تبیان، دستیار زندگی
به نقل از روابط عمومی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، سیاوش طهمورث افزود: ‌بدون بودجه و بدون مرتفع ساختن مشكلات اقتصادی مبتلا به تئاتر،‌نمی‌توان كار مؤثری انجام داد. وی تصریح كرد: تنها تعداد محدودی از سالن‌های نمایش واقع ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وجود یک جشنواره خوب برابری می کند با تئاتری متفاوت


به نقل از روابط عمومی بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، سیاوش طهمورث افزود: ‌بدون بودجه و بدون مرتفع ساختن مشكلات اقتصادی مبتلا به تئاتر،‌نمی‌توان كار مؤثری انجام داد.

وی تصریح كرد: تنها تعداد محدودی از سالن‌های نمایش واقع در تئاتر شهر می‌توانند در اندازه سالن‌های استاندارد محسوب شوند و بقیه غده‌های سرطانی هستند كه سربار این مجموعه شدند.

طهمورث افزود: افزایش بودجه و تاثیر اصلی در افزایش كارآمدی هنر تئاتر كشور خواهد داشت، نخست اینكه خواهیم توانست سالن‌های استاندارد بنا كنیم و دوم افزایش بودجه تامین كننده نیازهای مالی هنرمندان برای ارایه كارهای تئاثیر گذار خواهد بود.

وی در خصوص موانع جلب مخاطبان بیشتر برای هنر تئاتر گفت: تا زمانی‌كه معنی تئاتر را به درستی درك نكنیم نمی‌توانیم صاحب تئاتر واقعی شویم. تئاتر دارای جایگاه والایی است اما متاسفانه بسیاری از كارهای ارایه شده بیشتر شبیه نمایش یا شو هستند و با هنر تئاتر فاصله بسیار دارند همین امر سبب می‌شود كه رغبت زیادی برای تماشای تئاتر در سالن‌ها وجود نداشته باشد.

این بازیگر و كارگردان تئاتر از تاثیرگذاری برپایی جشنواره تئاتر فجر استقبال كرد و ضمن تاثیرگذار بودن آن بر این هنر تصریح كرد: جشنواره باید آن‌قدر پركار و اساسی برگزار شود كه تاثیرات آن را در سالیان آینده هم شاهد باشیم.

طهمورث در پایان گفت: مهم این نیست كه آثار نمایشی در جشنواره بیشتر اجرا شده یا برای اولین بار چنین می‌شود مهم این است كه نمایش‌ها با چه ملاك ارزشی در جشنواره حضور یافتند و تا چه میزان قدرت تاثیرگذاری در تقویت هنر تئاتر كشور و ترغیب تماشاگران برای حضور در سالن‌های نمایش را دارد.