی» به گزارش خبرگزاری فارس، در اول بهمن ماه و در دومین روز از جشنواره نمایش‌های «زكریای رازی» به كارگردانی مجید جعفری در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود. همچنین نمایش «نمایشگاه عمومی، زندگی خصوصی» به كارگردانی «رودا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه‌های روز دوم جشنواره تئاتر فجر

«زكریای رازی»


به گزارش خبرگزاری فارس، در اول بهمن ماه و در دومین روز از جشنواره نمایش‌های «زكریای رازی» به كارگردانی مجید جعفری در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «نمایشگاه عمومی، زندگی خصوصی» به كارگردانی «رودابه سادات شهیر» در تالار مولوی، «خواستگاری» به كارگردانی عظیم موسوی در تالار سنگلج، «روایت اصحاب كهف» به كارگردانی «ای بینز آقاقیزی» از نخجوان (تالار هنر)، «بامبی 8» به كارگردانی لیس ون دركلیچ، از «هلند» (سالن اصلی تئاتر شهر)، در فنجان قهوه به كارگردانی «حسین عاطفی» (سالن چهارسو)، صخره‌های آبی به كارگردانی «ایزومی اشیزاوا»‌از ژاپن (سالن سایه)، یوری سام به كارگردانی «اندرلیوس» از اسپانیا (سالن قشقایی)، رویای یك عكس به كارگردانی «مسعود رایگان» (سالن كوچك)، رمئو و ژولیت به كارگردانی «حسین فرخی» (سالن نو)، اولئانا به كارگردانی «علی اكبر علیزاد» (كارگاه نمایش) و «اپرای رستم و سهراب» به كارگردانی «بهروز غریب‌پور» (تالار فردوسی) به روی صحنه می‌روند.

در همین روز نیز از سری برنامه‌های سمینار «برتولت برشت» كه در راستای بزرگداشت این هنرمند آلمانی برگزار می شود در تالار بتهوون،‌بحثی با عنوان «رابطه اندیشه و ساختار درد مكتب» با سخنرانی محمد رضا اصلانی، در تالار ناصری نمایش فیم «گالیله» و همچنین «اپرای سه پولی» در سالن كنفرانس خانه هنرمندان «گفت‌وگو با گروه نمایش صخره‌های آبی (ژاپن و رومانی) در كارگاه تجربه «كارگاه آموزشی ایزومی آشیزاوا و گروه «صخره‌های آبی» با موضوع «تئاتر نو،‌ژاپن و حركت و تكنیك ماسك» و در راهروی شرقی و غربی طبقه دوم خانه هنرمندان نیز«نماشگاه پوستر و عكس و كتاب برتولت برشت» برپا می‌شود.

از نمایش‌های به روی صحنه رفته روز دوم جشنواره، نمایش‌های «زكریای رازی»، «خواستگاری»، «رؤیای یك عكس»، «رومئو و ژولیت» و «اجرای رستم و سهراب» از نمایش‌های منتخب تولیدات 84 هستند.