تبیان، دستیار زندگی
سیروس مقدم سریال نوروزی شبکه یک را بر اساس فیلمنامه محسن تنابنده و با عنوان پایتخت جلوی دوربین می‌برد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"پایتخت" سیروس مقدم در ایام نوروز

سیروس مقدم

سیروس مقدم سریال نوروزی شبکه یک را بر اساس فیلمنامه محسن تنابنده و با عنوان "پایتخت" جلوی دوربین می‌برد.

شبکه ایران: در حالی که کمتر از 3 ماه تا عید نوروز باقی‌مانده و مجموعه نوروزی رامبد جوان آخرین مراحل تولید را برای پخش از شبکه یک سیما پشت‌سر می‌گذارد، سیروس مقدم برای ساخت سریال نوروزی دیگری برای این شبکه دست به کار شده است.

درست بعد از پخش سریال "زیر هشت" بود که زمزمه‌هایی مبنی بر همکاری سیروس مقدم  و محسن تنابنده برای ساخت سریال نوروزی به نام "یک مورد استثنایی" به میان آمد. تنابنده که با مقدم تجربه مشترک "چاردیواری" را برای نوروز 89 در کارنامه داشت این سریال را یک کار شیرین اجتماعی عنوان کرد.

بعد از گذشت چند ماه الهام غفوری که قرار بود همچون دیگر آثار مقدم تهیه‌کنندگی این سریال را هم به عهده داشته باشد در گفت‌وگو با منابع خبری مختلف، از سرنوشت غیرقطعی این پروژه تلویزیونی و امکان نرسیدن آن به ایام نوروز با توجه به عدم تصمیم‌گیری نهایی مسئولان شبکه خبر داد.

و سیروس مقدم هم طی این فرصت دو تله‌فیلم تازه خود با عنوان "زمانی برای شخم زدن" و"زندگی خصوصی امیر" را برای گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک سیما آماده پخش کرد.

اما به فاصله کمتر از 75 روز مانده به پایان سال، گویا بالاخره سرنوشت سریال نوروزی شبکه یک سیما از بلاتکلیفی درآمده و قرار است مجموعه اجتماعی "پایتخت" برروی آنتن این شبکه قرار بگیرد.

پیش‌تولید سریال "پایتخت" به کارگردانی سیروس مقدم و براساس فیلمنامه‌ای از محسن تنابنده به تازگی آغاز شده است و گروه مشغول انتخاب بازیگران هستند.

این سریال مضمونی طنز دارد و روایت زندگی خانواده‌ای است که قبل از تحویل سال نو، تصمیم می‌گیرند به تهران مهاجرت کنند. آنان هنگام ورود به پایتخت با مشکلاتی مواجه می‌شوند که زمینه‌ساز بروز اتفاقات جالب و عجیبی می‌شود.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی