بزرگترین نمایشگاه فناوری‌های الکترونیکی جهان، CES 2011 پنج شنبه (فردا) در لاس‌وگاس آغاز به کار خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محصول 2011 سامسونگ

بزرگترین نمایشگاه فناوری‌های الکترونیکی جهان، CES 2011 پنج شنبه (فردا) در لاس‌وگاس آغاز به کار خواهد کرد.

 

e-5hd 2011 3

در این هفته یعنی هفته اول سال 2011 نمایشگاه CES در شهر لاس وگاس مانند هر سال به ارائه تکنولوژی های  جدید می پردازد امسال سامسونگ به ارائه نمایشگر جدید خود در سال 2011 در این نمایشگاه می پردازد.

این نمایشگر جدید بر اساس آنچه در سایت gizmag عنوان شده دارای انعطاف پذیری و وضوح فوق‌العاده‌ای است که AMOLED  نام دارد شما می توانید همزمان که در اینترنت به جستجو و وب گردی می پردازید با این محصول جدید به تماشای تلویزیون هم مشغول باشید.

شما می توانید همزمان که در اینترنت به وب گردی و چک کردن میلتان می پردازید با این محصول جدید به تماشای تلویزیون هم مشغول باشید

سال گذشته سامسونگ با ارائه محصول خود از نسل تلویزیون‌های LED این شرکت که برای اولین بار از پردازنده سه بعدی داخلی استفاده می‌کردند، موفق شد یکی از جوایز برترین نوآوری‌های CES 2010 را به خود اختصاص دهد.

نمونه معرفی شده یک نمایشگر 4.5 اینچی با وضوح تصویر 480*800 WVGA برای وسایل و لوازم الکترونیکی مانند تلفن‌های همراه است این نمونه نیز یکی از بزرگترین صفحات نمایش شفاف دنیا است که در مانیتورها به کار گرفته خواهد شد و از نسل آینده AMOLED  خواهند بود.

دو نمونه به صورت مجزا توسط این شرکت ارائه شده است که یکی را به نام نمایشگر انعطاف پذیر و دیگری را صفحه نمایش شفاف نامیده اند.

نمایشگر و یا مانیتور اولیه که نمایشگر انعطاف پذیر نام دارد و این طور به نظر می رسد که برای تلفن‌های همراه ارائه گردیده است، یک صفحه 4.5 اینچی انعطاف پذیر به قطر 2 میلیمتر است که می‌توانید آن را به قدری بپیچانید که به شعاع 1 سانتیمتر برسد. این نمونه تازه که سامسونگ ادعا می‌کند چهار برابر انعطاف‌پذیرتر از منعطف ترین نمونه‌های پیشین ارائه شده از طرف این شرکت است، از ماده پلاستیکی ساخته شده که به خوبی می‌تواند دمای بالای فرایندها - حدود 450 تا 500 درجه سانتیگراد- را تحمل کند.

این صفحه نمایش شفاف  در زمان خاموش یا روشن بودن، دارای 30درصد شفافیت است. لازم به ذکر است حداکثر شفافیت نمونه‌های پیشین زیر 10درصد بوده است.

نمونه‌ ای که قبل از این ارائه شده بود در دمای فرایند ذوب می‌شدند و به همین علت امکان استفاده  تجاری از آنها وجود نداشت. اما این نمونه جدید می تواند ورود نمایشگرهای AMOLED به بازار تبلت‌ها و تلفن‌های همراه را امکان پذیر سازد.

و نمونه دوم که نمایشگر شفاف نام گرفته است برای استفاده در تلویزیون ها معرفی شده است این نمونه شفاف که 19 اینچ ضخامت دارد  از فناوری qFHD  با وضوح تصویر 3840 در 2160 پیکسل ساخته شده است  که 4 برابر بیشتر از وضوح تصویری نمایشگرهای HD است.

samsung سامسونگ ces

سامسونگ ادعا کرده است که این نمایشگر فوق باریک با ضخامت 2 میلیمتر اولین صفحه نمایش شفاف دنیا است که بر اساس ادعای سازندگان آن در زمان خاموش یا روشن بودن، دارای 30درصد شفافیت است.

لازم به ذکر است حداکثر شفافیت نمونه‌های پیشین زیر 10درصد بوده است.

کارشناسان سامسونگ عنوان نموده اند که این فناوری به کاربران سال 2011 خود اجازه می‌دهد همزمان با تماشای تلویزیون به گشت زنی در اینترنت بپردازند و حتی تلویزیون را روی شیشه‌هایی مانند شیشه اتومبیل تماشا کنند.

علاوه بر آنچه گفته شد این نمونه 19 اینچی، سامسونگ یک نمونه 14 اینچی با کیفیتی مشابه برای استفاده در نوت‌بوک‌ها طراحی کرده است و آنچه محتمل است شرکت کردن سامسونگ با یکی از باریک ترین پخش‌کننده‌های سه بعدی بلوری و Galaxy Player 4 اینچی در 2011 CES است .

بزرگترین نمایشگاه فناوری‌های الکترونیکی جهان، CES 2011 پنج شنبه (فردا) در لاس‌وگاس آغاز به کار خواهد کرد. که قطعا شما را از فناوری های عنوان شده آگاه خواهیم ساخت.

 

منبع:  http://www.gizmag.com/samsung-next-gen-amoled-displays-ces-2011/17416/

 

گروه دانش و زندگی  تبیان

نوشته : فائزه سیدخاموشی