تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در همایش بصیرت با موضوع گرامیداشت 9 دی، روز تجلی قدرت خدا و حركت ماندگار ملت ایران گفت: تئوری امام(ره) مبنی بر ابتنای حكومت اسلامی بر مبنای اصل ولایت فقیه یك تئوری بی‌بدیل در جهان سیاسی امروز بشریت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابتنای حكومت اسلامی بر مبنای اصل ولایت فقیه بی‌بدیل است

دکتر خاموشی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در همایش بصیرت با موضوع گرامیداشت 9 دی، روز تجلی قدرت خدا و حركت ماندگار ملت ایران گفت: تئوری امام(ره) مبنی بر ابتنای حكومت اسلامی بر مبنای اصل ولایت فقیه یك تئوری بی‌بدیل در جهان سیاسی امروز بشریت است.

به گزارش روابط عمومی، «دكتر خاموشی» در همین راستا با اشاره به كتاب «مقالات حقوقی» ابوالقاسم گرجی پیرامون دلایل عقلایی تبعیت از ولایت فقیه افزود: گرجی در این كتاب می‌‌نویسد تبعیت از ولایت فقیه مبنای عقلی دارد و با توجه به این امر برای اثبات تبعیت از ولایت فقیه ضرورت استناد به روایات وجود ندارد.

وی با اشاره به اینكه اطاعت جاهل از عاقل امری عقلایی است، تصریح كرد: اطاعت جاهل از عاقل یا به تعبیر صحیح‌تر عالمی كه عالم به موضوع و حكم است امری پسندیده و عقلایی است، همانطور كه در درمان بیماری‌ اطاعت از پزشك امری عقلایی است.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی یادآور شد: امام خمینی اگر می‌خواستند حكومت جمهوری اسلامی ایجاد كنند كه تنها حكومت مردم بر مردم باشد، چه ضرورتی داشت كه این قیام به دست روحانیت انجام شود، امام شعاری را مطرح كردند كه آن شعار اسلام‌خواهی بود و این امر جای تأمل بسیار زیادی دارد، اسلام خواهی در حكومت اسلامی بر مبنای مدلی كه امام خمینی بنا نهاده‌اند اگر تحقق نیابد، آن حكومت دچار نقصان خواهد شد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقایسه جمهوری اسلامی با دیگر كشور‌های اسلامی همسایه ایران گفت: جمهوری اسلامی در مقایسه با كشور‌های همسایه نظیر افغانستان و عراق به بركت ولایت‌فقیه پیشرفت‌های بسیاری كرده است.

وی در ادامه افزود: ولایت‌فقیه به خاطر تأثیر‌گذاری بی‌بدیل خود در حكومت اسلامی از همان ابتدا مورد تهاجم معاندین و منافقین قرار گرفت و امام در پاسخ به این دشمنی‌ها به آنان فرمودند كه از قانون تمكین كنید، ولی آنها از قانون تمكین نكردند.

این مدیر ارشد فرهنگی پیرامون فتنه سال 88 یادآور شد: امروز هركس با تراز منافقین بخواهد اقدامی انجام دهد در جرگه همان‌ها قرار می‌گیرد كه از آغوش ملت جدا شده‌اند و باعث جان گرفتن دوباره منافقین و معاندین می‌شود.

وی در ادامه گفت: همانطور كه به آن اشاره كردم منافقین در آن برهه از زمان كه امام به آنها فرمودند از قانون تمكین كنید از قانون تمكین نكردند و به مبارزه مسلحانه روی آوردند و اكنون اقدام برخی‌ها برای كسانی كه فراز و نشیب‌های انقلاب را مشاهده كرده‌اند، تداعی كننده همان روزگار است كه البته به شكل و شمایلی امروزی پیاده شد.

دكتر خاموشی با اشاره به مبانی فكری منافقین افزود: اسلامی كه منافقین دنبال می‌كردند اسلام منهای روحانیت بود در حالی كه اسلام منهای روحانیت اسلام امام نیست، اسلام امام اسلام به علاوه روحانیت است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: بحث منافقین تا جایی پیش رفت كه در حال حاضر همگان منافقان را عامل مستقیم استكبار می‌دانند و به خاطر همین امر، چهره نفاق تغییر پیدا ‌كرد كه این اتفاق در فتنه 88 افتاد و تئوری اسلام منهای روحانیت آن‌ها در مبارزه با اصل ولایت فقیه تجلی پیدا كرد.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی در این راستا گفت: مخالفت‌های تئوریك جامع‌شناسانه و علوم اجتماعی با نظام سیاسی و فكری حكومت اسلامی برخاسته از آرای امام(ره) بی‌جهت در دوران اصلاحات اتفاق نیفتاد.

وی افزود: این تفكر، تفكری بود كه اصلاح‌طلبان با استفاده از مبانی فكری دسته چندم برخاسته از فرهنگ غرب می خواستند به ما القا كنند و به‌طور حتم از این تفكر اصلاح‌طلبانه تفكر عبور از امام بیرون می‌آید، همان‌طور كه آن‌ها در اظهار نظر‌هایشان در دوره اصلاحات گفتند كه عصر امام تمام شده است و از مهمترین تئوری‌های این نوع تفكر در دوران اصلاحات ، تئوری مقابله با نظریات ولایت فقیه بود.

دكتر خاموشی نقطه اوج مقابله با آرای ولی فقیه را در 18 تیر 78 خواند و گفت: عده زیادی كه تشكیك‌كننده انتخابات دهم در مقابل مقام معظم رهبری مدظله‌العالی بودند برخاسته از جریان 18 تیر بودند.

وی افزود: تفاوت میان نظریات اصلاح‌طلبان معاند و منافقین در این است كه منافقین زودتر به مبارزه مسلحانه رسیدند، در حالی كه اصلاح‌طلبان معاند با یأس از مبارزه مسلحانه و تجربه‌آموزی از شكست‌های منافقین به مبارزه تئوریك با مبانی و اصول جمهوری اسلامی روی آوردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه سخنانش در جمع بسیجیان و كاركنان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی پیرامون لزوم پیشرفت در همه عرصه‌ها افزود: حركت جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت و رسیدن به نقطه تعالی غیر قابل بازگشت است.

دكتر خاموشی با اشاره به نظر سنجی انجام شده در موسسه تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی پیرامون انتخابات دهم تصریح كرد: ما در سایت تبیان یک نظرسنجی داشتیم. این نظرسنجی نشان می‌داد که در هیچ لحظه ای و در هیچ روزی در ماه آخر انتخابات شخص بازنده انتخابات جلوتر از آقای احمدی‌نژاد نبود و فاصله میان آنها معنادار بود.

اتفاقاً آن نظرسنجی جدی با دامنه بیش از 40 هزار نفر کاملا مشخص کرده است كه وضعیت در سطوح استان‌های مختلف چگونه بوده است.

این اطلاع رسانی را در آن ایام ما هم انجام می‌‌دادیم اما متاسفانه غرض‌های دیگری در كار بوده است و الا اگر کسی رقابت انتخاباتی می‌کند و رأی کم می‌آورد می‌آید تبریک می‌گوید و خود را برای آینده آماده می‌کند. ولی اینها غرض اصلی‌شان چیز دیگری بود؛ همان غرضی که بحث ریاست جمهوری فقط بهانه‌ای به شمار می‌رفت. بحث مخالفت با اصل ولایت فقیه و آن نظریه بدیع امام مطرح بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی در ادامه تفكرات عالمانه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی را باعث عبور از بحران فتنه 88 خواند و گفت: مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در آن هنگام كه فتنه‌گران سعی در تشكیك انتخابات دهم داشتند بر حمایت از رأی همه مردم تأكید داشتند و معیار را تمكین از قانون عنوان كردند و مهمترین وظیفه خود را حفظ انقلاب اسلامی می دانستند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون حماسه نهم دی خاطر نشان كرد: 9 دی به هیچ سازمانی متعلق نبود، در این حماسه در واقع همه سازمانها در تبعیت مردم بودند. در معنای اعلای کلمه بیعت امت با امام مطرح بود.

دكتر خاموشی در پایان مهمترین شاخص و معیار در شرایط كنونی را تولی و تبری خواند كه مصداق بارز آن تبعیت از ولایت فقیه است.

گفتنی است، همایش «بصیرت» با موضوع گرامیداشت 9 دی، روز تجلی قدرت خدا و حركت ماندگار ملت ایران و همچنین بررسی اهداف جریان فتنه سال 88 در تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی به همت مرکز مقاومت بسیج سازمان تبلیغات اسلامی یکشنبه 12 دی ساعت 14 در نمازخانه ساختمان شهید نواب سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

تنظیم: هومن بهلولی